Vilken 600??..nybörjare

ja kanske det är så som ngn säger att man inte ska stirra sig blind på 600:or men jag tänkte mer på att det är väl duktigt med mos i en 900: och att den troligen också är dyrare i försäkring men givetvis ska jag prova som ni säger olika hojjar och kanske även prova 900:or.Vad beträffar körställning så har flertalet vänner påpekat att..oj oj,du kommer lessna på en säg typ kawa600 ninja eller yamaha R6 för don är varviilliga hojjar och inte roligt att åka långt på dels för körställningen och dels för dom varvar så mycket i säg 120-130km/h men som ngn sa så är det trots allt jag själv som skall åka och jag som skall trivas och jag som gör bedömningen vad som är bra för mig.Jag är väldigt tacksam för era synpunkter och era erfarenher av olika hojjar.

mvh/nybörjare
 
Hell_Man skrev:
Skit i allt vad nybörjarhojar heter. Köp den hoj du vill ha!! Jag är själv nybliven hojägare och jag tycker det är lättare att köra en hoj med lite vrid på låga varv... Kollade själv på suzuki SV 650 i början, men försäkringen var allt annat än billig!!!!! Valet föll på en suzuki RF 900. Duktigt med fart i den hojen. Men det regleras ju såklart med högerhanden :tungan Vettig försäkring fick jag på IF.

SV'n dyr att försäkra?
Jag betalar ca: 3200:- Helförs. helår hos Vasa Bilsport.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top