Vilken är den grymaste dirten???

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Vilken är den grymaste dirten? gärna enduro reg.
För max 30lappar...
Jag tror på Ktm 380 exc 00-02
Är det någon som vet något om den hojen? vad som är bra/dåligt...funkar det på grusväg?

Finns det några bra fyrtakt i den prisklassen? WR400? funkar det?

Kom med förslag :tummenupp

/Henkan

Jag hade nog satsat på en 500 2-takt!! Körde en CR 500-98 häromdagen och det var sjukt vilket drag det var i den!! Tror du får en för ca 18-20 tusen.

MVH Martin

Super-Henkan skrev:
För max 30lappar...
Är det någon som vet något om den hojen? vad som är bra/dåligt...funkar det på grusväg?

/Henkan

Polaren på jobbet hade en 380.........tydligen som en CR500 i temperament och kraft......

Trött på livet eller?

edit: KTM rasar lite spontant, typ kickdrevet på 380......

Super-Henkan skrev:
För max 30lappar...

/Henkan

KX 500 går lätt att få ut 70hkr på bakhjul,det får du aldrig på en CR500 el.KTM 380.

Hulkster skrev:
KX 500 går lätt att få ut 70hkr på bakhjul,det får du aldrig på en CR500 el.KTM 380.

Varför inte på CR?? Har för mig att jag sett en annons med en CR som hade ca 90 hk på bakhjulet!! Kanske har fel? Men är inte KX 500 samma från -89 till 95??

Rätta mig om jag har fel.

MVH Martin

johanrehn80 skrev:
Polaren på jobbet hade en 380.........tydligen som en CR500 i temperament och kraft......

Trött på livet eller?

edit: KTM rasar lite spontant, typ kickdrevet på 380......

Nej jag är inte trött på livet... men jag vill ha en hoj man blir rädd för...du vet löjligt mkt pulver... en cr 500 eller en kx500 är väll svåra att starta?

//Henrik

Jag vill ha en GasGas 250 2t men dom är väl ganska snälla.

KX500 har varit samma mycket längre. Från 90 - nu typ (syns på designen om inte annat)

Super-henkan töm gamla PM så jag kan skicka ett till dig.
Din inbox är full.

Tror jag ska göra Supermotard till Supermotard / Offroad istället. eller`? o benämna detta forumet till "SPORTHOJSDISKUSSIONER"... argh. ajja. back on topic =)

Swedie skrev:
Tror jag ska göra Supermotard till Supermotard / Offroad istället. eller`? o benämna detta forumet till "SPORTHOJSDISKUSSIONER"... argh. ajja. back on topic =)

låter som ett bra förslag!!

Ehm....
500 2-takt är räääätt jobbiga i skogen om man säger så.
Har du ambitioner att köra enduro på allvar bör du överväga något mindre i kubiktal. En 500 2t hör väl mest hemma på crossbanor och/eller grusväg och stubbåker där det finns stora öppna ytor.
Wr400 -98:a går troligen att finna för 30 lax, en YZF400(crossmodellen) som är enduroreggad går garanterat att finna för dessa pengar. (går lite vildare och är billigare eftersom många räknar med att de är mer slitna)

Jag köpte en CR 500 för några år sedan. Använde den till grusvägar och stigar. Helt underbart galen. Och man skrämmer slag på omgivningen med ljudet. När man lärt sig tekniken var den inte svårstartad. Minns att den reste sig på gaspådrag på högsta växeln i 110 på Nynäsvägen. Köp!

:tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...