Vilken 125:a?

Bramstedt skrev:
Amen va faan ! E det ingen som tycker att grabben ska köpa en Suzuki RGF?! Vafan e detta för mobbing ? :kocko
Köper du en RGF så får du, säg c.a 10 000kr över till annat skoj som effekt å styling. (skydd om du har jobbiga päron) :hjälm
En RGF har (enligt Bike) Absolut skönast vägegenskaper. Detta går inte att tvivla på, då man kör ifrån betydligt nyare och dyrare hojar lätt. (Brukar säga att rejsa mot en RS e som att stjäla godis av småbarn) :pussa
RGF va mkt före sin tid med bl.a. upsidedowngaffel och 4-kolvsok fram.
Detta som jag är på väg att säga brukar jag få stryk för, men jag tycker att en RS e fan inte fin ! Den har ju grodarsle ju ! :slicka
Sen om du skjutsar nån så håller dom ju på att åka av när sadlen lutar vertikalt.

Säg till om du behöver mera motivation till RGF köp !
ps. RGF har bäst acc och bäst topp! ds.


Hade rundringar på en rgf från början men de värkar som om dom har dom absolute duraste reservdelarna och att dom pajar lite oftare, sant?
 
1á hoj bör du ha en: Yamaha Neos 100cc
Som du kan leka med. På 6,5L kommer du hela 14 mil..

Kanske inte direkt billig, men kalas å ha när du vill rejsa mot andra mopeder.
Kostar: 19.900:-

Okey jag erkänner jag har en sån. Och min är på 100cc (Lite godis är på G!).
Visst den ser kanske lite tam ut, men då är den ju också väldigt lik en moped.

Slit loss nummer plåten, montera på extra reflexer på framgaffeln.
Sen kan du smita omkring på cykel banorna, parkera utanför butikerna, pipa förbi alla köande bilar, och ändå åka bekvämt och säkert.

Vad som är plus i kanten, är att den ser ut som en moped, men går undan ändå.. 120-130km/t inga problem....... (Massor av trim delar finns att köpa till Neos)..


--:-- Lycka till! --:--


Eller köp en piss båge som första mc, typ en Yamaha RD 125 LC 1982,
Suzuki RG 125, eller nått nyare Yamaha TZR 125. Mellan: 2000 - 7000:-

Jo, Neos är krock säker. År 2004 Krockade jag i 70km/t med ett rådjur.
Fram kåpan lossnade och sladden till ljus rélät lossnade.

Jaja nog om det. Kolla i berättar tråden om du vill läsa hela berättelsen ist..
 
Neos34 skrev:
1á hoj bör du ha en: Yamaha Neos 100cc
Som du kan leka med. På 6,5L kommer du hela 14 mil..

Kanske inte direkt billig, men kalas å ha när du vill rejsa mot andra mopeder.
Kostar: 19.900:-

Okey jag erkänner jag har en sån. Och min är på 100cc (Lite godis är på G!).
Visst den ser kanske lite tam ut, men då är den ju också väldigt lik en moped.

Slit loss nummer plåten, montera på extra reflexer på framgaffeln.
Sen kan du smita omkring på cykel banorna, parkera utanför butikerna, pipa förbi alla köande bilar, och ändå åka bekvämt och säkert.

Vad som är plus i kanten, är att den ser ut som en moped, men går undan ändå.. 120-130km/t inga problem....... (Massor av trim delar finns att köpa till Neos)..


--:-- Lycka till! --:--


Eller köp en piss båge som första mc, typ en Yamaha RD 125 LC 1982,
Suzuki RG 125, eller nått nyare Yamaha TZR 125. Mellan: 2000 - 7000:-

Jo, Neos är krock säker. År 2004 Krockade jag i 70km/t med ett rådjur.
Fram kåpan lossnade och sladden till ljus rélät lossnade.

Jaja nog om det. Kolla i berättar tråden om du vill läsa hela berättelsen ist..


:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :kocko
 
Neos34 skrev:
1á hoj bör du ha en: Yamaha Neos 100cc
Som du kan leka med. På 6,5L kommer du hela 14 mil..

Kanske inte direkt billig, men kalas å ha när du vill rejsa mot andra mopeder.
Kostar: 19.900:-

Okey jag erkänner jag har en sån. Och min är på 100cc (Lite godis är på G!).
Visst den ser kanske lite tam ut, men då är den ju också väldigt lik en moped.

Slit loss nummer plåten, montera på extra reflexer på framgaffeln.
Sen kan du smita omkring på cykel banorna, parkera utanför butikerna, pipa förbi alla köande bilar, och ändå åka bekvämt och säkert.

Vad som är plus i kanten, är att den ser ut som en moped, men går undan ändå.. 120-130km/t inga problem....... (Massor av trim delar finns att köpa till Neos)..


--:-- Lycka till! --:--
En 100cc neos har 7-8hk har jag för mig... Måste ha en hårresande accelration.
 
Solid snake skrev:
Tss, jävla skitsnack.

Ha ! Så fan heller ! :kocko min RGF är pigg som fan ! Det kan _Mini_ intyga! Den hade precis gått 1000mil när jag köpte den. Jag testade mot en M3a, och jag vann. That´s It! Sen om det inte var den piggaste det skiter jag i. Och om han som körde växlade som en kärring. Sen racade jag på motorvägen mot en Honda Civic med bomexpaket å lustgas. när han tryckte på N2O så gav ju jag också full gas, vi var jämna upp TILL 190 blås, där släppte jag pga rödmarkering och min "ovilja" till att den skulle skära.

ps. Jag väger 50kg, liten å lätt alltså! ds.
 
Saabmosare skrev:
Hade rundringar på en rgf från början men de värkar som om dom har dom absolute duraste reservdelarna och att dom pajar lite oftare, sant?

Nej nej, I Kalmar där jag bor så finns det Suzuki Service. Bytte drivpaket förra veckan till orginaldelar. gick på 565kr. Det tycker jag e rätt billigt. Jag har kört snart 700mil med min, inga fel alls mer än att det går skit på reserven.
 
Bramstedt skrev:
Ha ! Så fan heller ! :kocko min RGF är pigg som fan ! Det kan _Mini_ intyga! Den hade precis gått 1000mil när jag köpte den. Jag testade mot en M3a, och jag vann. That´s It! Sen om det inte var den piggaste det skiter jag i. Och om han som körde växlade som en kärring. Sen racade jag på motorvägen mot en Honda Civic med bomexpaket å lustgas. när han tryckte på N2O så gav ju jag också full gas, vi var jämna upp TILL 190 blås, där släppte jag pga rödmarkering och min "ovilja" till att den skulle skära.

ps. Jag väger 50kg, liten å lätt alltså! ds.
Det är fult att ljuga.
 
KalleNorton skrev:
Ja, har man en RGF kan man ju omöjligt förlora mot en RS125:a.


Du har inte tänkt på att föraren kan göra en hel del skillnad? :7peta


Jovisst, så sant så sant. Men om du har hjärna nog att läsa så refererade jag till Bikes 125e test ! Där var det "bra" förare som tyckte så. Okej?
När jag å mina polare ligger på krokiga vägar så ligger ALLTID jag och en RS i topp. Sen kommer det 4st RS till som e frånåkta. Så visst gör föraren mkt.
Men när folk gnäller på att jag har trimmat min så säger jag att jag fortfarande han 10 000kr över till trim. jämfört med deras RS.

Visst visst, RGF är lite ryckiga å bromsarna e roliga, men man kan ju ha mkt roligare för de 10 - 15k som en RS kostar extra. Eller hur? :3freak
 
Bramstedt skrev:
Jovisst, så sant så sant. Men om du har hjärna nog att läsa så refererade jag till Bikes 125e test ! Där var det "bra" förare som tyckte så. Okej?
När jag å mina polare ligger på krokiga vägar så ligger ALLTID jag och en RS i topp. Sen kommer det 4st RS till som e frånåkta. Så visst gör föraren mkt.
Men när folk gnäller på att jag har trimmat min så säger jag att jag fortfarande han 10 000kr över till trim. jämfört med deras RS.

Visst visst, RGF är lite ryckiga å bromsarna e roliga, men man kan ju ha mkt roligare för de 10 - 15k som en RS kostar extra. Eller hur? :3freak
Vilket nummer av bike var det? Tror du det är helt utan anledning att i stort sett alla som tävlar med 125:or kör RS?
 
KalleNorton skrev:
Vilket nummer av bike var det? Tror du det är helt utan anledning att i stort sett alla som tävlar med 125:or kör RS?

Visst, RS är bra hojar. Men som trådskaparen sa: Vilken hoj är bäst i förhållande till pris? Det är där man tvivlar.
Det var ett nummer 94. Alltså den gamla RS.
De sport125 som säljs nya idag e ju bara RS och CBR, mkt till motstånd för RS.
 
Bramstedt skrev:
Visst, RS är bra hojar. Men som trådskaparen sa: Vilken hoj är bäst i förhållande till pris? Det är där man tvivlar.
Det var ett nummer 94. Alltså den gamla RS.
De sport125 som säljs nya idag e ju bara RS och CBR, mkt till motstånd för RS.
Jao, med tanke på priset så kan nog en RGF vara ett bra köp.
 
Bramstedt skrev:
Jovisst, så sant så sant. Men om du har hjärna nog att läsa så refererade jag till Bikes 125e test ! Där var det "bra" förare som tyckte så. Okej?
När jag å mina polare ligger på krokiga vägar så ligger ALLTID jag och en RS i topp. Sen kommer det 4st RS till som e frånåkta. Så visst gör föraren mkt.
Men när folk gnäller på att jag har trimmat min så säger jag att jag fortfarande han 10 000kr över till trim. jämfört med deras RS.

Visst visst, RGF är lite ryckiga å bromsarna e roliga, men man kan ju ha mkt roligare för de 10 - 15k som en RS kostar extra. Eller hur? :3freak

folk nämner det hela tiden det är inte cykeln det ligger hos självklart delvis men, föraren! m3 a jo det går säkert :hihi mormor :confused: rs hade han lagt i 1:an :confused: nee då men aa det kanske går bra :tummenupp
 
RS "Alex" skrev:
folk nämner det hela tiden det är inte cykeln det ligger hos självklart delvis men, föraren! m3 a jo det går säkert :hihi mormor :confused: rs hade han lagt i 1:an :confused: nee då men aa det kanske går bra :tummenupp

? :3freak
 
Bramstedt skrev:
Ha ! Så fan heller ! :kocko min RGF är pigg som fan ! Det kan _Mini_ intyga! Den hade precis gått 1000mil när jag köpte den. Jag testade mot en M3a, och jag vann. That´s It! Sen om det inte var den piggaste det skiter jag i. Och om han som körde växlade som en kärring. Sen racade jag på motorvägen mot en Honda Civic med bomexpaket å lustgas. när han tryckte på N2O så gav ju jag också full gas, vi var jämna upp TILL 190 blås, där släppte jag pga rödmarkering och min "ovilja" till att den skulle skära.

ps. Jag väger 50kg, liten å lätt alltså! ds.


är vi i kyrkan? :rofl :rofl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top