Vilken Arai hjälm ska jag välja?

Tycker du skall testa Viper GT... jag hade en Chaser förut och kör nu med Viper, det är inte så stor prisskillnad men oj vilken skillnad i komfort.
Du har nedställbart vindskydd vid hakan, bättre isolerat (mindre vindbrus) och bättre ventilation.

Skit i Arai och köp en AGV :tummenupp
AGV_TiTech_Rose_Rojo.jpg

vad blir det för nån?

har arai rx7 corsair colin edwards replica, den är finfin den!

Bifogat

• arai2.jpg
    arai2.jpg
    116 KB · Visningar: 147
  • arai1.jpg
    arai1.jpg
    94.5 KB · Visningar: 80
Om du är ute efter design ska du kolla in Icon. Hjälmar för de flesta huvuden och med hederliga priser. Dessutom släppte de precis sin senaste line-up. :)

http://www.rideicon.com/

Kör själv med denna för tillfället.
showImage.jsp

Tycker du skall testa Viper GT... jag hade en Chaser förut och kör nu med Viper, det är inte så stor prisskillnad men oj vilken skillnad i komfort.
Du har nedställbart vindskydd vid hakan, bättre isolerat (mindre vindbrus) och bättre ventilation.

Viper finns inte med på siten...men viper GT är ju, da shit :tummenupp

Så mitt förslag blir Arai viper GT camo lady

Bifogat

• AraiViperCamoLadyWhiteP.jpg
    AraiViperCamoLadyWhiteP.jpg
    48.3 KB · Visningar: 35
Ajdå, sorry att jag missade att skriva in GT andra gången jag nämnde hjälmen på en och samma rad. :huvet

Ja, det är Viper GT jag menar... rakt igenom.

Ajdå, sorry att jag missade att skriva in GT andra gången jag nämnde hjälmen på en och samma rad. :huvet

Ja, det är Viper GT jag menar... rakt igenom.

Bra att du förtydligar, så att det inte kan missförstås:)

Hursomhelst, så finns inte Viper GT med på arais hemsida som TS hänvisar till, så frågan är ifall den har utgått ? :confused:

Bra att du förtydligar, så att det inte kan missförstås:)

Hursomhelst, så finns inte Viper GT med på arais hemsida som TS hänvisar till, så frågan är ifall den har utgått ? :confused:

Inte omöjligt då jag köpte min för typ halva priset på Lelles i våras.

EDIT:
Kollade Lelles sida och de verkar ha tre st Viper kvar, en med lackering i stl S för 4995:- och två silverlackade i stl L och M för 3995:-.

Bara ett tips ifall nån vill ha.

Last edited:
Idag inhandlades en Arai RX-7 GP, en i Diamond Black, som i vinter skall lämnas för lackering. Nu ska jag bara spåna ihopa vilket motiv jag ska ha. :)

Grymt så skönt hjälmen satt på min skalle, ska bli en fröjd att köra i nästa säsong :tummenupp

Idag inhandlades en Arai RX-7 GP, en i Diamond Black, som i vinter skall lämnas för lackering. Nu ska jag bara spåna ihopa vilket motiv jag ska ha. :)

Grymt så skönt hjälmen satt på min skalle, ska bli en fröjd att köra i nästa säsong :tummenupp
:tummenupp

De är löjligt sköna - och bra!

Härligt att höra.
Och att jag sedan fick den för höstpris gör ju inte saken sämre :)

OT: Gustav - tävlas det fortfarande?
Tävlas och tävlas. Jag deltar i race men det är ju kanske inte riktigt samma sak. ;)
Fyra race i år blev och nytt PB på Sviestad samt debut på Anderstorp...

Tävlas och tävlas. Jag deltar i race men det är ju kanske inte riktigt samma sak. ;)
Fyra race i år blev och nytt PB på Sviestad samt debut på Anderstorp...
Grattis till PB :banana

Edit: var ute på en liten runda ikväll och testade nya hjälmen. Håller med dig att den är grymt skön!! Synd att jag inte kommit på det tidigare bara :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing