Vilka Playstation2 spel är roliga?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Vilka Playstation2 spel är roliga om man inte egentligen gillar spel? :)

Förr vet jag med mig att jag gillat typ enkla racingspel (supermario kart typ..)
Jag är inte mycket för Doom/pang pang du är död/swat-spel..

Tror jag skulle gilla typ hockey, nån typ av "simcity" och kanske andra racingspel..

Så vad finns det för roliga spel som är enkla men endå lagon svåra så dom är värda att köpa?

Så tips till nån som inte vet ett skit om tv-spel.. :yoparty

Gran Turismo 3 och 4! Förmodligen de bästa racingspelen ever. Glöm inte att ta ledigt från jobbet, det kommer behövas.

Colin McRae 2005. Snyggt, bra spelkänsla. Hyfsad utmaning... och billigt!
Det där är ett spel som räcker LÄNGE.

Ett annat tips är ICO eller uppföljaren Shadows of the COlossus (släpptes för någon vecka sedan). Svårt att förklara vad det är för sorts spel, så jag föreslår att du läser en review på tex gamespot.com

Okaj, tack skall ni ha, jag köpte gt3 tror jag det är när jag köpte ps2:an, och det är precis lagom för mig verkar det som, kul att börja med enkla bilar och köra sig upp typ.

Det andra skall jag kolla upp..

Mer tips nån? Finns det inga roliga ok plattformsspel ala supermario bros typ?

Hultan skrev:
Okaj, tack skall ni ha, jag köpte gt3 tror jag det är när jag köpte ps2:an, och det är precis lagom för mig verkar det som, kul att börja med enkla bilar och köra sig upp typ.

Det är skitkul, varning för ontitummensyndromet bara :)

Inga mer som har lite input?

Det måste la finnas mer gamers här? :)

Valentinic skrev:
Du får vänta in Tourist Trophy! Gran Turismo i motorcykelform! :Bugar
Jasså är nått sånt på g?
Iofs så tycker jag inte hojspel är så roligt, bilspel går an, men hoj kan bara inte förmedla känslan..

Men vad vet jag, har igentligen ite provat nåt mer än nåt gammalt pc-hojspel.. :)

Hultan skrev:
Jasså är nått sånt på g?
Iofs så tycker jag inte hojspel är så roligt, bilspel går an, men hoj kan bara inte förmedla känslan..

Men vad vet jag, har igentligen ite provat nåt mer än nåt gammalt pc-hojspel.. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109739&highlight=tourist+trophy

Kanske inte ska skruva upp förväntningarna för högt. Men jag kommer garanterat köpa det då det släpps. Är det bara hälften så kul som Gran Turismo så kommer jag sitta bänkad i flera veckor! :banana

Need for speed most wanted (skitbra), Need for speed underground, Need for speed underground 2 (inte spelat det så mycket dock) och sen har du ju GT 3 och GT 4.

jak and daxter .. kul plattformspel.. inte den senaste racingversionen blahatjofräs... utan en tidigare version

SSX spelen.. gillar 3an och "tricky" (galen snowboarding som är på den mindre realistiska sidan av skalan.. helt enkelt skitkul)
burnout "operation takedown(?)" (ej revenge) lätt spel som går ut på racing i hög hastighet å att mosa din motståndare vid väl valda tillfällen :D

Samtliga Silent Hill spel är ett måste. :eek:
Metal Gear Solid 2 och 3 är också väldigt bra spel.

morlock skrev:
Samtliga Silent Hill spel är ett måste. :eek:
Metal Gear Solid 2 och 3 är också väldigt bra spel.

men han ville inte ha skjuta å döda spel :7peta :D

nhl 200x nått å satsa på kanske? nått fotbollspel

om du inte gillar tv-spel särskilt mycket och inte vet vad du vill ha så anser jag att du ska köpa en bootdisk från psxcare och ladda hem och prova. Sen köpa ifall du vill ha det och känner att utvecklarna förtjänar det.

honkiie skrev:
om du inte gillar tv-spel särskilt mycket och inte vet vad du vill ha så anser jag att du ska köpa en bootdisk från psxcare och ladda hem och prova. Sen köpa ifall du vill ha det och känner att utvecklarna förtjänar det.

Va? Kan man lira nedladdade spel utan att chippa sin konsoll nuförtiden? Det hade jag faktiskt ingen aning om. Kollade på sidan men hittade ingen bootdisk? Var hittar jag den? Funkar det bra?

Nu hittade jag den. det verkar lite bökigt att behöva pillra ut skivorna manuellt med något verktyg.... Eller?

Starstriker skrev:
Va? Kan man lira nedladdade spel utan att chippa sin konsoll nuförtiden? Det hade jag faktiskt ingen aning om. Kollade på sidan men hittade ingen bootdisk? Var hittar jag den? Funkar det bra?

Starstriker skrev:
Nu hittade jag den. det verkar lite bökigt att behöva pillra ut skivorna manuellt med något verktyg.... Eller?
Det är svinbökigt första gången men när man får in det rätta knycket så är det skitlätt. Jävligt värt faktiskt. Synd bara att det itne funkar på psx spel utan bara ps2. Ville ju spela en massa gamla skojiga spel men det gick inte :/

Kan man inte kopiera dendära boot-skivan måntro?

honkiie skrev:
Det är svinbökigt första gången men när man får in det rätta knycket så är det skitlätt. Jävligt värt faktiskt. Synd bara att det itne funkar på psx spel utan bara ps2. Ville ju spela en massa gamla skojiga spel men det gick inte :/

Är bara lite fundersam över hur bra det funkar med nedbrända saker... Skivan kostar visst 250 spänn nånting. Alternativet är ju att faktiskt gå och tjöpa spelet jag fluktat in mig på (Shadow of Colossus - 500 pix). Då vet man ju att det funkcar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti