Vilka stövlar ska jag köpa?

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Måste köpa nya stövlar men är osäker vad jag vill ha och framförallt hur mycket pengar man bör lägga.

Vad har ni för tips och vad kör ni med för stövlar själva?
Ta gärna med pris, bild och var ni köpt era stövlar.

Se här...

Har inte tagit premiärturen med dem än, det gör jag på träningen nu på onsdag. Men de är riktigt bekväma och har alla skydd man tänkas önska kan.

Pröva ett par Alpinestars GP tech.
Kör själv med dem, är mycket nöjd men de känns lite klumpiga i början men blir kanon efter ett tag.
Har helt klart ett av de bästa skydden för foten.

kajlyl skrev:
:fakta
Överlägset bästa skyddet du kan ha!

Själv kör jag med Alpinestars GP plus för min budget tillät inte 6000:- för ettpar dojjer :(

Jag säger som KetogaN....

¨Det är bara att öppna lädret!¨ :)

Mitonga Racing....
Har ett par 44 om du vill ha... 1par slitna och ett par helt nya...

/S

alpinestars!!!! gp tec!!

varför skulle daytona va bättre fixx?
för att dom e 3000 dyrare eller för att dom flesta i gp kör alpinestars?

varför va du inte på lockarp föresten??

.

Köp ett par boots som passar dina fötter! Jag som har kalle anka-fötter kan inte ha några av alpinestars eller dainese stövlar trots att gp tech verkar riktigt bra skydd. Sidi eller oxtar passar mig...jag köpte Oxtar abe replica jävligt bra passform o bra skydd för plattbreda fötter....

BrInK skrev:
alpinestars!!!! gp tec!!

varför skulle daytona va bättre fixx?
för att dom e 3000 dyrare eller för att dom flesta i gp kör alpinestars?

varför va du inte på lockarp föresten??

bättre skydd mot foten... somskyddar foten i sidled...

Glömde bort lockarp.... Vill inte vurpa nu om man kanske ska sälja hojen....

Daytona Evo Basic för 3500kr eller A-star supertech (även de med innersko) för 2900kr(?). Fötterna är jävligt viktiga att skydda så snåla inte med hundralapparna...

Alpinestars SM-X Goretex, men nästa gång blir det Daytona (snikmodellen, inner"pjäxa" i plast istället för kolfiber). Verkar ha de särklassigt bästa skydden.

Fixx skrev:

Glömde bort lockarp.... Vill inte vurpa nu om man kanske ska sälja hojen....

det gär alpine stöveln också! precis lika bra med om inte bättre....

sälja?? va ska du nu ha??

Jag har själv ett par daytona med plastpjäxa.. a 3500.-
Dom är jämförbara med GP tec från alpinestars som oxå har innersko..

Nyckelordet är då innersko!!

Då jag nyligen provade mina daytona på bästa sätt så blir det ett par Alpinestars nästa gång, dom har nämligen nått som daytonan inte har.. ventilation!

/KetogaN

KetogaN skrev:

Då jag nyligen provade mina daytona på bästa sätt så blir det ett par Alpinestars nästa gång, dom har nämligen nått som daytonan inte har.. ventilation!

/KetogaN
Det kan du hoppa upp o sätta dig på ;)

Jag fryser ducktigt om fossingarna när jag kör utan strumpor :o

Jag kör med Alpinestar SMX och är nöjda med dessa.
Att tänka på när man ger råd, och lyssnar förståss, är HUR stöveln användas - är det för bankörning eller gata?

Jag kör bara bana och då funkar SMX bra. Tror dock inte jag varit lika nöjd om jag kört gata. Provade att köra med dom innan jag fick min hoj såld i våras och då jag hade problem med att nå broms- och växelpedalen på min gathoj (Ninja 636a) iklädd tidigare nämnda stövlar.
Samt att när jag skulle ta ned stödet så tog "klumpen" på hälen i och gjorde att jag var tvungen att föra ned stödet för hand.
Nu har jag ju bara depåstöd, så detta problem finns inte i min värld.

Bifogat

• s-mx-plus-black.jpg
    s-mx-plus-black.jpg
    15.9 KB · Visningar: 117
Fixx skrev:

Skyddar foten i sidled bla bla bla. Sorry. Jag menar inte vara elak, men det låter precis som den vanliga säljarjargongen för mirakelpiller, motoroljor och andra hi-techprodukter. Jag är övertygad om, precis som R1bjorn, att de bästa stövlarna är de som sitter bäst. De välrenomerade märkenas toppmodeller är nog mer eller mindre likvärdiga vad gäller skydd och säkerhet. Jag tror knappast att Alpinestars GP Plus hade räddat min stortånagel som rök all världens väg när jag vurpade senast. När jag köpte mitt senaste par stövlar (Prexport) för tre år sedan stod jag och tryckte, drog och klämde på ett par Alpinestars värsting-biffiga-gpföraresfavoriter och jag måste ärligt säga att jag tyckte de verkade tveksamma med klena och mjuka skydd, en sula passande ett par indianmockasiner och tunnt skinn. Men det var då, det är säkert annorlunda nu.

Jag kollade runt en heldel innan jag bestämde mig för AP supertech. Helnöjd med dem god ventilation och sitter bra på mina fötter.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph