Vilka ska börja plugga i höst?

Vi låter rätt lika du och jag :) Är snål som få men kan givetvis unna mig saker och ting men slösar inte bort pengarna på sånt jag inte får tillbaka dem på.
Fritid har jag knappt ingen ändå, jobbar jag inte åt någon annan så jobbar jag åt mig själv och sitta still är inte min grej. Kan jag lägga 40h i veckan på plugget så kan jag nog lägga 30-40h i veckan på jobb, lite mer om jag jobbar helg dessutom. Tjejen blir nog jätteglad :rolleyes:
Problemet med mina jobb är att jag oftast gör större projektjobb på några veckor men det kanske går att få ihop det också, kanske kan ha det som projektarbete i skolan :D
Jag ska börja i rätt ände och se om jag kan läsa upp mina betyg inom kort, det blir plugg tidigast nästa höst ändå.

Edit/ Pluggade du till byggnadsingenjör?
Det låter bra det. Du lär inte ångra dig om du pluggar vidare, iaf inte om du får jobb. Jag pluggade elkraft, en branch där det finns massor av spännande jobb.
edit:
Bilden

Last edited:
Blev antagen till högskoleingenjör i maskinteknik i gävle, blir nog de till hösten.
men vet inte om jag kommer ha råd att skaffs hoj nu i sommar (det som är kvar av den) o troligen flytta ihop med tjejen fram emot skolstarten:gråta

hmm det är nåt som inte stämmer med den där bilden.. det är nån typ av fotorama eller vad det kallas va?

Ska läsa Maskiningenjör i Gävle.

EN fråga till någon kunnig inom ämnet: Om man läser tekniskt basår, väljer man inriktning efter det tekniska basåret eller går man ett år extra?

Har jämt trott på det senare alternativet, men en kompis som även ska gå där sa att det var så att det tekniska basåret räknades som ett år i ingenjörsutbildningen.

Edit: Lite lulligt inlägg.

Det tekniska basåret är väl till för de som inte har läst tillräckligt på gymnasiet?
Om man t.ex går den naturvetenskapliga linjen på gymnasiet slipper man alltså att gå basåret.
Följaktligen räknas alltså inte basåret in i ingenjörsutbildningen då man endast går det för att kunna påbörja nämnda utbildning.

Jag har läst basåret här i Uppsala, och här räknas det iallafall som en separat utbildning som du läser ifall du inte har tillräcklig behörighet för att komma in på det du vill läsa. Efter basåret söker man alltså en utbildning på nytt. Man kan läsa basår med garantiplats. Man önskar då en utbildning man vill ha garantiplats till men är egentligen bara garanterad en plats på någon högskole- eller civilingenjörsutbildning (finns två olika basår).

Syltburk: Skulle va bra om du kunde ändra bilden till en länk, så att man
kan se sidan ordentligt... edit:tack

Last edited:
Har vart och kollat på studentrum, litet och sunkigt (ser jävligt billigt ut - plastdusch, garderoberna var bara målade på utsidan m.m.), men det var rent iallafall och toaletten var kaklad. Skrev kontrakt på den häromdan, kanonläge med 5-800m till KTH och ca 2,5km till centrum :). Inflyttning i mitten på augusti... nu ska det köpas soffa osv.

Jag kom inte in på det jag sökt i första hand. Till den utbildningen skulle det skickas ut info om arbetsprover och grejer. Något som jag inte fått. Så där står jag som inte behörig.

På det jag sökte i andra hand ligger jag 427e reserv.

På tredjehandsvalet är jag 60e reserv eller vad det nu var.

Det ser nästan ut som minst ett halvår till av arbetslöshet. :cpparty

Teknisk fysik på LTH.
Köpte Ducatin just för att kunna ha motorcykeln kvar trots bristfällig inkomst.

...är mössbeklädda f....

Haha, du kommer att fatta sen. :D

Jag skulle börja plugga varje höst i sex år. Sedan blev jag klar och hade aldrig börjat...

Nästan lite avis på er som har det framför er. Å andra sidan tror jag inte jag skulle vilja göra om det.

Är du seriös och skriver "haha" för du inte vill bli mobbad, eller söker du till Polishögskolan? =)

Klart jag är seriös, vad skulle man bli mobbad för??? Att någon på ett forum skulle skriva något kränkande för att man vill bli polis eller vad, Tror inte jag skulle ta åt mig ett skit isåfall ... :D

///Micke

Klart jag är seriös, vad skulle man bli mobbad för??? Att någon på ett forum skulle skriva något kränkande för att man vill bli polis eller vad, Tror inte jag skulle ta åt mig ett skit isåfall ... :D

///Micke

Okej :)
Lycka till och eventuellt välkommen då.

Jag kom inte in på det jag sökt i första hand. Till den utbildningen skulle det skickas ut info om arbetsprover och grejer. Något som jag inte fått. Så där står jag som inte behörig.

För att så fort du blir antagen till en skola får du jobb eller? ::tuttar

...är mössbeklädda f....

Haha, du kommer att fatta sen. :D

Jag skulle börja plugga varje höst i sex år. Sedan blev jag klar och hade aldrig börjat...

Nästan lite avis på er som har det framför er. Å andra sidan tror jag inte jag skulle vilja göra om det.

Haha, okej. Gick du F i Lund?

Ja jag ser fram emot det som bara den.

I feel ya..

633:e reserv på Civilekonom här i Sthlm, attans mycket folk. Finanskrisen får ju folk sparkade och dem går sedan o pluggar.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra