Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??

Trajja675 skrev:
Floppar gör nog dessvärre Yamaha FZ 1, sällan man ser en hoj bli så unisont ratad av journalister världen över.
Inte för att vara sådan, eller att jag personligen vill ha en, men FZ1 har fått riktigt bra betyg i de senaste numrena av Bike UK, Performance Bikes, Tyska Motorrad och MO. :)

675an skulle nog sälja grymt bra om det bara levererades fler, de 80 som togs in till skandinavien är som sagt redan slutsålda, dock kommer 2007orna redan i juni :)

Ducati Hypermotard :yoparty

Bifogat

• Hypermotard back.jpg
    Hypermotard back.jpg
    31.6 KB · Visningar: 50
Last edited:
xyx skrev:
Dock en prototyp och därför varken flipp eller flopp när det kommer till försäljning.

Sant. Förmodligen inte den mest lätthanterade motarden heller, men den ser läcker ut och ljudet lär det inte va nåt fel på.

EDIT: Tror inte det dröjer så länge innan den kommer till försäljning heller :banana

Last edited:
Tror sporthojar kommer förvinna sakta men säkert pga försäkringskostnader nya alternativ kommer fram med sporthojsattribut nakenhojar, motarder, mm

bikerwoman skrev:
Dom försäkrade min mille utan problem, men if blev något billigare så jag valde dom nu sist.

Har ju tyvärr oturen att inte haft kortet i ett år än så jag kan inte försäkra hojen på mig. Blir för dyrt då.
Men sätter den på sambon och bilsport & MC var billigast på honom.

Nu vet jag även att TMP diskuterar försäkringsklassen med bolagen. Detta då de tycker att den ska hamna i en billigare klass då det är så lite kåpor på den. Får hålla tummarna att det blir så..

Jag var och kollade på nya FZ1:an i fredags, och jag vart grymt besviken.
Hur kan dom tillverka en NY modell med en instrumentering som ser ut att vara hämtad från DT 125 från slutet av 80-talet? :va

Sedan såg den helt sjuk med nya ljuddämparen och det svulstiga bakpartiet.

Min dom över den blir nog flopp.

Undrar hur den ser ut med helkåpesatsen monterad. Det skulle nog höja helhetsintrycket massor.

bebbe in da house:

BIG HIT, HUGE HIT!!!!!! Bilsport & MC försäkrar, 4års garanti, en bushoj med hjärta.......

p00159_0067.jpg

BIG HIT #2 om Aprilia kan hålla vad dom lovar och leverera.....

p00222_0075.jpg

FLOPP är lite svårare men tyvärr är det väl så att flera coola 600 & 650 hojar som visades på Mässan i Milano aldrig kommer att slå här i cc & hk tokiga Sverige, gillade skarpt den nakna 600'an från Suzuki och några andra.....

DP says: Är väl inte helt objektiv men Tuono är #1 för mig......

goose!: snygg manipulering ;)

tror nog att triumph kommer att sälja en hel del.. men kawas nya er6 vinner nog trots allt! :D

Er6:an är redan en hit... min syster köpte den sista gråa som kommer in på Bike i Trollhättan innan sommaren börjar... :hihi

DP skrev:
2082166 bebbe in da house:

BIG HIT, HUGE HIT!!!!!! Bilsport & MC försäkrar, 4års garanti, en bushoj med hjärta.......

10600kr helår i försäkring och grymt kul att köra.... vad mer finns att säga???

Älskar den hojen!!! :kär :kär

Bifogat

• Tuono.jpg
    Tuono.jpg
    140.3 KB · Visningar: 47
Last edited:
Aprilia motarden skulle jag gärna vilja ha själv :tummenupp Men priset är ju tokdyrt!! Fast det verkar som om rätt många har viljat betala 95k för en XR 650 med motard kitt eller nära 85k för en KTM 660 motard så varför inte.

Streetfightern tycker jag inte är så speciellt snygg men om förs och pris är rätt kommer den definetivt bli en hit den med.

DP skrev:
2082166 bebbe in da house:

p00159_0067.jpg

BIG HIT #2 om Aprilia kan hålla vad dom lovar och leverera.....

p00222_0075.jpg

FLOPP är lite svårare men tyvärr är det väl så att flera coola 600 & 650 hojar som visades på Mässan i Milano aldrig kommer att slå här i cc & hk tokiga Sverige, gillade skarpt den nakna 600'an från Suzuki och några andra.....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti