Baalzamon skrev:
Hej gott folk, jag är ny här och slänger upp en tråd som de flesta säkert kommer skratta åt. Saken är den att jag skall ta MC-kort till våren, och behöver en skitbillig gammal båge att ha och slita på i början. , jag är har bara grejat med bilar förut och är ganska grön på motorcyklar.
På så gamla hojar är det bara skicket som avgör.
CX:en är troligen den "förnuftigaste" hojen, ur agande synpunkt driftsäkerhet osv. har ALDRIG hört om en CX som felat.
Motorn var från början tänkt som en BIL-motor i små tvåsitsiga saker i asien.
Därav växellådan UNDER motorn!
Udda bara det.
gemenligen kallad plastgrisen, oc ja, Hondaman som jag är KAN inte ens jag säga att den är snygg.
Men de som har den blir (blinda?

) lite kära och försvarar den lika hårt som Göteborgare försvarar sin stad mot Stockholmare!
själv hade jag nog valt Gpz:an, givet att den är i skick.
Den var min tids fräna busraket, som oxå är ett historiskt dokument genom att det är den sista (i serieproduktion) handportade motorcykeln!!
jo, prestandakriget var mördande och för att Kawa skulle ha chans (inte nödvändigt säger kawafanatikerna, och menar på att det visade bara på ett TYDLIGARE sätt vart skåpet skulle stå!) så tog man till denna sista åtärd, och gud vad de gick som raketer!
(har tyvärr troligen satt sina spår oxå).
Men är den frisk på alla sätt och vis, hade jag aldrig tvekat, det är väl den som kan ge lite av mc-åkandets alla delar i den brokiga bukett du radat upp!
Övriga är ju vattenkammade brukshojar, där Hondas 650 marknadsfördes just som "pendlarhoj"
Icke förty skottsäker även den, och ett smart val om man vill slippa bekymmer. hur långt en sån kan gå finns det ännu inget svar på!