Vilken är värsta hojen?

Sant men nu pratar vi iaf sporthoj där det är framtaget för att ge bättre grepp

Jag tror faktiskt greppresonemangen mest är snack´och definitivt för sublimt för gatåkare. Jag tror det är ljudet och kraftpulserna i sadeln Yamaha vill åt med gathojen. Människohjärnan har alltid varit svag för motorer med assymetrisk tändföljd. Audi Quatro-femman, HD, Ducati, Laverdas 120-graders triplar etc. Eller vanliga crossplaneV8:an assymetri mellan cylinderbankarna: Vänsterhögervänstervänsterhögervänsterhögerhöger osv

Kan man få kunderna att acceptera förskjutna vevtappar på en lättproducerad radfyra isf för att yamaha måste bygga en dyr V4:a så är det ju glimrande.

Last edited:
OMG!
Inte ens liknande tändföljd?
När tänder en R1a då?

En R1a är en sporthoj standard basic.
Till skilnad mot GSXR1100 från 89.
Ingen annan hoj har liknande bakdrev.

oregelbunden tändföljd. Vilket ska ger bättre känsla och bättre grepp jmf med "standard" radfyror 270º - 180º - 90º - 180º
Detta är det ingen annan rad4 sporthoj som har idag.

Jag tror faktiskt greppresonemangen mest är snack´och definitivt för sublimt för gatåkare. Jag tror det är ljudet och kraftpulserna i sadeln Yamaha vill åt med gathojen. Människohjärnan har alltid varit svag för motorer med assymetrisk tändföljd. Audi Quatro-femman, HD, Ducati, Laverdas 120-graders triplar etc. Eller vanliga crossplaneV8:an assymetri mellan cylinderbankarna: Vänsterhögervänstervänsterhögervänsterhögerhöger osv

Kan man få kunderna att acceptera förskjutna vevtappar på en lättproducerad radfyra isf för att yamaha måste bygga en dyr V4:a så är det ju glimrande.

Då tror jag mer på att den säljer för att det är liknade koncept de använder på M1an

Jag tror på dig urgabluf du kommer nog vara nästa THE DOCTOR
så mitt förslag är en Busa som du skickar upp til MC Express sen Turbokonverterar du den o sen Piskar du skiten ur alla, glöm inte att titta på Ghost Rider några gånger inna du ger dig ut för första gången.
O för guds skull så får du inte glömma o filma det hela o bevisa för alla att du är kung.
Fanns en bra busa på blocket nu om det är nåt kanske, eller är den kanske lite för klen efter din 125.
http://www.blocket.se/vi/20297839.htm?ca=18_s
//R.I.P Om du menar alvar.

Jo ser lite äckligt enkelt ut, int ens nån överdriven miss. skitkalla däck väl?

Kalla däck räcker inte. Han gasade ju knappt. Måste ha varit antingen nåt halt på marken eller nån på mc-firman som smetat vinylglans eller liknande på däcken för att få rätt utställningsskick. :hihi

hmm.... vet inte... tror nog busan på blocket är lite för klen.... han hade ju 125:a innan.....:D

kanske kan köpa loss ett JAS plan?!?.... ta bort vingarna och sedan dra en repa med oss andra på bulten i sommar.... du kan väl tuta när du vill om.... så kan jag ta fram kameran.....

det skulle få tyst på grabbarna som tråkar dej här:rolleyes:

jag är på din sida.... jag är ju åxå bäst på att köra hoj... eller var.... nu är ju du det.....:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT