Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
På jobbet har vi den så kallade "Mad Max-hojen" en XT som gått över 30 000 mil, den är bra dålig. Den har nog varit omkull hur många gånger som helst. Allt känns snett på den, växlarna hoppar ut, Kopplingen kärvar och hojen känns som den ska ramla sönder hela tiden.

Körskolans Kawwa z750 nån sorts fighter 04 eller 05 var det. Såna satans mikro vibrationer så händerna somna helt efter 5 min i 90 knyck :(

Robban W skrev:
På jobbet har vi den så kallade "Mad Max-hojen" en XT som gått över 30 000 mil, den är bra dålig. Den har nog varit omkull hur många gånger som helst. Allt känns snett på den, växlarna hoppar ut, Kopplingen kärvar och hojen känns som den ska ramla sönder hela tiden.

Tja, med tanke på antalet mil och omkullkörningar så är det väl en alldeles fantastiskt bra hoj? :D

Körskolans gamla Virago, den hade absolut ingen väghållning och startmotorn funkade ibland. Militärens MC 258 var väl inte så lysande heller, men den har jag haft så mycket roligt på ändå!

En Yamaha XS 400 (tror jag den hette) som en kompis hade var inte speciellt kul. Bromsar och vridstyvhet var under all kritik.

Jag måste nog säga Kawasaki gpz900, 600an var klart bättre. 900an har verkligen inget positivt alls. *edit* När jag tänker efter så var nog Cb650 i princip lika usel som Kwaken, så det blir nog dött lopp där.

Last edited:
suzuki gsx400fsw....
den var ganska sunkig... glad att jag aldrig köpte en sån.

HD Järnsportster 1000cc.

En nyare 883 är rena drömmen i jämförelse, men klar tvåa på min lista.
smilie_3669.gif

GSXR 750 04. Ingen väghållning och går som en påse nötter. Ful är den med. Sålde iväg härket och köpte mig en underbar R1 istället.

Näst sämst är nog XR 600, fyfan vilken SKITHOJ!

BMW 650cs bläääääääääääääääääää
kändes som jag satt på en moppe samt den skakade något så hemskt

Tänkte först skriva att det var min hoj.
Men jag körde en gammal risig Dt på körskolan som är den sämsta hojen jag har kört

Den sämsta hoj jag ägt (och därmed kört) är Suzuki GSX400E. Dålig väghållning, trött, kan/kunde möjligtvis fungera som övningskörnings eller pendla till/från jobbet i stan -hoj. Sålde efter 2 månader... :gnissla

Har även kört en sväng med en Suzuki GS 550 Katana -82 Körde den då den var 15 år gammal, inga bromsar alls kändes det som, och ingen väghållning hurra för...

Vet inte vilken som var värst...

/B

Sämsta hoj jag kört måste ha varit den bmx jag hade när jag var liten, det satt en 5,5hk motorsågsmotor på den. Taskiga bromsar, alldeles för klen ram. Dock mjuk limpa... Toppade 70km. Var en skräck att köra.

moroder skrev:
Suzuki GSX 400 F...kass

handlar mycket om hur mycket man kört.

När ja fick kortet var min Gsx 400 E kul,
nu är inte R1-an så väldans imponerande längre..

o sen beror det nog på hur körkåt man är,
har ja inte kört på riktigt länge har jag kul med en skabbhoj..

G :banana

Har inte så många dåliga exempel men det blir nog en 250 offroad Suzuki som kördes i Kambodja. Vilken växellåda - helt omöjligt att få i och hitta växlarna. Men det berodde nog på misshandel av hyrestagare. I den trafiken kan man inte fega.
Den blev dessutom tokvarm o höll på att nypa. Vid oljebyte rann oljan ut tunnare än vatten!? Inte blev det mkt bättre efter det heller. Fixar inte dessa hojar lite värme? (ca 35-40 gr + luftkyld)

På andra plats kommer en Ninja med skeva bromsskivor fram - ingen hit, men cykeln i övrigt ska inte belastas för det.

Sämsta: Honda CB 125 Twin -79
Näst sämsta: Honda CB 250 N -81
Nästnäst sämsta: Honda CB 400 N -82

Den enda Honda jag kört som inte så här i efterhand framkallar spykänslor är blade 929.

Sämsta... Hmm, det har blivite ett o annat staket under alla år men i botten ligger bla BMW K100RS, Jawa 350, Triumph Sprint ST av årets modell... <--- Ja den fan tar nog priset. Fy helvete vilken kass motorcykel!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT