Vilka ska köra Svenska Endurance Cupen, SEC, 2016?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Finns ute på Facebook om SEC men det är ju trevligt med en tråd om det på sporthoj.com också:) Officiell info om serien finns på endurancecupen.se och deras Facebook-sida.

Skriv upp startnummer, namn/team, hoj här nedan!
Själv är jag anmäld till Sprintracen men ev blir det Endurance istället.

Kopierar listan med anmälda från hemsidan men presentera gärna teamet och medlemmarna mer utförligt samt hur många race ni tänkt köra osv.


Svenska Endurance Cupen (6h)
1. Antikrundan
2. S-M-L
11. Team Snail Racing
32. HMC Racing Vänersborg
42. Team R2D2
55. Team Suntrip
69. Team Bubba Racing
95. Team Babados
98. Against All Racing Team
151. Scuderia Corsa Clavicola
200. Racing Doscientos

SEC Sprint

3. Rachid Rachid, Yamaha R1
4. Peter Marcussen
7. Robert Childs
61. Morris Packer
 
Sprinten 5 juni på Swedish Raceway i Anderstorp verkar ju lite intressant.. Möjlighet till fredag/lördagsträning i samband med en SEC helg? Jag har inte Facebook, så har inte kunnat följa diskussionerna där..
 
Last edited:
Sprinten 5 juni på Swedish Raceway i Anderstorp verkar ju lite intressant.. Möjlighet till fredag/lördagsträning i samband med en SEC helg? Jag har inte Facebook, så har inte kunnat följa diskussionerna där..

Är det inte Action Pics fre/lördag ? som jag minns det iaf..
 
Är det inte Action Pics fre/lördag ? som jag minns det iaf..

Såg det nu med. A P kör fredag lördag 3 o 4 juni på A torp :tummenupp

Frågan e om Sprinten går o knö in i 2016 speedsterbudgeten hehe Seriöst, vad kan ett kval och 2 race heat i sprint på söndagen kosta tro?
 
Last edited:
Svenska Endurance Cupen (6h)
1. Antikrundan
2. S-M-L
11. Team Snail Racing
32. HMC Racing Vänersborg
42. Team R2D2
55. Team Suntrip
69. Team Bubba Racing
95. Team Babados
98. Against All Racing Team
151. Scuderia Corsa Clavicola
200. Racing Doscientos

SEC Sprint
3. Rachid Rachid, Yamaha R1
4. Peter Marcussen
7. Robert Childs
41. Peter Chakraborty
61. Morris Packer


Jag har 41 i Speedster och SEC Sprint, vi får se hur många lopp jag hinner med...
 
Sprint låter kul, är ju nära och ska köra med AP dagarna innan. Som sagt, frågan är om det går att klämma in och om man ens ska nämna det hemma? :7peta Bättre att bara "försvinna" den dagen också :D

Får vänta och se vad kostnaden hamnar på.
 
Har iaf bokat ett startnummer för Sprint, men får se hur det känns på storbana i år, planen är iaf att köra ett race. :D
 
Sprint låter kul, är ju nära och ska köra med AP dagarna innan. Som sagt, frågan är om det går att klämma in och om man ens ska nämna det hemma? :7peta Bättre att bara "försvinna" den dagen också :D

Får vänta och se vad kostnaden hamnar på.

Haha, det är bästa sättet ibland:D
Tror startavgiften blir 1600-2000kr ungefär för Sprint. Hoppas info kommer snart från Stefan "Humlan" & Co:tummenupp

Jag har bara hört att startavgift i Endurance blir ca 3600kr för serieanmälda och 4000kr om man inte är serieanmäld. Är man tre som teamar upp i "Stafett" så blir startavgiften ca 1200-1400kr:tummenupp

Fördelen med Stafett är att alla kör på egen hoj, man byter bara över transpondern vid förarbyte. Blir sjukt mycket körning för pengarna!
 
Last edited:
På tal om att vara serieanmäld! Serieanmälan till Endurance (både vanliga Endurance och Stafett) är 1000kr och för SEC Sprint 300kr. Utöver rabatt på startavgift får man ta del av erbjudanden/rabatter från en del partners till SEC: http://endurancecupen.se/?page_id=56
 
Jag hoppas att Cupen får leva kvar nästa år och att man kan gå ihop ett gäng och köpa en bättre begagnad literklubba och köra hela säsongen. Det är väl det absolut enklaste och billigaste sättet att få massor av timmar i sadeln till låg timkostnad. Dessutom är det väl alltid en fördel att äga en hoj gemensamt i dessa sammanhang.

Hoppas man träffar lite skönt folk i år som kan tänka sig en gemensam satsning som inte behöver spåra ur för mycket.
 
Såg det nu med. A P kör fredag lördag 3 o 4 juni på A torp :tummenupp

Frågan e om Sprinten går o knö in i 2016 speedsterbudgeten hehe Seriöst, vad kan ett kval och 2 race heat i sprint på söndagen kosta tro?

Inte en janne... jag "råkade" få kliva in som reservpilot i ett team där.. så jag får göra allt för att inte göra bort mig bara....

Men annars är Sprinten på Falken sent på året lite intressant för mig.
Då har man fått se hur den funkar för jag undrar hur man startar 2 heat, för efter under 6tim ?

Sen ska man vara hel i september med :P
 
Inte en janne... jag "råkade" få kliva in som reservpilot i ett team där.. så jag får göra allt för att inte göra bort mig bara....

Men annars är Sprinten på Falken sent på året lite intressant för mig.
Då har man fått se hur den funkar för jag undrar hur man startar 2 heat, för efter under 6tim ?

Sen ska man vara hel i september med :P

Tidigare när det fanns ERF Sprint så körde man ett kval och heat 1 på morgon/förmiddag samt heat 2 efter 6h racet.
 

Det där är min sambo faktiskt. Givetvis två till också, som tänkte köra stafett så många race vi orkar och den gamla bussen håller för. Men Laila är lagledare, som vanligt. :D

Efter en medioker säsong i Speedster på lånad hoj tänkte jag att det vore bra med lite mer körtid, varken hinner eller har råd att köra träning mellan rejsen. Ergo, sambo rekryterad som förare för att slippa gnäll om att hon aldrig får köra. Tog med däcksponsorn som förare också för att säkra upp den biten. :tummenupp

Nummer och namn självklara för de som kan sina Douglas Adams och George Lucas.

Kakor kommer finnas i depåtältet. :hihi
 
Är en av tre i Team Bubba Racing
Tävlat i Rookie 600 och Rookie 1000 och mina andra två vänner tävlar också aktivt.
Men i år blir det fokus på Endurance då vi gillar konceptet.
 
Är en av 3 förare i Against All Racing Team
Vi ska köra stafetten.
Kört en del i Speedster och är inte snabb. De andra 2 är bättre än mig så vi får se hur länge jag får vara med....:)
 
Hur ska man förbereda hojen för detta?
Vi är 3 amatörer som vill vara med! :yoparty

Vi tänkte köpa en r6 eller 600rr och preppa den för endurance.
 
Enklaste man kan göra är att ordna fasta distanser i bakfälgen, se till att det är enkelt att byta bakdäck. Tankapparat ordnar man enkelt med en jeepdunk med en påsvetsad stor kulventil i botten. Tips! Se till att kulventilen får en bit slang som pip, så inte man får metall mot metall när man tankar, det kan bli statisk elektricitet.
I övrigt så najjas allt som ska vara najjat enligt reglementet.
Glöm inte att serieanmäla, och helst under ett kul namn!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top