Vilken är bäst? Nya R1 eller förra modellen Cbr1000rr

Vill du vara en i mängden kör på blejden:) Rettan lär ju inte bli någon dussinhoj med det groteska fula utseendet. Så utan att vara partisk så gå på Rettan, bättre på allt skulle jag säga möjligtvis bromsarna väger upp till blejdens fördel knappt. Hade du istället jämfört med 08 > så skulle jag säga dött lopp nästan...

Många säger att Rettan är slö beror på en helt annorlunda karaktär på motorn som många inte är vana vid, utan det blir en mer linjär effektkurva på så vis att man känner inte accelerationen så värst vad man tror. Men man blir lurad den går kan jag intyga:D Man får ett helt underbart bottenvrid i vilken växel man än väljer.

Och det där med att den lider av straffvikt och häst gentemot andra modeller i samma årgång spelar ingen roll, så länge man inte kör Pro superbike och heter J-L typ och ja även 09an orkar tuffa upp till 299 på glädjemätaren har jag hört någonstans ifrån då org.

Gå annars på smak och tycke.

Så Retta vs blejd 1-0

Vill du vara en i mängden kör på blejden:) Rettan lär ju inte bli någon dussinhoj med det groteska fula utseendet. Så utan att vara partisk så gå på Rettan, bättre på allt skulle jag säga möjligtvis bromsarna väger upp till blejdens fördel knappt. Hade du istället jämfört med 08 > så skulle jag säga dött lopp nästan...

Många säger att Rettan är slö beror på en helt annorlunda karaktär på motorn som många inte är vana vid, utan det blir en mer linjär effektkurva på så vis att man känner inte accelerationen så värst vad man tror. Men man blir lurad den går kan jag intyga:D Man får ett helt underbart bottenvrid i vilken växel man än väljer.

Och det där med att den lider av straffvikt och häst gentemot andra modeller i samma årgång spelar ingen roll, så länge man inte kör Pro superbike och heter J-L typ och ja även 09an orkar tuffa upp till 299 på glädjemätaren har jag hört någonstans ifrån då org.

Gå annars på smak och tycke.

Så Retta vs blejd 1-0

Hur f*n köper man en hoj som man själv tycker är ful? :huvet

Varför är alla så förtjusta i den nya Bladen??
Är det för ABS´n eller??

Jag tycker ju dock R1an är mycket snyggare än den nya Bladen!!

Men om man ändra frågan då, vilken en liters hoj hade ni skaffat 08-09 då??
Ska inte använda den direkt på bana utan för mer "passionerad och aktiv" småvägskörning om man säger så.. :D
Tycker som sagt min BlackBird är för tung och låg markfrigång för detta,

Inga hojar över 200.000kr,

Men skriv såfall anledning till varför!
Kan ni så lägg gärna in Serviceintervallerna till den modellen ni föredrar!

Desmosedicin.

Allt annat ni köper är skit i jämförelse - nu vet ni. Handla rätt.

Vill du vara en i mängden kör på blejden:)

Men så har väl varit läget för R1:an sedan den kom. Alla körde en men ingen visste varför. Rent reflextyckande; alla andra har en, varför inte jag? Efter det blev det en ond cirkel.

I det uttalandet var jag dock en del ironisk även om alla inte uppfattade det:smasha :banana

Det tror inte jag. Alla vet att nyaste R1an är det fulaste i motorcykelväg sen BMW K1 -90.

-08ans R1 var en av världens finaste hojar, sen kan man inte göra dem finare helt enkelt - det bevisades i o m -09an :hihi

Varför jämföra 07:an? Var det inte 08 Nya uppdaterade bladen kom?:va

Varför är alla så förtjusta i den nya Bladen??
Är det för ABS´n eller??

Jag tycker ju dock R1an är mycket snyggare än den nya Bladen!!

Ska inte använda den direkt på bana utan för mer "passionerad och aktiv" småvägskörning om man säger så.. :D
Tycker som sagt min BlackBird är för tung och låg markfrigång för detta,

Inga hojar över 200.000kr,

Men skriv såfall anledning till varför!
Kan ni så lägg gärna in Serviceintervallerna till den modellen ni föredrar!

Själv tycker jag Honda CB1000R är förbannat snygg, men det är nog för att jag är förstjust i nakenhojar. Har inte provkört den ännu. Den eller Kawasaki z1000!

Sen vad allting som körglädje, service, kostnader m.m får någon annan svara på!

Det tror inte jag. Alla vet att nyaste R1an är det fulaste i motorcykelväg sen BMW K1 -90.

-08ans R1 var en av världens finaste hojar, sen kan man inte göra dem finare helt enkelt - det bevisades i o m -09an :hihi

Du får tro vad du vill:confused: Alla hänger inte med utvecklingen, nytänkandet osv:gnissla

Vänta ett år så ska du se att åsikterna har ändras om Rettan 09. Precis som blejden 08a ingen gillade den först. Nu ska alla köra den, precis som V70i säker komfortabel går aldrig sönder och även den med abs:D

Nä säg som det är du vill själv ha nya Rettan, men du har bara inte plats i garaget.

...Inga hojar över 200.000kr

Ducati 1198S :tuttar

Utan tvekan, 163hästars v-twin :banana
Det passerade en sån när jag stog och väntade på bussen
i våras - heelt otroligt ljud!!!! Från en grymt vacker hoj.
Kostar 220 000 (+ att man måste ha kolfiberpipor).

Eller det enda som får mig att fundera är att jag får ABS med
nya hondan :rolleyes:. Perfekta inbromsningar varje gång känns
ganska frestande... och 145km/h på första växeln :D

Nu har jag ju tyvärr inte råd med någon av dem, men när jag
pluggat klart så.... :)

Sku köpa en gixxxer 08 eller 07 tycker dom e j***igt snygga...O inga e dom lata heller så :tummenupp.....

Men om du bara ska ha Honda eller Yamaha så sku ja ta Hondan, för vem vill sitta o glidda på hoj som ser ut som en sjuk gammal ko :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!