Vilken 600?

Don Quixote skrev:
Om man inte har otur så ska en kittad hoj, om den är bra byggd, hålla fint. Både jag och Spyan har kört helt problemfritt.

Samma här. Min hoj är iof inte riktigt lika vässad som DQ:s och Spyans. Det enda jag gjorde i sommras var att byta olja och filter några gånger.

McFille skrev:
Visst är det praktiskt och bra med en R6, men rent prestanda- och körmässigt, någon som har provat både GSX-R 01-03 och R6?
Har en viss förkärlek till GSX-R...alltid tradigt att vara praktisk! :)
Jag har en GSX-R 600 -01 som är lite vässad. Den drar fint redan från strax under 9k varv, medan den R6 som jag provade är helt död under 10500. Jämförelsen är dock lite skev då min hoj är trimmad som sagt medan R6:an jag provade var helt original.

Däremot så känns det som att R6 har en mjukare motorgång, medan min gixxer känns råare i gången. Ingen direkt praktisk skillnad kanske, men det var något som jag la märke till rent spontant. Sedan så tycker jag nog att R6:an har en lite trevligare körställning. På gixxern så sitter man ganska extremt. det funkar på bana, men som gathoj vete sjutton.

Med tanke på att jag bara hade tänkt använda hojen på bana så är det ju bara positivt med en aggresiv körställning...men det är klart, om möjligheten finns så hade det varit kul om originalkåpor finns så man kan köra lite på gata också...

Ähh lysna inte på vad dom säger. Köp en TKR Honda så åker du ifrån dom där pojkarna med bara namnet. Honda:n är stabil hittar inte på massa dumheter och om man har lite tur så går den fort också (har haft lite otur med min i den i just den frågan).

Visst, det är bara lite $$$ som fattas...Lilja's CBR600RR är iof. lite billigare, men med lite mindre reservdelar...får se vad huvudsponsorn säger... :rolleyes:

Köp en billig standard R6 och lägg pengar på att åka MYCKET! :tummenupp

/Fredrik

McFille skrev:
Visst, det är bara lite $$$ som fattas...Lilja's CBR600RR är iof. lite billigare, men med lite mindre reservdelar...får se vad huvudsponsorn säger... :rolleyes:

Standard är inte alltid billigast har jag märkt. Ex SS600 hoj är oftare billigare, och med massor av bra crashdelar som följer med.

Har hittat ett par intressanta objekt, men det är ingen brådska, säsongen är tyvärr lååångt borta... :(

McFille skrev:
Har en viss förkärlek till GSX-R...alltid tradigt att vara praktisk! :)

Tjena!

Jag vet att där finns en supersport GSX-R 02 eller 03 till salu på www.racing.no

Säljaren heter Jarle Ruud och den hojen är snabb så det räcker. Han har förbättrat sig otroligt mycket i år med denna hoj och tar sig inte råd att köra som A-förare. Hojen står i Gjøvik i norge en timmes köring från Oslo om du är intresserad.

Hälsa honom från mig om du ringer honom.

Kristian Salö

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back