Vilka mc-klädesbutiker är bäst?

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Hej!

Jag undrar vilka ställen som är bäst i Göteborg med omnejd vad gäller sortiment, service och priser på MC-kläder (allväders-ställ, stövlar och handskar står på inköpslistan). Detta är ju grejer man vill prova innan man köper, så jag vill inte köpa via nätet.
Alla har vi våra favorit-ställen, jag vill veta DITT! :)

Jag gillar Honda Center, Sportdepån Stigs center och Bike i Trollhättan :tummenupp

Annars om du har vägarna förbi Borås, stanna till på Bergmans Motor, snacka med Kust och hälsa från Thomas så får du nog bra priser :tummenupp

charles på honda center . i allmänt så är honda center bäst dom ger väldigt bra service å hjälper sina kunder oavsett om du är en jobbig jävel.. :)

Jag har fått väldigt bra bemötande på Yamahacenter.

Dom tar sig tid o om det är problem med dina grejjer så byter dom dem utan tjafs, dock endast en veckas öppet köp.

Tiv

Lånar tråden lite...

Kanske inte rätt publik, men vet någon var jag hittar ett bra snyggt skinnställ i dam-modell till vettigt pris? :rolleyes:
Har svårt att hitta modeller som passar eftersom jag är smal på mitten och kurvig i övrigt. :gnissla

Lånar tråden lite...

Kanske inte rätt publik, men vet någon var jag hittar ett bra snyggt skinnställ i dam-modell till vettigt pris? :rolleyes:
Har svårt att hitta modeller som passar eftersom jag är smal på mitten och kurvig i övrigt. :gnissla

Synd att du inte var nere på yamahacenter nu denna helgen, dom hade 50% rabatt på ett gäng delbara damskinnjackor för 2500, riktigt fina oxå.

X73802316_HR.jpg

Köpte den jackan till tjejen bland annat.

Tiv

Ja, Charles var ju riktigt trevlig. Tog en sväng förbi där eftersom det är nära jobbet o jag behövde köpa blinkers till XRen. Det blev ett par stövlar oxå, trots att jag inte planerat det :)

Nu har jag plöjt igenom både Yamahacenter (Tack Jonas) och Hondacenter utan att hitta ett enda skinnställ som sitter bra... Ska det vara så satans svårt att få sig ett skinnställ om man inte är 180 cm lång och två äpplen bred! :huvet Vad är det för luspudlar till tillverkare som inte fattar att en tjej är inte platt överallt! *Frääääs* Får helt enkelt karva bort det som sitter i vägen eller ge fan i att äta fram tills högsäsong... Italienska storlekar fanns det gott om, Pygmésize... :gråta

(Sista utvägen; skräddarsy, lutar nog åt det...)

Nu har jag plöjt igenom både Yamahacenter (Tack Jonas) och Hondacenter utan att hitta ett enda skinnställ som sitter bra... Ska det vara så satans svårt att få sig ett skinnställ om man inte är 180 cm lång och två äpplen bred! :huvet Vad är det för luspudlar till tillverkare som inte fattar att en tjej är inte platt överallt! *Frääääs* Får helt enkelt karva bort det som sitter i vägen eller ge fan i att äta fram tills högsäsong... Italienska storlekar fanns det gott om, Pygmésize... :gråta

Då var det du som stod i provhytten när jag gick förbi? 15.30-tiden
Vita byxor och svart/vit skinnjacka hade jag på mig:yoparty

Har du provat kill-ställ också ?
Vet en tjej som kör med beriks 2 delade kill-ställ, sitter riktigt bra på henne. Hon är ungefär lika lång som dig, sen kanske ni är helt olika i kurvorna iofs.....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025