Vilka ska köra GGN i år???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Kanske inte helt rätt forum, men GGN k-a-n ju ses som en typ av racing det med...även om min egen körning nog bäst kan tituleras motionscruising eller nåt. Nåväl, jag ska köra Gotland och målet är 5 varv, vilket kräver en hel del tur och plötslig förbättring vad gäller fart och mod. Vilka fler drar dit?

1. ZoulFly, CRF250, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, CRF250, 404

edit:maskin

Last edited:
ZoulFly skrev:
Kanske inte helt rätt forum, men GGN k-a-n ju ses som en typ av racing det med...även om min egen körning nog bäst kan tituleras motionscruising eller nåt. Nåväl, jag ska köra Gotland och målet är 5 varv, vilket kräver en hel del tur och plötslig förbättring vad gäller fart och mod. Vilka fler drar dit?

1. ZoulFly, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, 404

Vad kör ni på?

Tycker att tävlingen är ganska fånig. Brett som E4:an och 900 gubbgliders som tror att dom är Anders Eriksson känns sådär. Men det Kanske är kul på en negertwin eller triumph tiger så det blir lite utmaning. Dessutom bör man väl lämpligen vara utrustad med rustning och spikklubba för att slippa alla idioter i starten. Jag menar dom flesta håller ca 10 min i spåret i alla fall.

1. ZoulFly, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, 404
3. FreddaAbborre, 1366 tror jag

6 varv eller låga 5..

Men sant som antikrist säger. Hör bara till traditionen, men börjar bli lite väl saftigt i pris...
BTW, körde om en HD där förra året.... Det är lite colt o ens tänka på och dra ut en sådan. Kan tillägga att det inte va nån Night Train eller Fatbob eller så utan snarare ngt hemma bygge med lite mer offroad anpassad fjädring...

antikrist skrev:
Men det Kanske är kul på en negertwin eller triumph tiger så det blir lite utmaning

HAHAHA har du kört GGN förut? skulle vilja se dig klara bara ETT varv med en hyffsad tid på en sådan hoj, tror knappast du behöver oroa dig för att det inte skulle vara en utmaning... :tummenupp

Kom på att förra året va det några som körde "motsatsen" 2xXR100/xr80 starta i elit. o de kunde köra! Helt plötsligt kände man sig ruggigt klumpig... Klart koolt!

]1. ZoulFly, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, 404
4. oscar, 1468, på en nyinförskaffad dieselcross

Någon som har erfarenhet av hur många varv man hinner på en tank?

ZoulFly skrev:
Kanske inte helt rätt forum, men GGN k-a-n ju ses som en typ av racing det med...även om min egen körning nog bäst kan tituleras motionscruising ...

Om någon lånar ut bajk o dress så kanske. Jag har stabila totalt 30 min crossträning in meine leben... Vågar man då säga 3 varv?!? Hade ju vatt kul:-)

:kiss E

jorpes skrev:
Om någon lånar ut bajk o dress så kanske. Jag har stabila totalt 30 min crossträning in meine leben... Vågar man då säga 3 varv?!? Hade ju vatt kul:-)

Fixa en bajk så lånar valmers säkert ut en dress! Annars har jag utrustning som du kan låna...

jorpes skrev:

Dress kan vi fixa. Det är värre med bike. Jag har iofs en KX65, med modiga 18 hästar....liiite låg frigång kanske.

ZoulFly skrev:
Jag har iofs en KX65, med modiga 18 hästar....liiite låg frigång kanske.

Annars har jag en 10-12 år gammal KTM 360 som du kan få köpa! Helt original och den har rullat max 6-7 timmar, vara 4 har jag kört ute på ett fält! Öhlinare o allt! Din för 13 långa! :D

oscar skrev:
]1. ZoulFly, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, 404
5. Jocke 1596 YZ 450

Första gången så jag siktar på hälften av vinnaren

1. ZoulFly, CRF250, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, CRF250, 404
5. Jocke 1596 YZ 450
6. Pebl 635 wr400
7. GixxerJensa, ktm200, 226

siktar på fem varv minst

oscar skrev:
]
Någon som har erfarenhet av hur många varv man hinner på en tank?

Dom gångerna jag har kört har jag stannat varannat varv och tankat, kör man 3 varv så är det på gränsen, men det går om man inte har otur...

jorpes skrev:

Kontakta Olle Ohlsson (Dakar-killen ni vet), för 7.500:- är det bara att komma dit i kostym. Olle står för allt: KTM, utrustning och service. Bara att hoppa på och lämna tillbaka skitig. :hihi

http://www.mcsport.se/skojpahoj/default.htm

Men det är väl för sent att anmäla sig eller..? :va

gixxermf skrev:
Dom gångerna jag har kört har jag stannat varannat varv och tankat, kör man 3 varv så är det på gränsen, men det går om man inte har otur...

Körde du blåryk eller diesel?

Sista dagen för anmälan var 23 September och då var det redan fullt sedan en tid tillbaka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman