Vilka matvanor har ni?

Det är ju så grymt tråkigt att laga mat till sig själv, så det blir ju mest pizza å annan skit.. Konstigt att man inte är stor som en elefant... :rolleyes:

FeeBee skrev:
Det är ju så grymt tråkigt att laga mat till sig själv, så det blir ju mest pizza å annan skit.. Konstigt att man inte är stor som en elefant... :rolleyes:
Vissa har inte anlagen för det. Jag äter fet mat så det står härliga till och äter ganska mycket också. Ändå har jag vägt nästan exakt 57 kg i 7 år nu. Innan dess tränade jag som en idiot och var uppe i närmare 70 kg. Fast det blev för jobbigt, så jag slutade och rasade till 54 på ett halvår... stabiliserades till 57 efter några månader :3freak

mb skrev:
Vissa har inte anlagen för det. Jag äter fet mat så det står härliga till och äter ganska mycket också. Ändå har jag vägt nästan exakt 57 kg i 7 år nu. Innan dess tränade jag som en idiot och var uppe i närmare 70 kg. Fast det blev för jobbigt, så jag slutade och rasade till 54 på ett halvår... stabiliserades till 57 efter några månader :3freak

Ok, det är ju samma som jag då, äter o äter, inget händer, hur bra som helst. :)

Hur lång är du?

Jag är 1.85 o väger runt 70.

Solid snake skrev:
Ok, det är ju samma som jag då, äter o äter, inget händer, hur bra som helst. :)

Hur lång är du?

Jag är 1.85 o väger runt 70.
1,72 lång. Lagom tycker jag :)

Hellre kort med sträckt rygg och hakan uppåt än lång med hukad rygg och blicken i asfalten. Dessutom är man bara klumpig och får ryggproblem som äldre om man är alltför lång... eller nåt :brinnerup

Dock finns det studier från usa som tyder på att kroppslängden är korrelerad med lönen. Finns en tendens till högst lön hos långa män. Iofs är kön en starkare faktor i sammanhanget, så man ska inte klaga.

Last edited:
Jag var vältränad sen jag var liten. när jag var ca 15 år vägde jag 75kg i muskelvikt. (Vägde så till ca 23Års ålder)
Nu väger jag ca 77-80kg.... och det är inte muskler :död
Jag är 25 nu :3freak
Jag har funderat på att bättrra mig... men men när det kommer det vette tusan. :lol

Åldern tar ut sin rätt...... :hihi får skylla på den förbannade ölen. :D

Är 176 lång och väger ca 60 kg.. Med tanke på vad jag äter borde det vara 176/95

Willmar skrev:
Jag var vältränad sen jag var liten. när jag var ca 15 år vägde jag 75kg i muskelvikt. (Vägde så till ca 23Års ålder)
Nu väger jag ca 77-80kg.... och det är inte muskler :död
Jag är 25 nu :3freak
Jag har funderat på att bättrra mig... men men när det kommer det vette tusan. :lol

Åldern tar ut sin rätt...... :hihi får skylla på den förbannade ölen. :D
Eller som en polare till mig brukar säga: "Det var på den tiden när jag var ung och vacker. Nu är jag bara och".

mb skrev:
Eller som en polare till mig brukar säga: "Det var på den tiden när jag var ung och vacker. Nu är jag bara och".
Jo det är sant :D Men det finns ju ett....

Med ålder kommer SKÖNHET :tummenupp

H4 skrev:
Skämtar du, äter du bara en chipspåse och 2 liter cola till det / dag?

Chipsen är väl inte varje dag, men allt för ofta. dock så blir det ju alltid att man bara äter en gång om dagen, kanske man köper en färdig måltid på jobbet ibland däremot så är det alltid minst 2 liter cola.

edit: kanske missuppfattade (stavning?) din fråga, äter ju ett riktigt mål mat om dagen också men det brukar som sagt bara bli ett, frukost äter jag aldrig.

Last edited:
Undrar hur det är med sötdricka egentligen. Jag dricker faktiskt aldrig något sött eftersom jag inte tycker att det är gott. Cola, fan ta (fanta) och fans moster går bort så det skriker om det. Dricker enbart vatten, kaffe och öl. Äter aldrig godis heller :zpy

Kanske har med detta att göra också, att jag inte går upp i vikt de perioder jag svinar med maten i övrigt.

mb skrev:
Undrar hur det är med sötdricka egentligen. Jag dricker faktiskt aldrig något sött eftersom jag inte tycker att det är gott. Cola, fan ta (fanta) och fans moster går bort så det skriker om det. Dricker enbart vatten, kaffe och öl. Äter aldrig godis heller :zpy

Kanske har med detta att göra också, att jag inte går upp i vikt de perioder jag svinar med maten i övrigt.

Ja enl senaste trenden/rönen så är väl socker farligare än fett när det gäller att gå upp i vikt så fan ta och cola borde inte vara någon höjdare då dom inehåller en massa socker.

Långa farbron skrev:
Ja enl senaste trenden/rönen så är väl socker farligare än fett när det gäller att gå upp i vikt så fan ta och cola borde inte vara någon höjdare då dom inehåller en massa socker.
Kan vara så.

Du borde ha hög lön iaf :banana

Långa farbron skrev:
I only löve Jacke.

Så lät det inte igår på MSN. :7peta

Ett citat från MSN:

Långa farbron säger:
Jag älskar Lartes jättemycket, jag är TjÄr i honom.

Jag säger:
Du är ju gay!

Långa farbron säger:
Ja visst är det underbart! :)

Du ser, du älskar ju honom! :7peta

Långa farbron skrev:
Det har jag...vad det nu har med saken att göra :confused: :)
Som jag skrev tidigare: finns studier från usa som tyder på att lön är positivt korrelerad med kroppslängd.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman