Vilka säljer/kommer att sälja Thor Hjälmar?

Jonte B

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
Ktm 505 sx-f
Tjenna

har bara hittat ett ställe som kommer att sälja Thor Force -08 Hjälmarna

någon som vet fler som kommer göra det?
kanske någon som tar in från usa?

hade tänkt införskaffa mig en sådan

Såhär ser dom ut i olika utförande

2630_master.jpg

2628_master.jpg

2629_master.jpg

och det är den första av dom 3 som jag hade tänkt handla

Mvh
Jonte

jasså i lödde, hade ju varit kanon så man kan testa först innan man köper :)

tackar så mycket för det

ska även ta och kolla in BTOsports.com

Någon som har beställt från BTOsports.com?
e det snabb leverans? några extra tillägg på grejerna? stod något om Free EMS Overseas Shipping och Free EMS International Shipping vad är skillnaden där?

MVh
Jonte

Last edited:
Hade jag varit du så hade jag åkt ner i stan till Bröderna Nilssons's MC dom fixar allt, alltid.

men om det är smidigt att beställa från BTO och fri frakt så tar jag hellre det då man tjänar ca1300kr

Pris i enligt BTO's hemsida: $299.95 = ca: 1900kr
Pris i sverige som jag hittat = 3395kr

Mvh
Jonatan

men om det är smidigt att beställa från BTO och fri frakt så tar jag hellre det då man tjänar ca1300kr

Pris i enligt BTO's hemsida: $299.95 = ca: 1900kr
Pris i sverige som jag hittat = 3395kr

Mvh
Jonatan
När du lagt på tull+moms tjänar du inga 1300:- längre.
Mc-service www.tibromcservice.se har sålt -07 modellen för 1995:-

Last edited:
ja nä det är ju iofs sant, fan kan dom inte skicka det som gåva så slipper man tullen :P
jag såg det, rätt sugen men vill samtidigt ha en snygg hjälm så jag vet inte, tycker inte den är så våldsamt snygg den dom har där

Mvh
Jonte

Har beställt från BTO sports ett par gånger. Moms, tull och frakt tillkommer. Men det har blivit mkt billigare änn de svenska priserna även fast man fick pröjsa dessa. De kan inte skicka som en gåva, men de kan skriva ner värdet.
Gällande frakten så kan du välja mellan USAs "Posten" eller Ups. Ups är lite dyrare men tar endast 2-3 dagar medans US mail tar ca 10 arbetsdagar.

Har beställt från BTO sports ett par gånger. Moms, tull och frakt tillkommer. Men det har blivit mkt billigare änn de svenska priserna även fast man fick pröjsa dessa. De kan inte skicka som en gåva, men de kan skriva ner värdet.
Gällande frakten så kan du välja mellan USAs "Posten" eller Ups. Ups är lite dyrare men tar endast 2-3 dagar medans US mail tar ca 10 arbetsdagar.

okej okej, ja men det e ju kanon att dom kan skriva ner det iaf, blir det mindre i tull :) gillar vi
tänkte beställa lite fler grejer när jag endå e igång isf,
okej ja 10 arbetsdagar kan jag allt vänta :P säsongen drar inte igång än på ett tag hehe

men tänkte på det, hur funkar betalningen? har beställt grejer i england en gång och då var det ett jevla meck med att få det att klaffa, då man skulle gå till banken och uppge en massa nummer för att dom skulle hitta banken i england och sen tog det typ 1 månad innan dom fick pengarna etc etc så är lite sådär skeptisk till utlandsbeställning efter den omgången fast det var ett stort och kännt företag

Mvh
Jonte

har mailat och såhär svarar dom ang frakten och tull etc etc:

We will lower the value of your shipment by 50% and mark it as a gift. However you will be responsible for any import taxes

import taxes? det känns lite som att det kan variera rätt bra med tanke på hur dom utformade svaret?

någon som vet bättre? :P

Mvh

okej okej, ja men det e ju kanon att dom kan skriva ner det iaf, blir det mindre i tull :) gillar vi
tänkte beställa lite fler grejer när jag endå e igång isf,
okej ja 10 arbetsdagar kan jag allt vänta :P säsongen drar inte igång än på ett tag hehe

men tänkte på det, hur funkar betalningen? har beställt grejer i england en gång och då var det ett jevla meck med att få det att klaffa, då man skulle gå till banken och uppge en massa nummer för att dom skulle hitta banken i england och sen tog det typ 1 månad innan dom fick pengarna etc etc så är lite sådär skeptisk till utlandsbeställning efter den omgången fast det var ett stort och kännt företag

Mvh
Jonte

när jag beställde från btosports gick det ljusår snabbare är alla andra svenska hojsidar jag beställt från. betala med internet. pengarna går in typ nästa bankdag. sen skickas grejerna..

när jag beställde från btosports gick det ljusår snabbare är alla andra svenska hojsidar jag beställt från. betala med internet. pengarna går in typ nästa bankdag. sen skickas grejerna..

har aldrig betalt till utlandet med hjälp av internet, hur tusan funkar det?
får kanske gå in på internet banken och kollar :P hehe

tack för infon, blir nog tusan att beställa en hjälm nu snart :)

Ingen annan som ska ha en hjälm eller något?

Edit: Hittade nu ju när jag är inne på internetbanken :) hmm verkar mycket smidigare än att gå till banken och ha med sig ett a4 med nummer och adresser och städer :P

Mvh
Jonte

Last edited:
BTO funkar grymt bra att handla från. Jag beställde förra veckan på onsdagen och fick mina prylar igår.
Tog vanlig USPS frakt. Blev ingen tull heller, så det blev riktigt billigt för mig :)

Fick hasplåt, kylarskydd och lite andra smågrejer för mindre pengar än vad enbart hasplåten skulle kostat här hemma.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT