Vilka hojar är igentligen motard eller supermotard?

Lasseluring81

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Hoj
FZ1-N & KTM 525 smr
Alla snackar om att dom har en motard så fort det är gat däck på! Tex xt660 för mig är en offroad??? Supermotard för mig är en crossa cykel med motard hjul.....
Vad tycker folk om vad här?

En motard hoj för mig är en enduro eller cross maskin med 17tums hjul och gat/ban däck.

Skulle säga stånka, vägdäck, lång fjädringsväg, typ. :va

i folkmun är nog en ganska bra definition 17" hjul... calle 19 tycker säkert att hans xt med 19/21 hjul och släta däck är en supermotard men det tycker inte jag...

Kan man hjula med den, hoppa med den och få farbror Bengt med keps på sig att se grinig ut genom enbart närvaro.
Då är det en motard.

Kan man hjula med den, hoppa med den och få farbror Bengt med keps på sig att se grinig ut genom enbart närvaro.
Då är det en motard.

Så min farfars gamle guldvinge ingår i kategorin motard:va kan säkert få upp den på slangen och bengt med kepsen kommer säkert säkert se stum ut när jag hoppar över väg bullorna:rock

Jag sku säga ett offroad-chassie som är ombyggt för att klara av både asfalt och tuff terräng. Egentligen ska det vara en tävlingsmotorcykel om man ska hårddra det, annars kommer typ BMW GS att klassas in också. Skulle nog egentligen hellre kalla en KTM 950 SM för offroad än supermotard/supermoto.

Tar man en yamaha TT och bygger om den till 17" så tycker jag att det är en supermoto, en XT är verkligen gränsfall då den mer är gjord för "långturer"

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti