Vilken är din drömhoj?

sneglar endel på Aprilia Tuono V4 R APRC
men fortfarande nöjd med kingen .... but a man has to dream :)

Har vintern verkligen varit så lång att folk gått igenom alla NYA TRÅDAR på sporthoj?:confused:
Kom igen, tråden är över 4 år gammal!

Men men det är väll roligt ändå:) Drömmen hade varit en Honda NR750:yoparty

Finns massor med andra hojar också, TZ750, RC30, RC45, ZXRR-GP, RD500, RG500, Norton Manx 500 GP m.fl.

En Ducati 1199S med ekande termigoni och kolfiberkåpor vore väl inte jättetråkigt som komplement till min nuvarande hoj..

Måste säga en Ducati Desmosedici RR om inte annat är man lätt kluven vid en önskehoj. Skulle kunna tänka mig en Honda NR750 med... :yoparty

Honda-NR750-1992-ghosted.jpg

...svårt, ägde drömhojen ett par år - 1098an - och det var bitterljuvt, vansinnigt obekväm med underlig ergonomi, men det går inte en dag utan att jag saknar den.

Fick man ta ut svängarna lite - en desmo kanske...

Last edited:
Ducati Panigale Tricolore eller Aprilia rsv4 r i en storlek större, fast jag är supernöjd med den jag har så jag trånar inte direkt :)

...eller en specialbyggd cbx med 2000cc v12! :)

Last edited:
Alltså.. En D16RR är väl varje sporthojsåkares våta dröm. Men jag drömmer ändå mer om att kunna nyttja den jag har än att bli frånåkt på en ännu snabbare hoj :(

Men en Bimota 500 V-due är nog en drömhoj. En sån jag skulle vilja ha i garaget bara för att ha. Åka nån enstaka bandag/träning med bara för att det går. Kanske ha med och bara köra nåt pass på för sakens skull. Lasta in och ta hem för polering/oljebyte efter 20 minuters körning igen :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman