Vilken är VÄRLDENS SNYGGASTE ..............R-HOJ ?

Gillar Panigale, F4, gamla Hondor osv.
Men min favvo är F3'an.
Den e så snygg så man får kisa för att inte bli tårögd. :kär
F3.JPG
 
2008-Aprilia-RSV1000RFactorye.jpg

millen ovan är riktigt läcker men jag gillar nog efterföljaren bättre, Aprilia RSV 1000 :yoparty
grym hoj på alla sätt!
 
Det här är perfektion

Britten%20V1000-1995%20%201.jpg

RC30_RHF_1024.jpg
06.jpg

För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?

Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.
 
View attachment 426560

millen ovan är riktigt läcker men jag gillar nog efterföljaren bättre, Aprilia RSV 1000 :yoparty
grym hoj på alla sätt!
Inte för att vara glädjedödare, men det där ÄR efterföljaren RSV1000. Generation 2. Inte Mille som är första generationen. Efter den här kom V4-hojen RSV4, slut på twinnar...

Inte för att det gör nåt, jag tycker hojmodellen på bilden lätt kvalar in på denna lista med rätt färgsättning...
 
Last edited:
För att kora en vinnare i denna tråd borde alla hitills nämda hojar ses i en och samma färg, tex vit.
Eftersom färg/färger på en hoj har lika stor betydelse för intrycket som fälgar på en bil.
HONDA RC45 får min röst.
 
För att kora en vinnare i denna tråd borde alla hitills nämda hojar ses i en och samma färg, tex vit.
Eftersom färg/färger på en hoj har lika stor betydelse för intrycket som fälgar på en bil.
HONDA RC45 får min röst.

Fast det är väl också hela grejen? Att någon arrangerat färger snyggt likväl som fått till bra former.
 
För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?

Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.

Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.

Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)
 
Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.

Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)

Jo absolut, men snygg..?
 
Ingenjörskonsten!!!
En kille i Nya Zeeland hade nydanande idéer om hur en motorcykel ska vara konstruerad. Med lite kompisars hjälp byggde han den, och då menar jag inte att bygga ihop av köpta delar. Han konstruerade och tillverkade allt, ALLT. Motorn gjöt han, ramen i kolfiber gjorde han, inte med färdig väv utan från kolfibertråd! Navstyrning m.m. Tog den till USA och tävlade i B.o.T.T och spöade skiten ur alla fabriksteam. Inklusive Ducati. Killen var ett geni och man bara måste beundra hojen. Ett mästerverk. Tyvärr gick John Britten bort alldeles för tidigt i cancer, endast 45 år gammal.

Leta upp filmen om John Britten på Youtube och se den och du kommer att inse storheten. ;-)

Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...
 
Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...

Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.

Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga. :hihi
 
Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.

Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga. :hihi

Visst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.

Jag är skeptisk.

skeptisk.jpg
 
Visst är det så, att skönheten ligger i betraktarens öga. En vidare fundering blir ju varför ingen har spunnit vidare på hans koncept, om det nu är "perfektion" som någon skrev.

Jag är skeptisk.

View attachment 426623

Han var ju före med en drös saker, som vad det tycktes var vettiga förbättringar på den tiden, men sedan dess har material och konstruktioner förbättrats förbi hans ideer, en hossack-upphängning fram kan nog iofs fortfarande vara intressant att testa, men det krävs ju att föraren är beredd att anpassa sig till en sån gaffel istället för de som körs med vanligtvis.
 
För mig som uppenbarligen missar skönheten i detta hojbygge... Kan någon upplysa mig? Är det färgsättningen? Ingenjörskonsten? Designen?

Jag är ledsen... jag ser inte det som gör denna hoj till Världen Snyggaste.


Jo absolut, men snygg..?


Jo, jag kan dess historia. Men som Laidback skrev; är den snygg för det? En brud som har näsan under munnen är ju inte snygg bara för att hon är raketforskare, liksom...


Different strokes, som de säger därborta i galenskapsland...
För en del är ju sann skönhet ingenjörskonst, snarare än designers som drar snygga linjer.

Jag tycker väl iofs inte heller Britten V1000 är en skönhet, men jag kan uppskatta skönheten i tekniken den är byggd med, och de lila krökarna är bara för schnygga. :hihi

Snygg lr inte, En sån är värd idag över 5 miljoner svenska kr....:hihi

https://www.youtube.com/watch?v=4MbvMqNAFVY
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top