Vilka skall gå fjädringskursen 5-6 Juni ?

Vilka skall gå fjädringskursen på Midlanda 2004 06 5-6 ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vilka skall gå fjädringskursen 5-6 Juni som anordnas av Martin på Mortec ?




Instruktör är Jocke Johansson. Arbetar med Veidec hojarna och Öhlins.

Lördag den 5 juni kl 08,30 börjar dagen med justering av fjädring på halva gänget. På lördag kväll kommer vi att samlas för att göra ett teoripass där en god middag med kaffe ingår i kursen.

Söndag blir det justering för den andra halvan av gänget.

Vi kommer att ha tillgång till banan under hela helgen. Samtidigt har UMCC bandag för sina medlemmar.

Priset blir 1500,00kr / person för två dagar inkl middag lördag kväll.



Om denna blir lyckad kanske det ordnas fler fjädringskurser framöver...

Martin Oreskovic når ni på 070-66 66 645
 
Last edited:
Jag köpte Bike, nr 6, 2004 för 54:50kr istället och ställde in Rettan efter deras Calafat inställningar 2003.

Funkar fint tycker jag och så blev det pengar över till nästan ett helt drivpaket.

Fast jag skulle nog allt bra vilja lära mig lite mer om fjädringsinställning också, så kanske nästa gång.
 
Och får du tag på nr 10 från 2003 har du precis all info om dämpareinställningar du behöver.
Abloy skrev:
Jag köpte Bike, nr 6, 2004 för 54:50kr istället och ställde in Rettan efter deras Calafat inställningar 2003.

Funkar fint tycker jag och så blev det pengar över till nästan ett helt drivpaket.

Fast jag skulle nog allt bra vilja lära mig lite mer om fjädringsinställning också, så kanske nästa gång.
 
Ullis skrev:
Och får du tag på nr 10 från 2003 har du precis all info om dämpareinställningar du behöver.

Exakt.. Annars så har man ju fått hjälp/lärt sej av andra snälla som kan gratis.
Tycker det va hutlöst dyrt!! :cool:
 
Jocke som höll i kursen var hur grym som helst. Nu börjar men verkligen förstå hur man kan ha fjädring som YRKE !!!! Innan kursen så trodde i alla fall jag att det bara var att vrida på lite rattar....... Förspänning, kompressionsdämpning, returdämpning. Jo jäklar...... Här ändrade vi även gaffelhöjder och fjärdingshöjder och duttade i olika milliliter olja i gafflar och skillnaderna blev enorma. Så nu förstår man verkligen hur komplext det är och hur lite som behövs för att få märkbar effekt. Killen har det som jobb !!! Dessutom är det inte varje dag man får din hoj "tunad" av en Veidec-tekniker. Hur FETT är inte det ? Bara det är nog värt 1500:- :)

Om man räknar in den utbildning vi fick, samt hojinställningar, samt 2 hela dagars bankörning samt riktig middag på restaurang för totalt 1500:- .... Ursäkta mig.... men om man tycker den summan är hög så anser jag tyvärr att man inte riktigt har koll på världsrankingen när det gäller vad saker o ting kostar. Så väl spenderade 1500:- har jag inte upplevt sen jag beställde 10st RedBull-Vodka på Café Opera :)
Jag tycker bara synd om er som inte hade möjlighet att gå och jag hoppas för er skull att möjligheten kommer igen till samma låga pris.
Kontakta Martin om ni är intresserade av en ny kurs eller så sitter där med era tidningar och funderar över hur många milliliter olja ni skall dutta i gafflen ..för det står säkert :)

/ Kenneth
 
Last edited:
Kul, alltid trevligt att få lära sig saker av kunnigt folk. :tummenupp
Blir det en ny kurs så verkar det vara väl investerade pengar.
 
KennethN skrev:
Jocke som höll i kursen var hur grym som helst. Nu börjar men verkligen förstå hur man kan ha fjädring som YRKE !!!! Innan kursen så trodde i alla fall jag att det bara var att vrida på lite rattar....... Förspänning, kompressionsdämpning, returdämpning. Jo jäklar...... Här ändrade vi även gaffelhöjder och fjärdingshöjder och duttade i olika milliliter olja i gafflar och skillnaderna blev enorma. Så nu förstår man verkligen hur komplext det är och hur lite som behövs för att få märkbar effekt. Killen har det som jobb !!! Dessutom är det inte varje dag man får din hoj "tunad" av en Veidec-tekniker. Hur FETT är inte det ? Bara det är nog värt 1500:- :)

Om man räknar in den utbildning vi fick, samt hojinställningar, samt 2 hela dagars bankörning samt riktig middag på restaurang för totalt 1500:- .... Ursäkta mig.... men om man tycker den summan är hög så anser jag tyvärr att man inte riktigt har koll på världsrankingen när det gäller vad saker o ting kostar. Så väl spenderade 1500:- har jag inte upplevt sen jag beställde 10st RedBull-Vodka på Café Opera :)
Jag tycker bara synd om er som inte hade möjlighet att gå och jag hoppas för er skull att möjligheten kommer igen till samma låga pris.
Kontakta Martin om ni är intresserade av en ny kurs eller så sitter där med era tidningar och funderar över hur många milliliter olja ni skall dutta i gafflen ..för det står säkert :)

/ Kenneth


Nu kan väl du supertuna min hoj åt mig?
Var tyvärr borta i helgen så det fanns ingen möjlighet att gå.

Nu överdiver du va? Inte har väl du blivit insläppt på Cafè Opera?
 
Ja hojen är mycket bättre och stabilare i kurvor nu så jag kan köra fortare, samt att den nöter inte lika mycket däck som förut. Min hoj ändrade vi förspänningen på samt att vi höjde gaffelbenen och det blev en helt annan hoj att köra. Kungligt :tummenupp
 
KennethN skrev:
Jocke som höll i kursen var hur grym som helst. Nu börjar men verkligen förstå hur man kan ha fjädring som YRKE !!!! Innan kursen så trodde i alla fall jag att det bara var att vrida på lite rattar....... Förspänning, kompressionsdämpning, returdämpning. Jo jäklar...... Här ändrade vi även gaffelhöjder och fjärdingshöjder och duttade i olika milliliter olja i gafflar och skillnaderna blev enorma. Så nu förstår man verkligen hur komplext det är och hur lite som behövs för att få märkbar effekt. Killen har det som jobb !!! Dessutom är det inte varje dag man får din hoj "tunad" av en Veidec-tekniker. Hur FETT är inte det ? Bara det är nog värt 1500:- :)

Om man räknar in den utbildning vi fick, samt hojinställningar, samt 2 hela dagars bankörning samt riktig middag på restaurang för totalt 1500:- .... Ursäkta mig.... men om man tycker den summan är hög så anser jag tyvärr att man inte riktigt har koll på världsrankingen när det gäller vad saker o ting kostar. Så väl spenderade 1500:- har jag inte upplevt sen jag beställde 10st RedBull-Vodka på Café Opera :)
Jag tycker bara synd om er som inte hade möjlighet att gå och jag hoppas för er skull att möjligheten kommer igen till samma låga pris.
Kontakta Martin om ni är intresserade av en ny kurs eller så sitter där med era tidningar och funderar över hur många milliliter olja ni skall dutta i gafflen ..för det står säkert :)

/ Kenneth

Tycker det var hutlöst dyrt med tanke på den korta varseln bla.
Annars var den säkert värd 1500:- med tanke på bankörning mm.. :)
 
Legenden skrev:
Tycker det var hutlöst dyrt med tanke på den korta varseln bla.
Annars var den säkert värd 1500:- med tanke på bankörning mm.. :)

Iofs så har det skrivits om kursen lite överallt under ganska lång tid. En par månader iallafall.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top