Vilken är den roligaste banan enligt dig?

Vilken är den roligaste banan enligt dig?

• Antal röstningar
    0
i

Jo bra idè! jag kan ju bygga en i garaget eller på balkongen kanske. :rolleyes:

Nej det blir nog svårt....det va menat som lite ironi när du sa Vi bygger,,,det bhövs en starke man för sådana projekt och sådana tror jag utan att veta finns kanske bara på landbyggden och det är oftast där det finns mark att använda.

Inte för att jag tror vi gutar är nåt bättre än nån annan på att ordna men om viljan finns blir det av.

Har ju bara kört Kinnekulle och med en literklubba var det inte lika kul som det skulle varit med en 600 men som träning i kurvtagning var den riktigt bra med sin kuperade sträckning. Tror jag skulle ha roligare på en lite större bana med K5:an!
Hoppas få prova Gåsen och Gotland till sommaren samt även Nordschleiffe....

Jag tror att Knutstorp skulle få fler röster om folk bara hade varit där och kört.
Jag tror att folk från Sthlmstrakten,tex som ja själv och dom ovan har kört, Mantorp, Geléåsen, Sviesta, K-Kulle och Gotland. Men att banor som Knutstorp,Falkenberg och Anderstorp ligger för långt borta. Knutstorp är en riktigt härlig bana. Kom och testa ni som inte gjort det än :)

Knutstorp är rolig för att den är svår, väldigt kuperad, och bygger inte på raksträcka, kurva raksträcka (passare o linjalsyndromet) MEN den är ju byggd för en 125 räcer... det är de stora minuset för knutstorp. Kör man 1000 åker man runt på 2 växlar 99% av banan. Man har fullgas 2 sekunder per varv.
En längre snabbare version av knudan hade varit topp of the line!

Jag håller Falken o Knutstorp som mina favvosar,,,GR är kanon men man blir lite hemmablind,,lite som med frugan,,,,

1. Mantorp
2. Anderstorp
3. Gotland

Skulle dock vilja köra Kemora (Finland) igen med 1000cc sporthoj, den skulle nog gå in före Gotland då tror jag..

Min Lista

Facit:

1. Gotland Ring
2. Gelleråsen
3. Ring Knutstorp (riktigt kul, men långt bort..)

Gotland ring bygger jag bara på actionpics körningar och då är det mer än bara körningen. Det är (ta i trä) alltid strålande sol, fin bana och roligt folk att surra med :tummenupp
Sen älskar jag ju gotland som ö också!!

Gelleråsen = hemmabana, det är här man tränar och försöker utvecklas.

Knutstorp har jag bara provat 2 dagar, men längtar tillbaka. Dock långt att åka.

Röstade på kinnekulle för den sliter puckar, ofta och mkt nerlägg :D
Plus för den kuperade terrängen och att det inte är så mkt hårda inbromsningar.

Kanske skulle gilla Knutstorp, inte vart där än..

Gillar man Kinnekulle så kommer man älska Knutstorp :tummenupp

Själv inte kört motorcykel på någon racingbana (tyvärr), däremot sportbil på de flesta. Kört Anderstorp en gång, och det finns en anledning till varför det bara blivit en gång. Fy fasen va tråkig bana...

"variationen" är tre saker, raksträcka, 90-graders kurva eller 180-graders kurva... helt platt. zZzZz

Av de jag har kört:
1. Gotland ring
2. Kinnekulle
3. Mantorp
4. Gelleråsen (är inte alls förtjust i den)

Jag tyckte att Sveistad va grymt tråkig i början, kanske för att jag gick en överfull SMC-kurs där före ombyggnaden och aldrig va över 30 i kurvorna. Men nu är det helt klart min favoritbana, och det säger jag inte enbart för att det är hemmabanan ;)

Kemora i Finland då det är den enda banan jag kört på. :D

Förhoppningen är dock att få prova Gotland Ring. Ser ut att vara en väldigt trevlig bana. :)

Kört Anderstorp en gång, och det finns en anledning till varför det bara blivit en gång. Fy fasen va tråkig bana...

"variationen" är tre saker, raksträcka, 90-graders kurva eller 180-graders kurva... helt platt. zZzZz

Du får köpa en snabbare bil :D

Jag vill se vilken bana i Sverige folk tycker är roligast.

Självklart är alla banor roliga på sitt sätt, men vilken bana är numero uno?? :)

Man kan ju bara rösta på banorna man kört på..men Gotland ring är en bana jag skulle vilja prova då jag bara har hört gott om den, syns i omröstningen oxå:)

1. Gotland Ring
2. Bulten Ring
3. En annan banan jag "åkte" häromdan (ni får kalla den vad ni vill, jag kallar den gubben i lådan):banana

Kände mig riktigt obekväm med Sviestad de två första passen jag var där, men sen började jag hitta siktpunkterna å den jefla banan växte som fan.

Gelleråsen är som spelet Othello, "a minute to learn - a lifetime to master". Svårt att få till det perfekta varvet, därför är det en sån stor utmaning där. Fattar inte hur man kört när varvrekordet är under 1.05min, satan vad lite det måste bromsas lite kombinerat med cp fart i kurvorna.

Mantorp, helt fel för min hoj med den långa flygrakan. Men pga av gynnsam utväxling (framförallt fart in/ut ur kuvorna) firade jag trots allt fina triumfer där:o).

Jag måste åka Gotland nästa år!

Gelleråsen är som spelet Othello, "a minute to learn - a lifetime to master". Svårt att få till det perfekta varvet, därför är det en sån stor utmaning där. Fattar inte hur man kört när varvrekordet är under 1.05min, satan vad lite det måste bromsas lite kombinerat med cp fart i kurvorna.

Tror det är meningen att man ska ta escapen vid Ejes och köra rakt ut till depåkurvan därifrån för att få såna varvtider :gnissla

Jag har bara kört Falkenberg, Kinnekulle och Anderstorp. Alla banor var kul så jag svarar Gotland.

Det är sant, men också det som jag ogillar med skandinaviska räservägen (Anderstorp).
Maskinmaterialet får för stort inflytande på flygrakan.

Som jämförelse mellan bandelarna på Anderstorp raceway kan jag meddela att tiden du spenderar på långrakan är endast 8 sekunder, medan tiden du tillbringar i karusellen är omkring 12 sekunder. Detta beräknat på en varvtid omkring 1,39.0

1: Gotland - Har allt
2: Knutstorp - Bergodalbana
3: Anderstorp - Sånt ÖÖÖÖSSSS, slicka tank å växla, växla medans du ylar på fullvarv...
4: Kinnekulle - Kurva--- kuuuurva å kurvaaaaa
5: Mantorp - Tja..bana alá Konsum
6: Gelleråsen - Bana alá Konsum del 2
7: Sviestad - ganska ok men...kul, mnjae
8: Mittsverige - höger,höger,höger.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey