Vilka märken har respektive märkesförsäkring?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
BMW, Honda, Triumph = IF.

-Sen då?

Har Yamaha, Suzuki och Kawasaki några märkesförsäkringar?

Jag är så förbaskat sugen på att beställa en R1 -07, men försäkringen skulle kosta mig 36.000:- / år... Känns inte som att det är aktuellt. :gnissla
Men om det skulle finnas en märkesförsäkring kanske läget vore annorlunda.

-Sen då?

Jag är så förbaskat sugen på att beställa en R1 -07, men försäkringen skulle kosta mig 36.000:- / år... Känns inte som att det är aktuellt. :gnissla

Suzuki rekommenderar bilsport-mc om jag inte minns fel. Dom försäkrar dock inte R hojar så dom med dessa hojar ska vända sig vet jag inte ..

Yamaha har en försäkring som kallas Yamaha Power insurance hos Länsförsäkringar.

Dyrt nu? Vänta bara...

Suzuki rekommenderar bilsport-mc om jag inte minns fel. Dom försäkrar dock inte R hojar så dom med dessa hojar ska vända sig vet jag inte ..

Yamaha har en försäkring som kallas Yamaha Power insurance hos Länsförsäkringar.

Yamaha Power insurance går inte att få på R hojar heller.:huvet

Sen kanske du ska tänka på att det premierna kommer gå upp kraftig i juni 2007 (trafikförsäkrings skatt 34% ?):gnissla och dubbla premier 2008 (sägs det?):näsblod . Ligger iallfall som förslag.

Jahaja... Det är som med Kawasaki alltså? Bilsport-MC rekomenderas, men dom försäkrar inte R-hojar.

Det är alltså en CBR1000RR via IF som gäller om man vill åka R-hoj och fortfarande vill ha råd med smör på mackorna i sommar. :( Fan... Nya R1 som är så läcker.

-Sen då?

har du kollat hos folksam efter försäkring till rettan
lite ot men antar att du vill hitta en schysst försäkring till just den hojjen

Kolla salus ansvar, de har gått ut med mycket sänkta premier.
Du måste dock ha en hemförsäkring via dem, eller en hemförsäkring från ditt jobb / facket eller liknande.

Jahaja... Det är som med Kawasaki alltså? Bilsport-MC rekomenderas, men dom försäkrar inte R-hojar.

Det är alltså en CBR1000RR via IF som gäller om man vill åka R-hoj och fortfarande vill ha råd med smör på mackorna i sommar. :( Fan... Nya R1 som är så läcker.

När jag körde Honda CBR 600 F/sport -01 så hadde jag den försäkrad hos Folksam, dom var i mitt fall betydligt billigare än IF:s märkesförsäkring då jag kunde ställa av hojen under vintern.

Tack, allihop! :tummenupp

Folksam och Salus Ansvar ska kollas imorgon.
Hemförsäkringen ligger hos Salus redan.

Det verkar som det, jag tycker faktiskt att det är svagt att suzuki (och som du säger kawa) inte kan skaffa en bra deal med ett försäkringsbolag.

Dom borde ju vara mer intresserade av att fixa bra försäkringsalternativ åt dom som köper deras produkter

Det verkar som det, jag tycker faktiskt att det är svagt att suzuki (och som du säger kawa) inte kan skaffa en bra deal med ett försäkringsbolag.

Dom borde ju vara mer intresserade av att fixa bra försäkringsalternativ åt dom som köper deras produkter

Ja, man tycker ju det är underligt.
Det är ju ett helt perfekt säljargument att kunna erbjuda en förmånligt försäkring.
Som det ser ut nu blir det en ny CBR fast jag egentligen vill ha en R1. Just tack vare försäkringen. :(

Folksam kostar drygt 11.000:- hel/hel för en ny R1:a om jag går SMC´s utbildningar. :) -Nu snackar vi!

Yamaha Power Insurance finns inte längre. Den försvann från Länsförsäkringar vid årsskiftet. :(

Yamaha Power Insurance finns inte längre. Den försvann från Länsförsäkringar vid årsskiftet. :(
Den är den jag har haft under ett par år, så det återstår att se vad försäkringen landar på kommande sommar (betalar helårsvis). Senast låg min R1:a på ca 6.000 hel/hel och det är ju överkomligt :)

Ja, man tycker ju det är underligt.
Det är ju ett helt perfekt säljargument att kunna erbjuda en förmånligt försäkring.
Som det ser ut nu blir det en ny CBR fast jag egentligen vill ha en R1. Just tack vare försäkringen. :(

Fast igentligen så är inte Honda försäkringen såå bra, jag menar visst den är billig men hur nice är det att pynta 25´ om det händer nått ..

Fast igentligen så är inte Honda försäkringen såå bra, jag menar visst den är billig men hur nice är det att pynta 25´ om det händer nått ..

Sant... Sant... Var försäkrar man en R1:a idag om man är 34 år gammal, bor i glesbygd, och har två år gammalt körkort?

Det billigaste jag kommit hittills är Folksam: 11.000:- / år, Hel / Hel, om jag går SMC´s förarutbildning.

Sant... Sant... Var försäkrar man en R1:a idag om man är 34 år gammal, bor i glesbygd, och har två år gammalt körkort?

Det billigaste jag kommit hittills är Folksam: 11.000:- / år, Hel / Hel, om jag går SMC´s förarutbildning.

:tummenupp Bara att slå till då.........

Man kanske ska tänka på sitt hoj innehav, köra något som är lite billigare att försäkra...annars är det bara att slanta upp om drömmarna ska uppfyllas.

Man kolla gärna vad bilar med hög motoreffekt kostar, då ska du få se på premier som heter duga...:gnissla

Man kanske ska tänka på sitt hoj innehav, köra något som är lite billigare att försäkra...annars är det bara att slanta upp om drömmarna ska uppfyllas.

Man kolla gärna vad bilar med hög motoreffekt kostar, då ska du få se på premier som heter duga...:gnissla

Jag vet. :huvet

Jag har bara gått och drömt om att få plocka ut en ny sporthoj sedan FZR1000 kom, och nu har jag fallit för nya R1.

Pengarna till att köpa hojen kontant finns, -en pojkdröm som 20 år gått i uppfyllelse.

Dessvärre ser det ut som om drömmen går i kras pga. vansinniga försäkringspremier.

Jag vet. :huvet

Jag har bara gått och drömt om att få plocka ut en ny sporthoj sedan FZR1000 kom, och nu har jag fallit för nya R1.

Pengarna till att köpa hojen kontant finns, -en pojkdröm som 20 år gått i uppfyllelse.

Dessvärre ser det ut som om drömmen går i kras pga. vansinniga försäkringspremier.

Japp, sånt är trist...men va fan, du lever en gång, köp hojen då,:tungan F...:yoparty ta en med hög självrisk, eller så kör du halv å med huvudet i hjälmen..:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back