Vilka verktyg?

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Vad för verktyg använder ni till era hojjar? Vad är det för märke? Vart köpte ni verktygen? Vilket verktyg kan ni inte vara utan? Verktyg som är underskattade eller rent av överskattade? Rent allmänt tips på verktyg som är bra när det ska skruvas på hojjen. Själv så har jag Biltemas jumbo paket, det finns det mesta kostar 998kr.

Bifogat

• 10-120_h.jpg
    10-120_h.jpg
    53.1 KB · Visningar: 44
Biltema Jumbo duger och sen kombinerar man det med Biltemas bra skruvmejslar. Deras torx+insex nyckelsatser och 8+10mm T-Handtag och lite vettiga tänger sen har man en bra grund. Vill man sen bygga på så är dubbel uppsättning av en del fasta nycklar och en del udda hylsor något jag hade satsat på.

Momentnycklar, 2st en 1/4 och en 1/2. Tengtools inköpt hos Mekonomen.
Uppsamlingskärls för motorolja - ovärdeligt när man byter ofta!

Jag kan tipsa om ett ovärderligt verktyg: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=825&iItemId=79954
Perfekt nästan jämt, man orkar hur mycket som helst, kan lätt trycka med ena handen och vrida med andra samtidigt för att få loss kärvande skruvar mm, och man kommer åt på en massa konstiga ställen :tummenupp Jag har nog snart tjänat in den på att ha sluppit köpa nya skruvar :tummenupp

använder samma biltema pack. tycker allt utom nycklarna är användbart och helt ok kvalite för priset.

Biltemas verktyg är bäst..... :yoparty Spärrnyckeln är min favorit.. :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...