Vilken 125:a?

Alyzzer

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
stockholm
Hoj
ingen
Hej!

Dags att skaffa lätt mc och då undrar jag vilken som är bäst! har kollat mest på ecx 125 men mycket underhåll och 80 tusen kostar en ny. men sen kollade jag på wr125 x och duke 125. fyrtaktare alltså! folk säger att de är jävligt slöa är det sant? säg gärna vad ni tycker. är helt öppen för förlsag!

mvh Alyzzer
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tvåtakt är ju den roligare motorn när du ska köra lätt. Sen är det inte så mycket service som alla säger. Enda är väll att den drar mer.

Vart ska du huvudsakligen köra?
Budget?

Säljer min RS 125 för en billig peng btw ;)
 

Alyzzer

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
stockholm
Hoj
ingen
Tvåtakt är ju den roligare motorn när du ska köra lätt. Sen är det inte så mycket service som alla säger. Enda är väll att den drar mer.

Vart ska du huvudsakligen köra?
Budget?

Säljer min RS 125 för en billig peng btw ;)

Jag hade tänkt att åka bakhjul mest.:)
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Bara bakhjul behövs ju inte tvåtakt egentligen men blir ju roligare med lite kraft. Går ju att köpa exc eller nån av dom andra crossarna som är några år så har du ju råd att köra också!
 

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Ort
Mariefred
Hoj
KTM Duke 125 -11
Säljer min duke 125 -11: Gått ca 320mil utrustad med akrapovic slip-on, tail tidy och lite andra små saker! Skicka pm vid intresse! Finns i mariefred ca 8mil söder om sthlm.
 

Alyzzer

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
stockholm
Hoj
ingen
Bara bakhjul behövs ju inte tvåtakt egentligen men blir ju roligare med lite kraft. Går ju att köpa exc eller nån av dom andra crossarna som är några år så har du ju råd att köra också!

Jo men en dt tex kostar 40 ny med sm däck osv. En exc för 40 ser helt ok ut samt är med enduro däck. De e det:(
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Då får du helt enkelt köpa det du tror du har roligast med för pengen du har. Glöm sen inte (om du inte redan har) utrustning för typ 10tkr och kortet typ samma.

Så visst det är inget gratis detta. Men tror å andra sidan att det är ytterst få som ångrar att de tagit sitt A1-kort.
 

Alyzzer

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
stockholm
Hoj
ingen
Man kan ju bara köra upp för tung och mellan mc sen vilket e riktigt skönt!
Men säger vi dt vs duke vad e bästa att strgra med?
 

PUNK182

Ny medlem
Gick med
5 May 2013
Ort
Nyköping
Hoj
2009 Yamaha WR125R Arrow, 1997 Yamaha XVS 650, 2003 KTM 660 SMC
Ostrypt DT är bäst för att åka på bakan med :) Men ostrypt är som sagt olagligt... Riktigt surt att åka dit på...
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
:huvet
Ostrypt DT är bäst för att åka på bakan med :) Men ostrypt är som sagt olagligt... Riktigt surt att åka dit på...

Har hört om två stycken för typ 3år sedan som åkt fast för ostrypt 125a så det är inget att oroa sig för om du inte kör i 90 på 50vägar m.m.(alltså sånt som ändå gör att du får konsekvenser).

Går ju att fläcka upp det mesta med två hjul på slangen så vet inte om det finns något som är "bättre" än något annat. Hr dock ingen kunskap inom detta så ska ändå låta det vara osagt.

Men att köra ostrypt 125a är väll vara fd moppepojkar som tror att polisen lägger alla sina resurser på att få fast trimmade fordon.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Att wheela med en 125:a gör 2 saker, och gör dem jävligt bra.
1. Får dig att se ut som en jävla tomte.
2. Förstör lager och lagerbanor.
Sluta upp med dumheterna.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top