Vilka nyare sporthojar ligger i För. Klass 5?

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Tjena

Undrar lite om vilka hojar som ligger i försäkringsklass 5, endast nyare då 00 å framåt

Ducati 750ss vet jag ligger i femman
Ligger nya 800ss i femman också?

Vilka andra, andra märken också.

Suzuki SV650 ligger väl i femman?
Yamaha TRX850, om man räknar den som ny...

edit: såg att du menade från 00 och framåt... jaja. TRX:en är ändå fin.

Ducatis 620/800 sport. Har provat 800:an och tycker det är en rätt skoj hoj!

Re: FK 5 sporthoj

Pilsner skrev:
Vill du ha en Ducce, men tycker den är för dyr, ska du ha en TRX. Underbart ljud, totalt klyddfri, och acceptabel prestanda. Vill du ha en fin TRX, köp min. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?threadid=16339

TRX:en är fin men vad är "klyddfri"? Jo Duccar är dyra men man får igen det när man säljer dem.... Andrahandsvärdet är högt eftersom folk vårdar dem som bebisar! ;) Vad kostar försäkringen på den?

Re: Re: FK 5 sporthoj

duccen900ss skrev:
TRX:en är fin men vad är "klyddfri"? Jo Duccar är dyra men man får igen det när man säljer dem.... Andrahandsvärdet är högt eftersom folk vårdar dem som bebisar! ;) Vad kostar försäkringen på den?

Klyddfri == problemfri. (Dvs du behöver inte klydda med den.. :D )

:öl

Alla de uppräknade är ju inte ens sporthojar

Men HAAALLLLÅÅÅÅ så om man inte har råd att åka GSX-R 1000 eller R1 så kan man lika gärna åka flakmoppe eller? Klart som fan en riktig sporthoj inte går i femman. T.o.m. min Bayern-traktor går ju i klass 6 (Även om det inte syns på premien... tack If :bow :bow ), men det hindrar ju inte att det finns hyffsat "sportiga" klass 5 cyklar!

Och för att svära i kyrkan....... R1100s......

GibsonSG skrev:
Men HAAALLLLÅÅÅÅ så om man inte har råd att åka GSX-R 1000 eller R1 så kan man lika gärna åka flakmoppe eller? Klart som fan en riktig sporthoj inte går i femman. T.o.m. min Bayern-traktor går ju i klass 6 (Även om det inte syns på premien... tack If :bow :bow ), men det hindrar ju inte att det finns hyffsat "sportiga" klass 5 cyklar!

Och för att svära i kyrkan....... R1100s......

Förlåt :fakta

Jag kom ju på att MIN EGEN ULTRASPORTMASKIN går under klass 5 :rodnar :rodnar :rodnar :rodnar :rodnar :rodnar

750RR
hmmm, kom även nu på att jag inte sa att det inte FANNS sporthojar i klass 5, men bara att de uppräknade är ju inte sporthojar.

Fan också Mavve, du har rätt, du sa aldrig att det INTE FANNS sporthojar i klass 5..... men vilka är det då? H-D Sportster :D ?

Har inte gammel-blades(92-93) blivit riktig billiga att försäkra nuförtiden? Billiga i inköp och att försäkra, och piskar säkert vilken klass5-hoj som helst..

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back