Hej!
Jag har stött på ett ganska stort problem.
Är i full gång med att renovera min motor och har beställt hem en hel drös med delar såsom kolvringar, lager, ventiltätningar, oringar, packningar osv.
Problemt ligger i att jag inte vet vilken årsmodell det är på motorn.
När jag köpte hojen, som är en GSXR750 -89:a sa den förre ägaren att motorn var bytt av tidigare ägare, men han hade inga papper på det. Han visste inte vilken årsmodell det var m.a.o.
Så jag skickar mail till KGK och ber om info om hojen m.h.a motornummret.
De säger att motorn är tillverkad 87 och jag börjar beställa delar.
Jag satt och studerade sprängskisser på motorn idag och upptäckte att 87:an har hydralisk koppling men min motor har wire.
Var den europiska motorn utrustad med hydralisk eller wire koppling (antar att det var samma)?
Hur kan jag säkert få reda på vilken årsmodell min motor är? När inte ens KGK verkar ha koll så börjar man undra. :kocko
Skiljer det ngt på borrningen mellan 87- 88/89?
Går det att använda kolvringar och ventiltätningar från 87:an i en 88/89?
Tacksam för svar
// Olle
Jag har stött på ett ganska stort problem.
Är i full gång med att renovera min motor och har beställt hem en hel drös med delar såsom kolvringar, lager, ventiltätningar, oringar, packningar osv.
Problemt ligger i att jag inte vet vilken årsmodell det är på motorn.
När jag köpte hojen, som är en GSXR750 -89:a sa den förre ägaren att motorn var bytt av tidigare ägare, men han hade inga papper på det. Han visste inte vilken årsmodell det var m.a.o.
Så jag skickar mail till KGK och ber om info om hojen m.h.a motornummret.
De säger att motorn är tillverkad 87 och jag börjar beställa delar.
Jag satt och studerade sprängskisser på motorn idag och upptäckte att 87:an har hydralisk koppling men min motor har wire.
Var den europiska motorn utrustad med hydralisk eller wire koppling (antar att det var samma)?
Hur kan jag säkert få reda på vilken årsmodell min motor är? När inte ens KGK verkar ha koll så börjar man undra. :kocko
Skiljer det ngt på borrningen mellan 87- 88/89?
Går det att använda kolvringar och ventiltätningar från 87:an i en 88/89?
Tacksam för svar
// Olle