vilka kör fortfarande hoj?

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
själv så kör man för fullt nu oxå! :tummenupp men börjar bli lite väl halkigt nu.. :gnissla

så nu åker isdäcken på så fort jag får dom.. :banana

Jag var förbi i Umeå i måndags och blev faktiskt besviken över att jag inte såg någon alls. Det var snö och 5 minus hemma, och i stan var det bart och nån plusgrad :fakta . Skärpning :7peta

Har ett dubbat bakdäck....ska bara hitta ett dubbat framdäck sen blir det körning igen.

Micke K kör för fullt (dubbat)

Man måste ha dubbdäcken nu he är inte så jäkla kul att sladda runt på vanliga crossdäck....fästet är inte det bästa direkt.

Jag ska väl också snart få på dubbdäck på Käjteämen då blir det åka av :D

nepp... dom vanliga crossdäcken blir rätt hårda vid minusgrader...

Dubbdäck... va e ni för kärringar ?? :banana

Bifogat

• vinter.jpg
    vinter.jpg
    34.6 KB · Visningar: 103
Last edited:
hehe! klart att det går men var typ 2 mm från att smälla en idiot i bil igår så nu vill jag helst kunna stanna lite snabbare... :Bugar

Var ute och körde idag odubbat... det är ganska lömskt men på en del ställen särskilt där det är fruset grus under snön greppar det riktigt bra :yoparty
Var riktigt skoj faktiskt går att göra fräna uppställ även om det känns liiiite obehagligt!

Hojjen blev ju stulen, men förra året åkte jag o handlade julklappar med hojjen :banana

En skåning ställer inte av :fakta

jo det är härligt med lite ställ... men inte särskilt härligt att få stopp... :huvet

Tntmackan skrev:
jo det är härligt med lite ställ... men inte särskilt härligt att få stopp... :huvet

Hehe, he ska kännas att man lev =)

Har kollat runt lite på dubbdäck. Michelindäcken verkar ju vara bäst då det är ett riktigt vinterdäck med "sajpat" gummi och allt. Dock är Metzelers däck nästan tusenlappen billigare! Nån som har testat dom? :va

jag har beställt bridgestones däck iaf... det kan ju då int vara sämre än odubbat :D
får dom förhoppningsvis imorgon!! :banana

Jag tror jag ska ägna mig åt detta i vinter.
Blir bra träning.. :yoparty

Bifogat

• bburnfr3.jpg
    bburnfr3.jpg
    13 KB · Visningar: 51
Tntmackan skrev:
jag har beställt bridgestones däck iaf... det kan ju då int vara sämre än odubbat :D
får dom förhoppningsvis imorgon!! :banana

vem säljer bridgestone i stan och vad kostar dom?

Funderar på att skaffa lite touringtillbehör också, handtagsvärme tror jag inte är helt fel den här årstiden! bara att slita bort på sommarn!!

köpte mina på nymans däckservice på v-slätt :tummenupp

gav 3500 för dom

ett kit för handtagsvärmare råkar finnas hos johan sellgren.. (umeå solfilm)

Nu har jag handlat en uppsättning Trelleborg :) hoppas bara att jag får dem före helgen så att man kan köra igen :tummenupp

Jag var pratade med Håkan på Ride om Cheng Shin däcken, han tyckte inte det var värt att skaffa såna. Gummit var visst för mjukt så dubben viker sig vilket resulterar i sämre grepp. Trelleborg, Michelin eller Metzeler är nog bättre val.

Last edited:
ska bli kul att se hur bridgestone är då..

Bandit: blev det dom jag länkade til dig..?

fick just höra att mina däck kommer mest troligt på fredag eller måndag... men med min vanliga tur kommer dom på måndag..

vill ju ut i helgen!!!! :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...