repan
Gudomlig sporthojare
Vart skall man bo i hbg (bostadsrätt/hyresrätt) om man vill bo civiliserat och bra men inga överpriser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
flyttade just ifrån kattarp, fick inte ha något ifred... stal allt!! o förstör!Kattarp.
12 min till knutpunkten med tåget.
Sedan brukar TTn passera genom byn, då kan man hänga på![]()
flyttade just ifrån kattarp, fick inte ha något ifred... stal allt!! o förstör!
inbrotten ökar... 5år sen va det hejdå![]()
drottninghög är nog populärt*not*
hade bostadsrätt i wilsonpark/husensjö. Hyfsade priser och endast 15 min gångpromenad till centrum (dock får du gå genom kyrkogården, ej så kul när det e mörkt och alla döda blir levande)
Jävligt intressant tråd det här.
Vad är du ute efter? Kultur och lite trevliga resturanger? Instängd i en trapp där inga hälsar och kikar i gluggen när du går förbi? Trapp med skattefifflare?
Folk kommer antagligen att ge dig tips efter deras egna synpunkter och inte direkt vara speciellt objektiva.. Jag har själv bott på ett område i 20år som alla här lär kalla ghetto, men växer man upp på stället så ser man annorlunda på det, aldrig varit med om öppet våld och dyl, dock bodde jag nästan granne med en mc-tjuv
Bodde senast nu på "Ghettosöder" som jag själv tycker är jättemysigt, precis som snobbigare områden har de mycket äldre lägenheter med sin charm i men det jag gillade bäst var självklart läget. Du var mitt i smeten på direkten, alla sorters människor, frukttorg och mycket speciella och GODA! resturanger att prova på!
Tycker även att människorna runt om kring här är väldigt öppna och glada, till skillnad mot vissa andra områden där folk är väldigt instängda och inte direkt utåtriktade.. Kan iofs bero på den klassiska bilden av hur vi svenskar är.. Det som var minus med att bo på söder var kyrkan som skulle väcka mig när de jävla klockorna lät
Hur mycket en lägenhet kostar beror mer på skick och byggnadsår än område, men visst, vissa område har sin prägel.
Lycka till i dimman
Helsingborg har alla sorts ställen att bo på, platta områden, trånga gränder och byggnader som man kan tro kom upp under miljonprojektet så som drottninghög och adolfsberg med sina cementhöghus..
JKan iofs bero på den klassiska bilden av hur vi svenskar är..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |