Vilka hojjar ligger i den <=näst högsta försäkringsklassen?

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
KTM 950 SM
Hjälp, Min ekonomi har rasat o jag måste byta hojj. Har den högsta försäkringsklassen nu på min gixxer 1000. Ringde försäkringsbolaget o fick reda på att gsxr 600 var i samma försäkringsklass, = lika dyr.

Vilka hojjar har jag att välja mellan om jag vill ha lite drag också (men inte betala för det..)? Tänkte hamna på en försäkringskostnad runt 2000 per månad.

Kawwas ZX7R är snuskigt billig att försäkra (och snygg är den med)...
Men den kanske är för slö och tung för dig? :rolleyes:

Jag är ett år äldre än dig, bor mitt i smeten i Tokholm och betalar 7800 halv/helår för min Gixxer 750 -98. Hyggligt billig i inköp var den också! :tummenupp Eller så köper du en gammal CBR600F :)

Kraschpucken skrev:
2234008 Kawwas ZX7R är snuskigt billig att försäkra (och snygg är den med)...
Men den kanske är för slö och tung för dig? :rolleyes:
Min brutala ZX7R hamnar i klass 5 av 11.. :fyllisar
Slö och tung.. några smärre modifikationer så är den ett djur.

Första generationens R1, Aprillia Rsv Mille, Äldre Kawwa hojar, Gixxer 750 -00, 929 -00 är billigare än din tusen kubbe. Beror ju på vad du har för årsmodell iof

Speedstar skrev:
2234002 Hjälp, Min ekonomi har rasat o jag måste byta hojj. Har den högsta försäkringsklassen nu på min gixxer 1000. Ringde försäkringsbolaget o fick reda på att gsxr 600 var i samma försäkringsklass, = lika dyr.

Vilka hojjar har jag att välja mellan om jag vill ha lite drag också (men inte betala för det..)? Tänkte hamna på en försäkringskostnad runt 2000 per månad.
vafan.. då byter du ner till trafik istället :fatta!

Spray skrev:
2234332 "Vågar" man köra med endast trafik?

en här på forumet, fick sin gixxer 1000 stulen för någon vecka sedan.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123137

tändningslås, styrlås, kedjelås fram & kedjelås bak.
spyball larm & inne i ett garage.

nu får han inte ut ett skit på försäkringen :huvet

jag har själv funderat på att ta enbart trafik, men sedan min R6:a blev stulen förra året (i garage & låst) så är jag glad att jag valde halv.

jag vågar helt enkelt inte att enbart ha trafik.
dvs. om jag inte bor så bra, att jag kan ta in den i lägenheten.

Last edited:
nä, alternativet är väll att köra halv så man kan sova om nätterna. Men jag är ute efter en billigare hojj. Jag har ju fått en del tipps tidigare men en gammal sporthojj känns ju inte riktigt bra.

Funderar på om det finns nånn tung(i kg) som är rolig eller alt lätt med få hk som ändå har bra drag och ok toppfart. Hur bra drag är det i en Hornet eller liknande? Nånn som vet kan det vara ett alternativ?

Speedstar skrev:
Funderar på om det finns nånn tung(i kg) som är rolig eller alt lätt med få hk som ändå har bra drag och ok toppfart. Hur bra drag är det i en Hornet eller liknande? Nånn som vet kan det vara ett alternativ?
Jag pröjsar 6500 kr per år hel/hel för min X-11 via IF (Hondaförsäkring). Den är bänkad till 155 hästar och lämnar vilken Hornet som helst bakom sig. Vissa sporthojar också för den delen.

Vill du ha en hoj med klös i men som kostar lite så ta en titt på Sukka RF900!!

135 pållar (förvisso vikt på ca 210-215kg) men den hänger på och hänger av MÅNGA sporthojar än idag.
Pris?
..... tja, jag skulle betala 3800 halv/hel på TH när jag kollade inför köp.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti