-PLM- skrev:
Roligast för 25lax är en 323 4x4Turbo 87-89. Hade en förra vintern.
Skottar på rätt ok när man skrämt upp den till ca 200pållar. Gick riktigt bra på isbanorna också.
Framhjulsdrift har jag aldrig förstått mig på, otroligt tråkigt om du inte kör rakt fram.
Det beror bara på att du inte kan köra bil, framhjulsdrift dominerar ju rätt stort, UTOM i motorsport där man kör väldigt mycket rakt fram eller med väldigt bra fäste.
Näe, allvarligt, det är helt enkelt olika körtekniker, för mig suger bakhjulsdrift otroligt fett, eftersom jag kör framhjulsdrivet, jag får allrig bra skjut ut ur kurvorna med en bakhjulsdriven bil, det går otroligt brett och långsamt bara.
Med en framhjulsdriven bil och bra däck är det ju bara att sikta dit man vill med framhjulen och gasa, bakänden får sladda så mycket den vill.
Kadett GSI är en kul bil, men ofta väldigt kexig, Kadett GT är lika mycket att åka med men har lite större och fulare kaross, ÅAS har den en mer tätstegad låda.
205 GTI är också en kul bil, men har ju alla franska små egenheter, dessutom, vem har inte hört talas om franskrost!
Golf GTI, rolig bil, men för varje version blev dom tyngre, vilket kompenserades med mer motor, men känslan av att åka litet krutpaket försvann gradvis, samma där med rosten, annars pålitlig.
323 4x4Turbo har jag väldigt begränsade erfarenheter av, man gasar ju inte gärna så hårt med bilhandlarens bilar, men motor fanns det, och den verkade sladda ganska konsekvent på grus, rosten torde väl ta dom också, men annars är ju japanskt ganska säkra kort.