Vilken bil? Civic Type R eller Z3 Coupe

köp ingen honda :näsblod man lär få mer brudar med den tyska fina bilen

Om du vill plocka ut mer effekt lätt och hyffsat billigt så är det hondan som gäller.

CTR -04 fick uppdaterat utseende och de har även pillat på några interna delar. Tror att den skiljer sig från 01-03 i 0-100 bl.a.

Men det är som de säger, dina polare och brudar kommer säkerligen att tycka att BMW:n är den häftigare bilen. :)

Jag är stolt ägare till en Civic -88 (automat)

Den där som jag bor ihop med har haft bägge,hennes svar är sänk Z3:an så blir du kär,men Hondan känns som om det är mer för pengarna.

Jag hade tagit Hondan,det är mer bil.

Civic kan jag inte uttala mig om, men om du ska köpa bmw så föreslår jag en M isåfall. Har haft både z3 2.8 och z3m cab. Visst är 2.8:an bekvämare men inte så värst sportig.

Lite OT men jag måste bara fråga er som har kört CTR om det är bra ös i bilen? Letade nyss bil och denna fanns med i funderingarna. Testade en Corolla T-Sport som borde iaf vara hyfsat likvärdig med 192hk men den var inte nåt att hänga i granen. Det var bara på 2:ans växel över 6000rpm som jag tyckte var lite häftigt när det drog på lite grann. Har man sabbat "kicken" med att köra sportbil när man har kört sporthoj? Köpte mig förresten en S40 2,4i -04:a istället. Helnöjd :D

Jag hade nog valt Hondan av dessa två du väljer mellan förutsatt att den är lika rolig att köra som den är snygg. Z3:an har jag svårt för att gilla utseendet på.

Tack för era åsikter...

Grejen med denna Z3:a coupé är att jag får den grymt billigt i Tyschkland! (ca 109.000:-)
Så det är ju en grym bil att ha på sensommaren nu & glida i, sen sälja & kanske tjäna några lakan...

Honda är alltid Honda dock, bra kvalitutta! :yoparty

peteR1000 skrev:
2364375Har man sabbat "kicken" med att köra sportbil när man har kört sporthoj? Köpte mig förresten en S40 2,4i -04:a istället.

Definitivt av just den anledningen har jag lagt ner projektet köpa kul bil för gatbruk då oavsett vilken bil jag kört så bleknar upplevelsen jämfört med sporthoj på kurvväg.

Måste jag välja mellan ovanstående faller dock min röst på BMW då man tröttnar snabbt på hondans karraktär.

Har skådat ett par kupéer i trafiken senaste veckorna. Visste inte att det fanns ens. Men ball som attan är den.

Ge mig pengarna istället så slipper du ångesten att inte veta vad du ska göra av dom

Om du kollar på bilarna, kan du verkligen plåga dig själv så mycket att du tar hondan?

nej, det är bmw hela vägen där.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...