Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

kanske är lite korkad... men hur lyder frågan i 1:a tråden... vad är 'MY' ...???
kanske lite klartext !?! ...annars gasar jag gärna.. har en gsxr 1000 -05 banhoj går som satan
och väger 170kg samt en -06 zx10 gatreggad utan kat osv...
 
Last edited:
lol ok... jag behöver ingen 'my' hoj... för jag drar de LOL
...sen kan det ju vara bra om man lär sig stava isf...
..det är ju upp till förmedlaren ATT förmedla den avsedda informationen korrekt :7peta
...det är annars så missförstånd sker :tummenupp
 
Last edited:
Aprilia RSV4 R ser ju rätt häftig ut! Vad är det för skillnad mellan din och en 2012?

Är det Kukfäktning mellan 08:or är jag absolut inte intresserad! Men om det finns det minsta intresse att lyssna till Italiensk ingenjörskonst! Då kan jag bjuda på ett fantastiskt välljud! Och ett helt galet Ax!
 
vad är problemet, ta dit en bmw 1000rr som är rätt inställd och gärna med liteee förlängd sving så behöver vi inte lägga mer energi på om en bil har en chans mot en 200hk MC. Fast alla här vet ju att en bmw 330 kör ifrån allaaaa haha ;D.
 
Upp till 200-250 nånstans går ju de flesta moderna sporthojar bättre (bättre effekt/vikt), men efter 300 är det ju svårt att sätta emot en bil med säg 700-1000hk (om ens det behövs) och som har lågt luftmotstånd. En ZX12:a eller Busa med tolv år på nacken klår för övrigt fortfarande dagens literklubbor tack vare extrem aerodynamik (men det är ju iofs inget som en liten turbo inte kan ändra på).

Fördelen med en bra bil, är dock att man kan sitta i finkostym och dricka kaffe eller äta snask medan man kör i 300 - det är svårare med hoj (Hondas Guldvingar går ju inte så fort).
 
lol ok... jag behöver ingen 'my' hoj... för jag drar de LOL
...sen kan det ju vara bra om man lär sig stava isf...
..det är ju upp till förmedlaren ATT förmedla den avsedda informationen korrekt :7peta
...det är annars så missförstånd sker :tummenupp

Här får du lite punkter:
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Vore ju synd om de tog slut.
Då kan du ju uppfattas som seriös.
 
Upp till 200-250 nånstans går ju de flesta moderna sporthojar bättre (bättre effekt/vikt), men efter 300 är det ju svårt att sätta emot en bil med säg 700-1000hk (om ens det behövs) och som har lågt luftmotstånd. En ZX12:a eller Busa med tolv år på nacken klår för övrigt fortfarande dagens literklubbor tack vare extrem aerodynamik (men det är ju iofs inget som en liten turbo inte kan ändra på).

Fördelen med en bra bil, är dock att man kan sitta i finkostym och dricka kaffe eller äta snask medan man kör i 300 - det är svårare med hoj (Hondas Guldvingar går ju inte så fort).

Fel! S1000RR är den första som slår GSX1300RR, ZZR1400 och ZX12R på fingrarna :) :banana
 
Här får du lite punkter:
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Vore ju synd om de tog slut.
Då kan du ju uppfattas som seriös.

Tack :arsele
 
Fel! S1000RR är den första som slår GSX1300RR, ZZR1400 och ZX12R på fingrarna :) :banana

Nja, att S1000RR når 305 km/h är iofs kul, men att det på pappret är mer än de ca 300 som de japanska hojarna når, beror på den spärr alla dessa hojar har enligt en överenskommelse mellan tillverkarna. Min -00 saknar t.ex. spärr från fabrik och har även en mätartavla som återspeglar detta.

Med spärren borta så är det ett ganska jämnt lopp mellan Busa och ZX12, mest beroende på eventuella småfix som luftfilter, power commander o.d. (utan att ens egentligen trimma). ZZR1400 är snabbare, med några fler hästar och en genomarbetad aerodynamik. Samtliga snabbare än 305, då de har lättare att klyva luften.

Användningsområdet är dock olika - literhojarna är tänkta som superbikes för bana, men som även släpps i gatuversion, medans supertouring-järnen ska kunna kryssa bekvämt i höga farter, mil efter mil.
 
Nja, att S1000RR når 305 km/h är iofs kul, men att det på pappret är mer än de ca 300 som de japanska hojarna når, beror på den spärr alla dessa hojar har enligt en överenskommelse mellan tillverkarna. Min -00 saknar t.ex. spärr från fabrik och har även en mätartavla som återspeglar detta.

Med spärren borta så är det ett ganska jämnt lopp mellan Busa och ZX12, mest beroende på eventuella småfix som luftfilter, power commander o.d. (utan att ens egentligen trimma). ZZR1400 är snabbare, med några fler hästar och en genomarbetad aerodynamik. Samtliga snabbare än 305, då de har lättare att klyva luften.

Användningsområdet är dock olika - literhojarna är tänkta som superbikes för bana, men som även släpps i gatuversion, medans supertouring-järnen ska kunna kryssa bekvämt i höga farter, mil efter mil.

Nu menade jag inte toppfart, vet att de andra kämpar upp i några km/t mera, men upp till 305km/t hänger de inte med. :) Finns något test som Motorad gjorde på tuben.

mvh /Try
 
Nu menade jag inte toppfart, vet att de andra kämpar upp i några km/t mera, men upp till 305km/t hänger de inte med. :) Finns något test som Motorad gjorde på tuben.

mvh /Try

Ah, ren acceleration alltså - ja Beemern är ju lättare med ett antal kg, så det är ganska naturligt i de "lägre" farterna. Vi får väl prova nån gång :D
 
Inte för o vara sån men att köra rakt fram fort ett par kvarter är för gamla jänkarbilar...

Diskutera toppfart känns som att jämföra könsorgan....
 
Ah, ren acceleration alltså - ja Beemern är ju lättare med ett antal kg, så det är ganska naturligt i de "lägre" farterna. Vi får väl prova nån gång :D

Absolut! Ska bara se till att få min 100 mila servad så jag inte tvingas växla vid 9000 rpm. Har hört att det roliga börjar vid 10000 rpm och slutar inte fråns vid 14000 rpm :) Nu vet jag inte om 305 km/t räknas som låg fart ^^
 
Inte för o vara sån men att köra rakt fram fort ett par kvarter är för gamla jänkarbilar...

Diskutera toppfart känns som att jämföra könsorgan....

Nä, man köper en fräsig hoj eller bil för att kompensera liten snopp :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top