Vilka ska se Iron Maiden i november?

McB skrev:
Jag kan faktiskt inte sätta fingret på någon specifik punkt. Kanske att de spelade förhållandevis lite av det gamla materialet, vilket jag hade hoppats på. Jag tycker inte att deras nya material är lika starkt som det gamla.

Värdelöst var väl att ta i kanske, när jag skrev mitt första inlägg, men mina förväntningar införlivades ej. Det var fortfarande en spelning jag inte vill ha osedd, så att säga.
förmodligen om du nu var på scandinavium så hade du inte lyssnat på nya skivan så mycket och då känndes kanske alla ¨låtar lite främmande?
Jag dätremot tyckte deras nya skiva var grym.
Började lyssna på Maiden 1981 och dom har sen dess vart mina favoriter.
Ganska sjukt när man tänker på att man lyssnat på dom i 25år :)

Lyssna igenom dom nya låtarna mer så känns konserterna bättre.

//Rejvis

FAN! Platser i sektion a16...

Någon som vill bytta mot ståplater? Tänk på hur mycket mer du ser här där bak på lektarn. Och hur mkt mindre trängsel det är. :tomten

Edit: stälde mig i kö 10 i nio... fick biljeterna 20 i efter att ja upptäkt att ståplatserna va slut båda dagarna..

Klart man ska dit, fick tag på biljetter. Ståplats såklart :yoparty

IO skrev:
Klart man ska dit, fick tag på biljetter. Ståplats såklart :yoparty

Stackare... ojoj tänkhur jobbigt de blir för dina gammla ben. Jag kan ofra mig och byta mot mina fina sit platser. Okej? Va bra då säger vi så då! :tomten

prulle skrev:
Stackare... ojoj tänkhur jobbigt de blir för dina gammla ben. Jag kan ofra mig och byta mot mina fina sit platser. Okej? Va bra då säger vi så då! :tomten

Hehe... jag står nog ut. Kommer ihåg den bästa maidenkonseren enligt mig, Stadion -03. Fan vilket ös!

Lägg in en bytes på blocket, kanske nån som nappar.

IO skrev:
Hehe... jag står nog ut. Kommer ihåg den bästa maidenkonseren enligt mig, Stadion -03. Fan vilket ös!

Lägg in en bytes på blocket, kanske nån som nappar.

Jag fick inte biljeter till den. Sluta med att jag satt på ett tak å tita..

redan gjort, eller gjorde det typ 1 min efter jag köpt dom.

McB skrev:
Jag kan faktiskt inte sätta fingret på någon specifik punkt. Kanske att de spelade förhållandevis lite av det gamla materialet, vilket jag hade hoppats på. Jag tycker inte att deras nya material är lika starkt som det gamla.

Värdelöst var väl att ta i kanske, när jag skrev mitt första inlägg, men mina förväntningar införlivades ej. Det var fortfarande en spelning jag inte vill ha osedd, så att säga.

Jag har sett några Iron Maiden-spelningar och den som var överlägset bäst var den med Blaze Bayley på Johanneshov.

De senare spelningarna har lidit av

1.Riktigt ruttet ljud stundtals, det är väldigt irriterande när man måste försöka gissa vilken låt det är det spelar, ofta blir det bättre en bit in i setet men tre-fyra låtar från varje spelning har varit olyssningsbara. Det är fullständigt oacceptabelt från ett band i den klassen som tar hur mycket som helst för en biljett.

2.Bruce Dickinson är en fantastisk sångare men han når ALDRIG upp i någon högre klass live. Har han en dålig kväll är han riktigt kass faktiskt. Blaze Bayley var en medioker sångare men satte alla sina grejor live och är en minst lika bra publikdomptör som Bruce

3.Setlistorna är ofta rena larvet. Hur fan kan de envisas med att spela medioker skåpmat som "Lord of the flies", "Can i play with madness" och "From here to eternity". Och är det verkligen nödvändigt med "Run to the hills" och "Number of the beast" precis varje gång? Nä släng in "Children of the damned", "Rime of the ancient mariner", "Infinite dreams" och "Alexander the great". Då kanske jag överväger att se dem igen...

Ett tips. Jag var inne på ticnet.se precis nu och kan boka spridda sittplatser. Gå in och uppdatera hela tiden för det verkar komma in platser då och då.

Satt i kön i 30min på ticnet för 4 plåtar. A19 blev det tyvärr, men bättre där än där uppe vid taket jag fick först. Slipper vrida på huvudet för att se något iaf, en kikare kan behövas.

Ska dricka mycket denna gång, fick nästan värmeslag i sommras när man köade i flera timmar mitt i solen i götet! :fyllisar

Maiden, Maiden, maiden! :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...