vilken bil, s60/320 touring

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
vad ska man välja för bil...funderar på en S60 eller en BMW 320 Touring...nån som har nåt bra tips, funderar på typ en -04...?

S60R
db_CIMG05793.jpg

www.autopower.se kan du få svar på de flesta frågor du har om 320 och de andra 3seriebilarna. Jag tycker om 320. Rak 6a och bakhjulsdrift är kul. Touringen är verkligen toksnygg! :tummenupp

Paradoxy skrev:
Kebab ska ätas, inte köras.

S60R är tokfräck!
Den röda är en vanlig R och den blåa är en pimpad "Evolve"

Den röda ser ju ut att ha evolve kjolkittet IAF, men du kanske menar motor pimpning?

Hade tänkt köpa en sådan faktiskt nu till vår men vi ska köpa ett hus nu, så det får nog vänta lite... Kanske finns någon bättre bil när man ska ut på marknaden igen och kika :tummenupp

Tillbaks till topic, jag skulle nog ha valt en S60, speciellt om du har råd med en T5'a eller en R, allrahelst en R IOM att du då får en 300hk maskin med fyrhjulsdrift, skapligt kul på vintern :tummenupp
Visst är BMW'n praktisk och sådär, men vet inte om man ska köpa så ny som 04'a, du får betala mycket för lite bil. Kör själv en 318i och har funderat på att byta mot t.ex 525 men dom är helt enkelt för dyra i jämnför med hur mycket bil man får i volvon. En T5'a 02-04 kan man ju få tag till riktigt bra pris.

MiZou skrev:
något speciellt skäl?

Mest för att jag är fast vid Volvo och det är bra bilar.... jag skulle faktiskt hellre kollat mer på S80 då S60 är en trång "liten" jäkla bil. Trots att den är ganska stor upplevs den av mig iaf som liten de gånger jag har kört S60....

Bagageutrymmet i S80n är dubbelt så stort och även baksätet är bra mycket rymligare. S80isarna är också bättre utrustade ofta.

My 2 Cents... mvh Anders

Har kört båda och volvon är ett riktigt sömnpiller :död
Visst, den är säker och ser hyffsad ut för att vara en volvo men den är riktigt tråkig.
Bmw'n däremot bjuder på ett suveränt chassie, bra motor som är jävligt ekonomisk, skön inredning och bra lastutrymme.
Jag skulle aldrig betala sådana pengar för en s60 efter att ha kört den, halva priset max.

öh, du väljer mellan framhjulsdrift och bakhjulsdrift, eller hur?

Att du ens funderar... :3freak :hihi

Paradoxy skrev:
Återigen, kebab ska ätas, inte köras.

Kebab är det när det står M på bakluckan och det hänger ett kors i spegeln och du bor i södertälje. Men visst, är man liten och dum så kanske man hakar upp sig på sådana saker.
Ska vi vara sådana så måste han gå omkring i träskor och ha en fet prilla under läppen ifall han ska få köra volvon, eller hur?
Är man 18 år så har man oftast inte så stor erfarenhet av massa olika bilar, förutom det man har läst på zatzy.
Sätt dig i dem och kör dem båda, det finns inget som talar för volvon när du är klar.

Dee_cati skrev:
Kebab är det när det står M på bakluckan och det hänger ett kors i spegeln och du bor i södertälje. Men visst, är man liten och dum så kanske man hakar upp sig på sådana saker.
Ska vi vara sådana så måste han gå omkring i träskor och ha en fet prilla under läppen ifall han ska få köra volvon, eller hur?
Är man 18 år så har man oftast inte så stor erfarenhet av massa olika bilar, förutom det man har läst på zatzy.
Sätt dig i dem och kör dem båda, det finns inget som talar för volvon när du är klar.

Bra sagt. Tack :)

Dee_cati skrev:

Jo priset.... Bmw är dyrare + att konsollen känns plastig.

I Stockholmsregionen går det inte att komma ifrån att BMW = kebab.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg