Vilken årsmodell??

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Har en ganska snabb fråga. Är inne på att köpa en cbr 600f till våren. Har kört en 99 som jag storgillade, men har alltid gilllat -97 och -98 mest pga färgen (svart/koppar).

Finns det något som talar för resp emot nån årsmodell? Den ska i alla fall inte vara äldre än -97 och priset bör ej överstiga 42-43 papp om jag får bestämma.

Finns det några stora skillnader man behöver veta till? så man inte går på en nit lixom! :Bugar

Knock yourself out! :banana

Näst intill omöjligt att gå på en nit på den hojen,det är en riktigt bra hoj oavsett årsmodell..

Köp den du tycker är snyggast helt enkelt..

crash test doll skrev:
Har en ganska snabb fråga. Är inne på att köpa en cbr 600f till våren. Har kört en 99 som jag storgillade, men har alltid gilllat -97 och -98 mest pga färgen (svart/koppar).

Finns det något som talar för resp emot nån årsmodell? Den ska i alla fall inte vara äldre än -97 och priset bör ej överstiga 42-43 papp om jag får bestämma.

Finns det några stora skillnader man behöver veta till? så man inte går på en nit lixom! :Bugar

Cbr 600 har alltid fått toppbetyg oavsett årsmodell(från 1986 och framåt)så du behöver nog inte tänka så mycket än att tänka på rena slitagedelar(däck,transmisson) men från 1992 och frammåt verkar cbr 600 vara ett riktigt kap alla kategorier!!!

LÅter ju riktigt betryggande. Men vad är de stora skillnaderna då? Det är ju ett modellbyta 98 till 99. Mycket nytt eller bara kåpor?

crash test doll skrev:

Största skillnaden e väl eg att det e alu ram på -99 o framåt.. så den e väl något lättare än åren innan.. plus "nån" häst mer i motorn..

har dock inte kört -99 el nyare.. men tjejen hade en -98 o det e nog den trevligaste hoj jag kört!!!!

Lycka till.. o hur du än gör så kommer du bli nöjd!! :D

99 är en helt ny hoj inte en skruv som är likadan som föregående ¨årsmodell...

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...