Vilka jävla människor det finns asså...

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Jag ser två suspekta killar, en som är 20 år gammal, som han själv har utgett, och en kille bredvid som ser lite yngre ut rulla en svart Ktm 640/625(Prestige) av årsmodell 2005-2006 ner för Avenyn. De fortsatte mot parken bredvid, in mellan några träd för att hålla sig lite avskymt från resten av folket.
Känner på mig att något inte stämde, de hade varken hjälmar, och så hade de partykläder på sig. När jag kom närmare till dem för att kunna bekräfta mina misstankar, så såg jag att den hojen stod utanför Burger King Avenyn några timmar tidigare. Frågade 20 åringen om det var hans hoj, han sa ja. Det tror jag inte sa jag till honom och frågade efter hans ålder. Han sa att han var 20 år gammal, påpekade det till honom att man kan inte köra en sådan hoj i hans ålder då den räknas som tung hoj. Han börjar bli riktigt stressad och skraj. Kollar upp regnummret medans fanskapet försöker starta upp den, fattade då att den hojen inte var hans när jag fick svar från 71456. Skulle precis tillkalla polisen, och ser man på. De kör ut på gatan. Timingen kunde inte varit bättre från deras sida. Sprang ut på vägen och stannade polisen och berättade vad som höll på att ske. De kör in i parken, och då ser tjuvarna det och kutar som bara den. Polisen omhändertar hojen, men de besvärar sig inte med att fråga något om tjuvarna. De såg inte särskilt intresserade ut att göra något åt saken om jag skall vara ärlig. Vilket sammanfattar hela det här samhällets mentalitet.

Idag, för nästan två timmar sedan, så lyckades två Mc tjuvar nästan med konsten att sno en MC I ETT FULLPACKAT AVENYN, framför gud vet hur många människor. Inte en person reagerar, inte ens polisen som det fanns hur många som helst av just i Avenyn. Fan är det här för samhälle egentligen?
Inte en enda person som varken reagerar eller bryr sig. Fan ta Homo Sapiens:finger

Fan vad bra av dig ändå!!!! Du gjorde skillnaden denna gången.:tummenupp
Håller annars med, det är ett jävla låt-fan-gå samhälle vad gäller riktiga brott, huvudsaken att vi sätter dit dom som kör 19 km/h för fort. Fan vad jag är less på det.

Tack, egot växte lite där:D:hihi
Japp:(... "Låt-fan-gå sammhälle".
Så är det tyvärr, prispengar på fortkörare, ett blint öga för allt annat.
Din MV sjunger riktigt fint, får hoppas man ser den på fler bandagar.:tummenupp

Blir ju jobbigt med en massa utredningar och krejor.

Nu är det visst tal om att sänka intagningskraven till polisutbildning.
Lysande.
Fler inkompetenta poliser.

Blir ju jobbigt med en massa utredningar och krejor.

Nu är det visst tal om att sänka intagningskraven till polisutbildning.
Lysande.
Fler inkompetenta poliser.

Är väl inte så konstigt. De flesta drömmer väl om ett jobb där man antingen kan "förverkliga sig själv" eller "kan göra en skillnad". Då måste man ju sänka kraven och ta vad man kan få. :tomten

Trodde först rubriken handlade om tjyvarna, men när jag läst klart så antar jag att det är dom lata snutarna (också?) du menade. Det verkar som det är jävligt jobbigt att skriva rapport nu för tiden, enklare att titta åt andra hållet.

Det verkar som det är jävligt jobbigt att skriva rapport nu för tiden, enklare att titta åt andra hållet.

Precis, det kostar ju bara pengar för dom och det finns inga pengar att tjäna för polisen vid dess tillfällen även om dom skulle fällas... Fortkörning däremot...:va

man får tacka så mkt för att du såg dom! då det var min hoj som dom snodde! Den stod parkerad vid järntorget när den snoddes! Men som sagt, snuten ringde ju mig och jag kom o hämtade den! :tummenupp

Last edited:
Bra gjort, en vardagshjälte:tummenupp

Vi hojmänniskor bryr ju oss rent generellt lite mer om våra medmänniskor då vi får inte allt för sällan får utstå för en del skit. Då ökar ju gemenskapet ytterligare antar jag.

Bra jobbat

Det skulle ju vara bra om alla som försöker sno en hoj råkar ramla olyckligt varje gång, så kanske polisens intresse för sin kaffekassa skulle behöva minska och deras intresse för alla krycko-försedda olycksfåglar som alltid ramlar över motorcyklar de försöker leda bort på en rastning öka.

Självklart bör polisen gjort ett försök att ta tjuvarna om dem nu såg dem springa där ifrån. självklart skulle dem de. Men om jag förstår de hela rätt så inträffade detta en fredag kväll/natt vilket betyder väldigt mycket folk och alcohol på stan. detta i sin tur leder till en våg av misshandlar rån mm vilket är högre prioriterat hos polisen ( då de handlar om människor i nöd ).

Detta försvarar iof vaken tjuvarnas eller polisernas agerande men kan vara en möjlig orsak?

Självklart bör polisen gjort ett försök att ta tjuvarna om dem nu såg dem springa där ifrån. självklart skulle dem de. Men om jag förstår de hela rätt så inträffade detta en fredag kväll/natt vilket betyder väldigt mycket folk och alcohol på stan. detta i sin tur leder till en våg av misshandlar rån mm vilket är högre prioriterat hos polisen ( då de handlar om människor i nöd ).

Detta försvarar iof vaken tjuvarnas eller polisernas agerande men kan vara en möjlig orsak?

Men Doro du får försöka få in lite MC tänk hos poliserna nu.:D
Få dem att stoppa alla MC stölder direkt. Handlar ju om människor i nöd när de helt plötsligt står utan transportmedel och måste slita på benen. Tänk på alla sjukhuskostnader det blir då.:D

Nej men fan starkt jobbat att stoppa en stöld och hoppas vi slipper fler i år för det har redan vart alldeles för många.

Trodde först rubriken handlade om tjyvarna, men när jag läst klart så antar jag att det är dom lata snutarna (också?) du menade. Det verkar som det är jävligt jobbigt att skriva rapport nu för tiden, enklare att titta åt andra hållet.

Skriver lite luddigt ibland speciellt när jag är trött.
Jag menade inte bara poliserna, menade i stort sett all folk som var runt omkring men som inte brydde sig ett dugg när två killar obehindrat kan rulla iväg med en stulen hoj.

man får tacka så mkt för att du såg dom! då det var min hoj som dom snodde! Den stod parkerad vid järntorget när den snoddes! Men som sagt, snuten ringde ju mig och jag kom o hämtade den! :tummenupp

Lungt, anytime:) Hoppas de inte orsakade några skador på hojen bara, kollade aldrig.

Jag menade inte bara poliserna, menade i stort sett all folk som var runt omkring men som inte brydde sig ett dugg när två killar obehindrat kan rulla iväg med en stulen hoj.

Lungt, anytime:) Hoppas de inte orsakade några skador på hojen bara, kollade aldrig.

Jag vill inte försvara varken tjyvar eller folk och poliser som inte bryr sig, men det kan faktiskt vara väldigt svårt att veta om killen vid hojen äger den eller inte.
Man skulle ju kunna fråga, men näe... Då måste man prata med folk. Och inte vilket folk som hellst, utan antingen en farlig tjyv, eller en sån där ännu farligare MC-ligist.

man kan ju fotografera med sin mobiltelefon och sedan annmälla sig som vittne.om man inte vågar ingripa.

nej den var faktiskt så gott som orörd! lite svårstartad bara, då dem hade försökt kicka igång skiten utan lycka! Så man kan ju vara glad att 660n inte har elstart :D

nej den var faktiskt så gott som orörd! lite svårstartad bara, då dem hade försökt kicka igång skiten utan lycka! Så man kan ju vara glad att 660n inte har elstart :D

Hehe, han såg ju inte lite besvärad ut när han försökte få igång den.
Han fatta nog själv att han inte skulle få åka iväg med den:D

Bra gjort som fan MarkusB ! gött att det finns människor som du,

btw så får man köra tunghojj när man är 20 om man hafft mellan innan det.

e det min grannes hoj eller ?
för den har ju inte stått här på ett tag nu

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen