Vilka kraschkåpor?

Alltså... Bara för att förtydliga. Jag säger inte att workskåporna håller högre kvalitet än våra RX-R eller Rennsportkåpor. Jag säger inte motsatsen heller, det får andra bedöma. Det jag säger är att det är minst jobb med Works-kåporna. Ok? :)

Edit: kvalitetsbegreppet är inte så enkelt som många tycks tro när det gäller kraschkåpor. Man måsta vara mer specifik än så när man frågar. Fast det får andra skriva om. Jag är part i målet och skall vara tyst :)


Bingo,,,Hur är det med ersättnings delar till dian kåpset, kan man köpa enskilda delar om man inte smular sönder hela kåpsetet?
Vi kör idag förvisso med works, men JAG är en priskänslig förälder och med tanke på bufflandet i R600 så är det troligtvis en tidsfråga tills vi behöver ytterligare ett kåpset.

/Christer
 
Works som jag har har usel passform.
Snabb-skruvarna är ett skämt. De är av mejselspår-typ. Erfarenheten va de med ringar är mycket bättre.
Ska du göra finlack så får du spackla porer till förbannelse med works. Känns som om det är 2:a-sortering till fullpris.

Men de är lövtunna så de väger iaf nästan inget...
Det lär inte bli mycket kvar av dem vid en lättare marksyning.
Lite mer glasfiber kunde man förvänta sig. Men för de som jagar gram istället för att banta är de nog fungerande.
Sen så är det väl de enda du kan få levererade omgående. (Grevens)
Andra får du vänta på. Så var det när jag behävde iaf.

Nästa gång blir det att prova NGC. De finare. De ser bra ut de jag sett och behöver nog inte på långa vägar lika mycket grundarbete före lack.

Dal-Mausen
 
Bingo,,,Hur är det med ersättnings delar till dian kåpset, kan man köpa enskilda delar om man inte smular sönder hela kåpsetet?
Vi kör idag förvisso med works, men JAG är en priskänslig förälder och med tanke på bufflandet i R600 så är det troligtvis en tidsfråga tills vi behöver ytterligare ett kåpset.

/Christer
Jepp, det går bra att köpa enstaka delar. Tänk dock på att vi inte har dem på lager så det kan ta tid. Exakt hur lång tid beror på märke och säsong. Just nu är det rent jävligt, räkna med en månad för Evo och Rennsport. Kolfiberprylar får vi mer eller mindre tigga för att få över huvud taget.

Så, nu skal jag återgå till att kräva leveransbesked igen... :näsblod
 
Jag har testa rätt många märken med åren!

Sebimoto var inte alls bra, inte dom jag fick iaf.

Har köpt kåpor från alienmoto, dom var en jävla massa jobb med innan dom passa, dom var dock billiga.

Har köpt kåpor från NGC, var också en jävla massa jobb med, köpte dom billigaste.

Dom bästa kåporna jag har testa var dom som Eracing sålde för några sen, men dom har ju sluta med kåpor.

Works har jag inte testa.


slutsats: jag skulle nog inte köpa från Alienmoto igen, och troligen inte från NGC heller. Works tycker jag är för dyra. Jag får väl börja göra egena helt enkelt.....
 
kåpor

Hej!
Det finns ett alternativ för er som är ute efter både bra kvalitet o bra pris. Jag har börjat inportera racingkåpor från Ungern. Jag är själv uppvuxen där och har bra kontakter. Företaget är litet och sysslar inte med masstilverkning. Deras kåpor håller verkligen hög kvalitet. Jag har sålt några kåpor i Sverige och alla var mycket nöjda. Inom kort ska jag öppna min webbshop där jag ska sälja bland annat racingkåporna.
Prova något nytt! Prova POLIDOM:tummenupp mvh/Peter
PM-a om vid intresse.
 
Last edited:
Jag har 2 uppsättningar Sebimoto och är jätte nöjd med dessa och inte var det mycket jobb innan lack heller. Jag gissar dock att passform och kvalitet varierar mellan olika uppsättningar men troligtvis framförallt mellan modeller. Har de fått till en bra form så blir det bra kåpor (om man inte klåpar sig). Jag fick i vilket fall kanon passform på båda mina set.

/M
 
Jag gissar dock att passform och kvalitet varierar mellan olika uppsättningar men troligtvis framförallt mellan modeller.
Dina gissningar stämmer bra. Jag har noterat att just Kawakåpor är folk väldigt nöjda med och öht andra modeller där kåporna är stora och sammanhängande "sjok". Det verkar som att ju "spretigare" kåpdelar desto knepigare att få dem riktigt bra.
 
Dina gissningar stämmer bra. Jag har noterat att just Kawakåpor är folk väldigt nöjda med och öht andra modeller där kåporna är stora och sammanhängande "sjok". Det verkar som att ju "spretigare" kåpdelar desto knepigare att få dem riktigt bra.

De jag köpte av dig till zx6-07 var ruskigt stabila, fina och bra.
Per.
 
Har provat ett antal olika märken och ett mycket bra kompliment till works är Motoforza kåpor, mycket stabila bra finish och ok passform. De säljs av www.mtt.nu i sverige.:tungan :tummenupp
 
hmm, var får man över huvudtaget tag i kraschkåpor till en gsxr-400.
Är det några kåpor till andra hojar som skulle kunna passa? någon som nånsin satt kraschkåpor på en sån hoj? vet inte vad jag skall göra.
kan nämna att jag inte kan plasta särskilt bra, så det är en fördel om det passar perfekt från början :P
 
Last edited:
Har provat ett antal olika märken och ett mycket bra kompliment till works är Motoforza kåpor, mycket stabila bra finish och ok passform. De säljs av www.mtt.nu i sverige.:tungan :tummenupp

Motoforza. ja...

Ja, sådana hade DonQ -05 till sin Kawa. Jättefina o passade toppen.

Både DonQ och jag beställde till -06, han till Kawwan igen och jag till R1.

Kawakåporna hade inget att göra med det han fått året innan. De såg inte ens likadana ut. Och R1 kåporna skall vi inte tala. Sneda och vinda med dålig passform. En cuts med en sadellängd som var ca 4cm kortare än andra fabrikat. Som Lök på laxen kräver kåporna att man skulle använda några originalplastdelar för att öht kunna fästas på hojen.

Jag tycker Motoforza är Rövens sämsta skit som jag aldrig ens skulle rekommendera min värsta fiender.
 
Letar topkåpa till min R1.
Orginal var svindyrt så funderar på att köpa ett set krasch, men vill ha ett set färdigt för gata.
Har kollat in Sebimoto, Works, Ngc, Alien samt Polidom, dock inte många som säljer gatversioner.

Även hittat dessa http://www.blocket.se/vi/15516385.htm?ca=16_s
Någon som handlat och har erfarenheter?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top