Vilka register finns vi med i?

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
hgjd
Hoj
adgd
Med tanke på PKU-tråden, undrar jag vilka register som man finns registrerad i?
Ett företag ringde mig ett par år sedan och förklarade att dom kunde leta upp alla register jag var med i, skicka mig hela bunten och göra vad jag ville med sen. Någon som vet jag pratar om?

Annars kunde lite hjälp vara trevligt.

1. PKU, biobanken
2.
3.
4.
5.
 
Man finns överallt och på några fler ställen. Börja med att lista alla som brukar skicka brev till dig regelbundet..


1. PKU, biobanken
2. Körkortsregistret
3. "passregistret(?)"
4. Banken/Bankerna
5. Dina telefon/mobiloperatörer
6. Din bredbandsleverantör
7. Facket
8. Slitz medlemsregister
9. Vattenleverantören
10. Elleverantören
11. Din lokala videohandlares kundregister
12. Ica/Konsum
 
korvgubbe skrev:
Man finns överallt och på några fler ställen. Börja med att lista alla som brukar skicka brev till dig regelbundet..


1. PKU, biobanken
2. Körkortsregistret
3. "passregistret(?)"
4. Banken/Bankerna
5. Dina telefon/mobiloperatörer
6. Din bredbandsleverantör
7. Facket
8. Slitz medlemsregister :tummenupp
9. Vattenleverantören
10. Elleverantören
11. Din lokala videohandlares kundregister
12. Ica/Konsum

13. Ill Vet medlemsregister
14. Polisregistret :kocko
15. Lunarstorm registret
16. SH Registret :va
17. SF Bioklubb registret
18. Arbetsförmedlingen :brinnerup
 
elvin2008 skrev:
Med tanke på PKU-tråden, undrar jag vilka register som man finns registrerad i?
Ett företag ringde mig ett par år sedan och förklarade att dom kunde leta upp alla register jag var med i, skicka mig hela bunten och göra vad jag ville med sen. Någon som vet jag pratar om?

säpo har några fina register som man aldrig kommer ur om du väl blivit registrerad.
Must finns också.. samma där.

finns säkert många andra också, Storebror ser dig
 
Vad är det då som gör att dessa register inte faller under PUL, eller PLU eller vad det nu heter?
 
Markus skrev:
Vad är det då som gör att dessa register inte faller under PUL, eller PLU eller vad det nu heter?

Finns många register som faller under PUL. Exempelvis videobutiker lär vara på hal is även om ingen bryr sig så mycket....
 
korvgubbe skrev:
Finns många register som faller under PUL. Exempelvis videobutiker lär vara på hal is även om ingen bryr sig så mycket....

Skönt, då har man någon att anmäla om man blir arbetslös någon gång.

/R.Ättshaverist
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top