Vilken bakram har jag köpt till zx6r 2005?

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Har en zx6r 2005

Jag köpte en ny bakram på blocket då den nuvarande var kraschad.

Allt verka ok, för ögat såg dom identiska ut.

När jag montera i den nya ramen så passade den främre plasten som batteriet står i perfekt, den bakre passa inte alls utan det var fel vinkel på den.
Ramen hade en brantare vinkel för plasten.

Så frågan är nu, är det en annan årsmodell, en nyare eller äldre?

Jag måste va säker för jag vill inte beställa fel bakkåpa till den också.

Så nån som har koll kan väll va vänlig och berätta hur det ligger till

Skulle gissa på att ingen kan svara om du inte lägger upp en bild på den :tummenupp

Vill inte va spydig men jag skrev att den ser identisk ut för ögat mot orginalbakramen till zx6r 2005 som satt på fån början. Folk som kan kawa vet hur dom ramarna ser ut och behöver ingen bild.

Den nya hade aningen skarpare vinkel vid böjen mellan sadeln och passagerarsadeln och jag antar det är nån årgång nyare men inte säker vilket år och det är det jag vill ha hjälp med.

Lär väll va nån som kan kawa och vet vilka små skitändringar dom gjort från år till år?

De kan inte vara så att den nya bakramen är rak och att din gamla är sned både i sid- och höjdled? (finns ju filmer när förra ägaren gick över både bakåt och framåt så.. :rolleyes:)

Men bilder skulle hjälpa om du vill ha bra svar :7peta

Silvertejp använd Googel ;)

nä den är inte sne, på det viset.

Plasten är ju också bockad så den passa perfekt efter ramen på gamla hojen och den skulle ha sprukit om den böjts så mycket. Men jag misstänker jag har bakram från en -07 men ingen verkar ju kunna bekräfta om -07 har brantare böj på bakramen.

Grejen är att den som kan svaret på frågan har koll på hur ramarna ser ut och behöver ingen bild.
Det är en sprillans ny bakram till en ninja som förutom den brantare vinkeln är identisk med -05:ans modell på bakram.

Här är fyra varianter på bakram. Vad det är för årgångar syns på filnamnen. Det blir nog svårt att förväxla ramar mellan årsmodeller, asså.

Edit: Det var sjukt svårgooglat. Det hade varit mycket enklare att ställa en vag fråga på sporthoj.com och sen vara spydig mot folk som försökte hjälpa till.

Bifogat

• ZX6R2003-04.jpg
    ZX6R2003-04.jpg
    65.7 KB · Visningar: 49
  • ZX6R2005-06.jpg
    ZX6R2005-06.jpg
    12.7 KB · Visningar: 47
  • ZX6R2007-08.jpg
    ZX6R2007-08.jpg
    62.7 KB · Visningar: 49
  • ZX6R2009-10.jpg
    ZX6R2009-10.jpg
    37.2 KB · Visningar: 48
Ok, men silvertejp känner jag ju ganska väl privat så han tål det, Den andra killen får jag be om ursäkt till och så får jag tacka för du googla då.

Dock står jag som ett stort frågetecken nu.
Den nya ramen liksom den gamla är ju precis identiskt med den du lagt upp här för zx6r 2005-2006.

Om nu gamla ramen skulle va krökt hur kan då plasten passa så bra i den och inte i den nya.
Kan det va så sjukt att den nya är krökt och omlackad.
Killen jag köpte av påstod den var helt ny och den såg helt ny ut men man vet ju aldrig.

Finns det Kinamodeller på sånt där eller?

Last edited:
Vet inte hur det är med modell 05-06, men på föregångaren 03-04 fanns det två modeller en zx6r på 636cc och en zx6rr på 600 cc.

Det skiljde lite på modellerna förutom kubiken, kanske även bakramen?

ok kanske är nått sånt då, står i regbeviset att identifieringsnummret är jkbzx636cca010515

Vilket jäkla mysterium. När jag ringt runt till 3 kawaåterförsöljare samt 2 mcskrotar så har dom ingen aning heller??

Nån som har nått bra tips om nått ställe där dom kan veta och som man kan ringa och fråga?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back