Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Kanske inte extremt dålig, men i förhållande till priset de har mage att ta måste det vara världens sämsta hoj: HD Road King -07...

Jag var på HD:s demo-dag i Linköping och hade det tvivelaktiga nöjet att köra en sådan. På tomgång rystar hojen så man nästan tappar styret, utan att överdriva flyttade sig nog styrändarna 1 dm upp och ner... Vad gäller motorn är det för mig totalt obegripligt hur de lyckats få 1600 kubik så otroligt slöa. Inte mycket bottendrag och absolut ingenting på "topp" (3500 varv?)
Chassit tålde inte en snabb undanmanöver utan att börja slingra som en överkörd snok, bromsarna var svåra att dosera, men tog inget iallafall när man nöp i.
Vindrutan var perfekt placerad för att skapa hemsk turbulens från 90 km/h och uppåt.

Men sadeln var skön iallafall :rolleyes:

Behöver jag säga att det faktiskt kändes rätt bra att sätta mig på min lilla SV igen?

Körde en MZ i början på 70-talet och det var ingen höjdare. Vi skall tacka utvecklingen att det går framåt :D

oj, är min hoj så dålig? :P det har faktiskt inte jag märkt av.
Billig att köra, rolig att köra, bra med drag i
iof har jag bara kört 3 hojar
yamaha tt 400
yamaha bulldogg (körskolehoj)
kawasaki gpz 1000

den roligaste är ju gpz:an just för det är min hoj, bulldoggen gillade jag inte för att kopplingen var ojämn och dann (förståeligt)
tt`n var ju rolig att köra när man hade tidigare kört moppe och nån enstaka liten cross tidigare.
4-taktsljudet var sannerligen mumsigt ;)

kort sagt, tråkigast tyckte jag nog körskolehojen var, inte för den var speciellt jättedålig, utan bara inte för att jag trivdes på den ;)

Suzuki VX800 ´93 !

Inte för att den är en dålig hoj, den är bara den sämsta jag kört!
Har ifs bara haft sporthojar så det är lite svårt att jämföra....

mvh

Måste vara den Suzuki Intruder 1400 min farsa hade för 15 år sedan..

GALEN väghållning (styret "ramlar in" åt kurvans håll oavsett hastighet och kurvans radie = måste motstyra hela tiden), tung, taskig fjädring samt en frambroms som är klenare än på en modern mountainbike.

Sicket SKRÄP! Skönt ljud iofs..:yoparty

Rumpelstiltskin skrev:
2506913 En 3vxl, 500cc 2takt cross från mitten av 70talet. Maiko tror jag den hette. Totalt livsfarlig, som en sågbock me 40hk ungefär. Adrenalinet sprutade kan ja lova, en upplevelse jag aldrig glömmer. Inget för tunnisar som materialkör:arsele

Haha, håller med, hade en sån fast en 400 (430 kanske?, nåt sånt). Maico hette de. Fanns en pysventil på toppen som man skulle öppna när man kickade, men min var borta och igenpluggad. Måste varit 32:1 i kompförhållande eller nåt sånt:tungan. Stukade foten ett antal ggr när jag kickade igång den för att den baktände, hysteriskt drag = adrenalinsprut, helt oreglerbar av och pågas. Lyckades faktiskt få kicken rätt igenom fotsulan på krosskängan en gång då den baktände. Aluminiumtank som läckte som ett såll hela tiden i svetsarna. Vibrerade värre än värsta tjejtillbehöret så man knappt kunde hålla i styret. :yoparty

Hysteriskt rolig :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...