Vilken 125:a?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Blev hänvisad hit av grabbarna i det andra forummet så,

Är påjakt efter en 125:a nu, och du undrar jag vilken som är bäst i förhållande till pris och körglädje, funderar på nyare nsr, aprilia rs, af1, mito eller kanske rgf, någon som har lite bra tips att ge mej så man inte gör bort sej. Aprilian är den jag själv föredrar, men jag har egentligen ingen aning om varför.

Saabmosare skrev:
Ingen av dom är intressanta, är inte intresserad agv nån hoj som är äldre än -90, hellst ska de vara 94-.

Dt:n var ju en -02:a inte 1902 då, hoppas jag du fattar. :rolleyes:

Solid snake skrev:
Dt:n var ju en -02:a inte 1902 då, hoppas jag du fattar. :rolleyes:

Jo, jag förstod, men är inte intresserad av nån offroad heller, de kanske jag inte sagt, vill ha en plastracer liksom, som jag skrev i början, nsr aprilia eller mito, den typen av hoj..

Saabmosare skrev:
Jo, jag förstod, men är inte intresserad av nån offroad heller, de kanske jag inte sagt, vill ha en plastracer liksom, som jag skrev i början, nsr aprilia eller mito, den typen av hoj..

Köp NSR då, den håller väl typ bäst och rör sig bättre under 7000rpm än vad nån mito eller rs gör.

Solid snake skrev:
Köp NSR då, den håller väl typ bäst och rör sig bättre under 7000rpm än vad nån mito eller rs gör.

ok, jo har funderat på de med, en från 94- men ville höra med er som hade lite erfarenheter innan först, är de viktigt att hålla kolla på milen så dom inte gått för långt eller är dom lite av en evighetsmaskin?

Saabmosare skrev:
ok, jo har funderat på de med, en från 94- men ville höra med er som hade lite erfarenheter innan först, är de viktigt att hålla kolla på milen så dom inte gått för långt eller är dom lite av en evighetsmaskin?

Fråga när senaste motorrenoveringen gjordes, få se på kvitton på renovering.

Vet inte killen du ska köpa av så köp inte, säg bara "jag är inte intresserad" och gå därifrån, på en 2 taktare är det renoveringen som är det viktiga, inte milen som på en 4 taktare.

Solid snake skrev:
Fråga när senaste motorrenoveringen gjordes, få se på kvitton på renovering.

Vet inte killen du ska köpa av så köp inte, säg bara "jag är inte intresserad" och gå därifrån, på en 2 taktare är det renoveringen som är det viktiga, inte milen som på en 4 taktare.

första vettiga inlägget av ormen idag :klappar :musik (kommentator)

Aprilia rs extrema, är de nån spec man bör veta om dom? för de är dom som jag är mest sugen på,

Beror vell lite på hur mkt cash du vill lägga men jag kan säga att Aprilia MX 125 är en jäkla fin hoj :tummenupp
Man kan nog hitta en i Tyskland för ca. 35-40k.

Annars hade jag satsat på Aprilia RS, jävligt vanlig hoj men sen går den fint också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT