Vilken 1000cc sporthoj 2008/2009 ska man köpa?

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej,

Har inte hållit mig uppdaterad på vad som hänt i 1000cc sportsegmentet senaste åren. Hade en -05 ZX10R senast och den vann väl en del tester på den tiden. Hur ser det ut idag, vilken hoj är "värst", "bäst" och vad har sagts i testerna? Någon som orkar sammanfatta? :)

Hmm har för mig att senaste Bike har ett test över hojarna, där stod det ganska bra utvärderingar av 1000 cc hojarna,

Lycka till med köpet :tummenupp

Tolf

Hade jag stålar hade det blivit en CBR1000RR med abs för min del, även om den inte är snyggast (såfort jag känner mig mogen för 180hk vill säga). Hade jag haft ännu mer stålar hade jag köpt Ducati 1198s, VILKET LJUD och vilka linjer :kär :tuttar

Tanken på en RC8R får mig också att sväva på små fluffiga moln :rolleyes:

Ska du ha en såpass ny hoj är det ju bara att knalla in och provköra...
kan vara svårare att få provköra begagnat. Kan tänka mig att en twin är
trevligare på gata men att 4a cylindrar är att föredra på bana.

Last edited:
Alla nya liters hojar är både bra och effekt starka bra garantier, alla har väl någon sorts barnsjukdom men inget allvarligt.. hondan är väl den som har utsetts som mest lättkörd framförallt bana..

Är nog bara till att välja efter pris utseende,färg och körkänsla..

lycka till:tummenupp

Vilken planet lever ni på? Enligt MCN som är störst på MC tester så har nya R1an (Ahmed) Vunnit ALLT år 2009!

Våga vara annorlunda:
studio_side1_m.jpg

Glöm HP2.. Hade jag köpt en hoj idag, ok, imorgon då, hade jag valt S1000R, utseendet till trots.

Vilken planet lever ni på? Enligt MCN som är störst på MC tester så har nya R1an (Ahmed) Vunnit ALLT år 2009!

Dom är ju inte ens störst i england, där är tidningen Bike särklassigt störst. Där vann inte R1.an, Inte i motorrad, fastbikes, TWO Wheels, svenska bike
osv..
I Fastbikes pågår diskussion om att R1:orna vid pressvisningen var preppade, hojarna de fått nu är motorsvaga och går ojämnt, vid kontakt med de som bygger motorer för BSB så klagar de på att det är väldigt stora toleranser på material de får från Yamaha, det skimsas mycket och slipas friskt.

Last edited:
Hondan är en otroligt bra hoj fr.o.m -08. Utseendet får man väl avgöra själv vad man tycker om...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti