Vilken är den snabbaste sm??

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki rg125 f
tjena går i funderingar kring en sm och undrar vilken som är snabbast (inte toppfart!) utan acc!

så om ni kunde slänga upp lite info om era hojar och andra så man vet lite vor najs?

ps har inte tänkt att köpa den grymmaste ja kan hitta som förstahoj utan vill bara veta lite

Sukalimpan skrev:
tjena går i funderingar kring en sm och undrar vilken som är snabbast (inte toppfart!) utan acc!

så om ni kunde slänga upp lite info om era hojar och andra så man vet lite vor najs?

ps har inte tänkt att köpa den grymmaste ja kan hitta som förstahoj utan vill bara veta lite

De kan nog va Husa 650 -05 den gör över 200km/h orginal iaf.. :yoparty

0-100 beror det mest på föraren :mattias

Snackar vi roll-on test 90-150 eller vilket intervall som helst så är det mest beroende på vilken drevning man kör med.

Alltså: Det finns inget rakt svar men talar vi lite högre hastigheter är ju t.ex husa 650, KTM660 eller HVA570 starka kort. De mindre 450hojarna hänger inte med i hög hastighet.

Det gör den iofs inte men snabb är den.

Snabbast acc, tja. KX eller CR500.
Såld för gata med originaldrevning.
Beror lite på i vilka intervaller men 525, FS650 typ såna hojar.

Daniel

ok låter fint

vad tycker ni vore en fin instegshoj för en som vill leka en hel del??
har inte obegränsat med pengar heller!

Att tillägga så håller man sig bara te fyrtakt så äre inga större bekymmer att va någorlunda ny på hoj och köra en riktig best. Min syster har inte mycke MC-erfarenhet och hon har blandannat styrt runt på Jesseboy´s best. (sån där hoj som reser i slutet av rakan...)

Känns lite som om det inte handlar om vilka hojjar som helst heller utan gathojjar. CRFen som avstrypt gathoj 0-100 tror jag är gode kvick, över 100 tar nog husa täten av gathojjarna. KTM 660 är inte fel val alls för dig skulle jag gissa.

ok

hade tänkt mig en HQ smr450 när man har fått råd, maken till snyngg hoj har aldrig gjorts!

hur går e sådan i acc jämfört med dom större??

den e väll 4t?

Sukalimpan skrev:
ok

hade tänkt mig en HQ smr450 när man har fått råd, maken till snyngg hoj har aldrig gjorts!

hur går e sådan i acc jämfört med dom större??

den e väll 4t?

Japp fyrtakt. Jag har inte kört just den men det lär inte skilja sig mycke motför min honda. Min honda med mig på vs jesses 540-trimbest med jesse på drar ganska lika förutom att min toppfartar lite tidigare (dvs hans går fortare). Jag väger ca 20kg mindre än honom dock. Dvs dom e inte lika snabba men inte toklångt efter... När det gäller SM/EM/VM så äre ofta som det går lika fort eller fortare på 450. Men det är ju inte rakt fram...

Sukalimpan skrev:

MIN SM ÄR SNABBAST hehe :D

Sukalimpan skrev:

Hur snabb är KTMs 900 v-twin? Någon som vet? Den borde slå det mesta, men den är ju rätt tung. (Ovanstående har nog inte rejsat mot många om hans är snabbast.) :hihi

KTM 630 SMS pungt!

allvarligt, SM är en sport och det hänger mer på
föraren än på hojen hur snabbt det går.
Det är smart att ha en gammal häck så har man nåt
att skylla på när man är sist igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...