Detta gäller väl inte bara MECA Raceway? TTDS är ju en serie där ett antal olika arrangörer och banor ingår och där en av grejerna är att man kör med samma regler för alla klasser som ingår i TTDS. I år kördes det på MECA Raceway, Rinkaby, Pite, Skellefteå och för 2006 blir det nog fler.
Vilket som, vill man ha kvar samma Street Bike-gäng som en egen liten klubb som åker samma stuk år från år och som vill åka lite fortare så sänk indexet. Vill man ha in fler nya åkare så kör SB som bracket.
Laxmackan skrev:
Så in med SGB i SDC serien så kan det bli skitkul säsong 2006......
Att det skulle hända är mycket tveksamt. Den klassen har nog överlevt sitt index om man säger, det ser faktiskt lite "lustigt" ut när dom minst sagt kompetenta Skåne-åkarna åker under SGB-index på gat-hojar med reg.-skylt och kontrollmärke mot rena racehojar med många år på nacken.
Kom ihåg att SDC körde Street Bike som en bracket-klass i år. Övergången till bracket blev uppskattat till den grad att det för en gångs skull skickades tack-mejl från racers till ledningen (!). Förare med A-licens fick dispens att åka under 10.00 där dom snabbaste åkte låga 9.7or på kvarten och att då klämma in en 9.50-klass mitt i smeten är inte helt klockrent.
________

Bli inte sura nu, det här är brainstorming och kanske lite radikalt för en del men om man ser mer till hela dragracingens bästa än att enbart fokusera på det som står i det egna garaget så borde man slå ihop SGB och PSB och få till en enda rejält j-vla stor Svensk race-klass med SM-status genom att lägga ner SGB helt och ta bort turbo och lock-up i PSB. Jovisst, surt åt för några få under en säsong men fundera på hur det hela skulle kunna utvecklas för en majoritet om en sån övning fanns på plats.
Tidsskillnader för rad-fyrornas klasser: Kör Street Bike som bracket för hojar med skylt och aktuellt kontrollmärke, ta bort turbo och lock-up i PSB, och låt SPSB vara som det är (låt förbudet på wheelie-bars stå kvar!) så har man ett rätt vettigt upplägg för att ta sig från 10-sekunders repor till 7'or genom en rimlig klassuppdelning. Mitten-9'or i SB, mellan-höga 8'or i PSB och höga 7'or i SPSB är nog så bra som det går att få till det. Och så laddar man på med lustgas, wheeliebars och 14" slicks och kör Funny Bike när andan faller på och räcker inte det så injekterar man nitrometan, på med kompressor och lite annat lull-lull och kör låga sexor/höga femmor i Top Fuel Bike
Laxmackan skrev:
Som jag brukar säga.. Det är bara vad jag tycker!!
Precis
MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com