Vilken 1000ccm rookie hoj for runnt 50.000 papp??

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Vilken 1000ccm rookie hoj for runnt 50.000 ??

Tjena.

Tänkte köpa en 1000ccm och börja ha roligt:yoparty. Har kört båda cross, speedway och gatu hoj, och nu känns det som det är dags att testa RR. Har iofs funderat på det innan när jag bodde i Dk (är dansk från början), fast där finns knappt nogra banor:mad:

Frågan är, hur mycket hoj får man for runnt 50.000K som jag tänkte lägga ner? Just nu finns det 3 stk lågom interessante på blocket. Gsxr 1000 K3'a till 42K , R1-04'a (ser utt at våra i bra skick), eller en K5'a som ser sliten ut.. Eller man hittar kannske nåt annat som är bättre?

http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSXR1000_Banhoj_Racehoj_ERF_hoj_27568983.htm?ca=23_11&w=3

http://www.blocket.se/malmo/Yamaha_R1__Banhoj_regbar_27137726.htm?ca=23_11&w=3

http://www.blocket.se/gavleborg/Susuki_Gsxr_1000_27486136.htm?ca=23_11&w=3
 
Last edited:

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Förlåt.....

För 50.000 papp (d.v.s. 50 miljoner kr) borde man få i princip vilken hoj som helst. :D

Kunde inte låta bli.....


Allvarligt talat, du borde kunna knipa en femåring för 50 kkr eller strax däröver. Det är bara att skapa en bevakning på blocket.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
R1000 hoj

Håller med benny, den där Rettan, är bra köp om allt är som d ska. mkt hoj för pengarna.

A
 

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Tack så jätte mycket för svaren!! Jag tyckar jag med att den Rettan ser fin ut! Men har har alltid varit svag för Suzuki, men men, kannske är dags att testa nånting annat. Verkar jug våra många som kör R1 ocskså, och därför får man väl anta att dom är bra dom me.

Sen funderade jag på om den tilräcklig snabb för at kunne hänga me nyare hojar? ( jag vet att det självklart kommar bli jag som sätter begränsningen på länge, sen vill man inte köpa nåt som är för långsomt då man behövar byte direkt igen)

Nån som vet hur man kan få en licens så fort som möjligt, eller går det fixa licens för just 1 dag när man skal träna i början? har för mej att det gick när jag körde speedway. Man vill juh gärna börja o ha roligt direkt :)

Vet ni vilka banor som liggar i Skåne, eller angränsande län. Kannske? Sturup har väl en, men ännars vet jag knapt hur långt man skal ta sig för att träna.

Tack, bevakning skapat på Blocket ;-)

Thomas
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kör en 06/07 och den hänger med väldans bra.

Du har Anderstorp, Knutstorp och Falkenberg i närheten av dig.

Du måste gå licenskurs för att kunna lösa ut engångslicens. Kurser brukar anordnas lite då och då, men för att gå en så fort som möjligt så får man vara beredd att åka en bit..

R1an är en bra hoj.

/ Jens
 

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Tranås jao!
Hoj
z750 -09
För 50.000 papp (d.v.s. 50 miljoner kr) borde man få i princip vilken hoj som helst. :D

Kunde inte låta bli.....


Allvarligt talat, du borde kunna knipa en femåring för 50 kkr eller strax däröver. Det är bara att skapa en bevakning på blocket.

Hahahaha tack för dagens flabb!
 

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Testat R1'a

Då har man precis varit ute och kolla på denne R1a:

http://www.blocket.se/malmo/Yamaha_R1__Banhoj_regbar_27137726.htm?ca=11&w=3

Behövar lite hjälp nu. Hojen gick absolut fint, men hade en skramlande ljud från kopplingen, sen sa säljaren, att när den stod still, började olja lampen ljusa lite då och då. Men endast vid tomgang.. Nån som har hört om det för på R1?? tyckar inte det låtar helt bra!??.

Sen var den repig på båda sidor, men ännars verkade den omedelbart fin. Motoren gick bra, och den känns super lätt körd...

Jag är jätte tacksam för era åsikter...

Thomas
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hörrni! Rookie... Tjöp en 929. Det är världens bästa hoj för en nybörjare. Skön, smidig, bra bromsar, hållbar och tillräckligt med ös för att det ska vara kul. Dessutom finns det bra med delar beggat.

Edit: jasså banköra... Det finns ett par CBR1000 för 55 lök. Grymt bra chassin. Inte samma klipp som i Gixxerretta men sjukt lättkörd.

http://www.blocket.se/goteborg/Cbr_1000_rr_27448275.htm?ca=11&w=3
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag är lite osäker på vad du menar med skramlande koppling. Min hoj rasslar en aning på tomgång från kopplingen. om man trycker in kopplingen försvinner det helt. Det ska nog vara så, för min hade bara gått 40 mil när jag köpte den (en 06:a med samma motor som 04).

Oljelampan låter lite skum. Kanske någon trycksensor som är lite vajsing eller en oljepump som inte riktigt är vad den borde.
Ställ frågan i R1/r6-tråden här på forumet så får du nog bättre svar.
 

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Jag är lite osäker på vad du menar med skramlande koppling. Min hoj rasslar en aning på tomgång från kopplingen. om man trycker in kopplingen försvinner det helt. Det ska nog vara så, för min hade bara gått 40 mil när jag köpte den (en 06:a med samma motor som 04).

Oljelampan låter lite skum. Kanske någon trycksensor som är lite vajsing eller en oljepump som inte riktigt är vad den borde.
Ställ frågan i R1/r6-tråden här på forumet så får du nog bättre svar.

Kopplingen var precis så!! rassler... Hade en hoj som låt lite så, och det var ett låger som koplingskorgen sittar i (om det hetar så på svensk:confused:) som var sönder.. Låtar lite som en "sjukdom" dom har, när din låter likadant, fast det borde väl inte vara så på hojar som har kört så lite!??

Har tänkt på det me trycksensor, fast jag blir rädd när det endast är vid tomgang. Lågt tryck där. Kan båda våra sliten motor, eller oljepump...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hörrni! Rookie... Tjöp en 929. Det är världens bästa hoj för en nybörjare. Skön, smidig, bra bromsar, hållbar och tillräckligt med ös för att det ska vara kul. Dessutom finns det bra med delar beggat.

Edit: jasså banköra... Det finns ett par CBR1000 för 55 lök. Grymt bra chassin. Inte samma klipp som i Gixxerretta men sjukt lättkörd.

http://www.blocket.se/goteborg/Cbr_1000_rr_27448275.htm?ca=11&w=3

CBR1000 är ju ett lok från dom årsmodellerna. Ingen köpvarning på dom i min bok.

Dom nya däremot! Mumma!

/ Jens
 

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Hörrni! Rookie... Tjöp en 929. Det är världens bästa hoj för en nybörjare. Skön, smidig, bra bromsar, hållbar och tillräckligt med ös för att det ska vara kul. Dessutom finns det bra med delar beggat.

Edit: jasså banköra... Det finns ett par CBR1000 för 55 lök. Grymt bra chassin. Inte samma klipp som i Gixxerretta men sjukt lättkörd.

http://www.blocket.se/goteborg/Cbr_1000_rr_27448275.htm?ca=11&w=3

Har funderat på Cbr också, fast dom jag har sett hade ingen ban-prylar. Öhlins, quick shift osv..

Gixxer från 05 och fram är väl bra? testade en kompis 04'a för ett par år sen (gatuhoj) tyckte den verkade styv och inte alls lätt körd.. men men, ingen ban hoj heller...
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kopplingen var precis så!! rassler... Hade en hoj som låt lite så, och det var ett låger som koplingskorgen sittar i (om det hetar så på svensk:confused:) som var sönder.. Låtar lite som en "sjukdom" dom har, när din låter likadant, fast det borde väl inte vara så på hojar som har kört så lite!??

Har tänkt på det me trycksensor, fast jag blir rädd när det endast är vid tomgang. Lågt tryck där. Kan båda våra sliten motor, eller oljepump...

Mig veterligen har Yamaha endast nivåvakt,ingen tryckgivare.

Lampan indikerar alltså endast låg oljenivå och efter vad jag hört så strular den rejält på r1orna av vissa årsmodeller,kolla nivåfönstret och är det olja där är det lugnt.

Kolla även kylvätskenivå,kan vara samma lampa dit med men är osäker om r1an har så.
Henrik
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Gixxer från 05 och fram är väl bra? testade en kompis 04'a för ett par år sen (gatuhoj) tyckte den verkade styv och inte alls lätt körd.. men men, ingen ban hoj heller...
05:an (K5) var en helt ny hoj och mil bättre än de tidigare modellerna. Hittar du en med rätt tillbehör till rätt pris är det garanterat ett bra köp för banåka.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Annars kan du köpa min. K4 klar för bankörning/tävling för 45 000,-. Se annonslänk i min profil. Du får med ett nytt slicks framdäck, ett fräscht drivpaket och gaffelolja.

Bra hoj som går bra.
 

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
???
Zx-10r 2007

Då var det klart. I morgon får jag äntligen min hoj.
Det blev en ZX10R 07'a, som har gått 1170mil och 100 mil på bana.

Hojen har föjande utrustning:

:Quickshift
:powercomander
:Öhlins dämpare Bak
:Öhlins fjädrar fram
:Öhlins styrdämpare
:Arrow Helavgassystem
:ISR Bromshandtag
:Andra Styrhalvor
:Andra fotpinnar
:Depåstöd fram & Bak
:Extra fälgar
:Extra NYA däck
:3 kåpsät

Sen är den nyservad me olja,filter, drev,stifter, och brömsklötsar.

Tyckar den ser fin ut och verkar reel.

80.000 och då är den reggad för gata också :D

Vad tycks?? själv är man spännt på att komma ut och testa ordentligt :D:D

Thomas
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top