Vilka helsystem passar på ktm 660 -04?

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Jag har suttit och kollat på helsystem till min 660. Jag har hittat annonser där det står "passar till 620/625/640/660". Men är det samma system till alla?
Så kan jag ta ett system från 625 tex och montera på min 660 utan problem?

ethno skrev:
2178803 Jag har suttit och kollat på helsystem till min 660. Jag har hittat annonser där det står "passar till 620/625/640/660". Men är det samma system till alla?
Så kan jag ta ett system från 625 tex och montera på min 660 utan problem?
Det är ju "samma" LC4 motor till alla modellerna, bara att 660 har mer kubik.

ok, då bör dom passa på motorn. mem är ram och dylikt likt. så det inte styper någonstans. Då jag inte har stratmotor bör de flesta passa på min 660, antar jag.

ethno skrev:
2178873 ok, då bör dom passa på motorn. mem är ram och dylikt likt. så det inte styper någonstans. Då jag inte har stratmotor bör de flesta passa på min 660, antar jag.

Same shit different name! :tummenupp

Vänta lite nu, visst så länge säljaren säger att de passar 620/625/640/660 så är det inga problem MEN se till att den verkligen passa din hoj. För vissa såsom 620/625/660 som inte har nån elstart så kan dragningen av röret vara annorlunda. Glöm inte det!!!!!

motardnisse skrev:
2179436 Vänta lite nu, visst så länge säljaren säger att de passar 620/625/640/660 så är det inga problem MEN se till att den verkligen passa din hoj. För vissa såsom 620/625/660 som inte har nån elstart så kan dragningen av röret vara annorlunda. Glöm inte det!!!!!

My bad!!
Notis...625 HAR elstart

motardnisse skrev:
2179436 Vänta lite nu, visst så länge säljaren säger att de passar 620/625/640/660 så är det inga problem MEN se till att den verkligen passa din hoj. För vissa såsom 620/625/660 som inte har nån elstart så kan dragningen av röret vara annorlunda. Glöm inte det!!!!!
Spelar väl mindre roll då han ändå ska ha det på en 660.Men alla Akrapovic har väl böjen runt startmotorn,dvs passar på alla modeller?

Har väll med att göra om det är till El-start eller utan?
Vet iaf att jag sett annonser där det ståt att rören inte passat till modeller med el-start.

Rasorblade skrev:
2179449 My bad!!
Notis...625 HAR elstart

Notis... 625 -02 har INTE elstart!!!!
:7peta

Busaberg skrev:
2179599 Spelar väl mindre roll då han ändå ska ha det på en 660.Men alla Akrapovic har väl böjen runt startmotorn,dvs passar på alla modeller?

Jo jo men var det AKRA han frågade efter? :va

Ta t,ex gamla Sebring Twin system den passar INTE en LC4 med elstart pga den raka dragningen av rören!

modell kvittar. Bara det passar och är bra. Har kollat på en del sebring twin. Är det något att ha. Har även hittat leo vince x3 helsystem. Akra är så dyrt. Vet någon av andra bra system, så skriv gärna.

motardnisse skrev:
2180005

Jo jo men var det AKRA han frågade efter? :va

Ta t,ex gamla Sebring Twin system den passar INTE en LC4 med elstart pga den raka dragningen av rören!
Nä det var väl inte speciellt Akra han frågade efter,men det lär ju vara det lättaste att få tag på begagnat och bra finish får man på köpet.Gamla Sebring twin med ljuddämpare i pyttediameter ser ju inget vidare ut :näsblod Dom nyare Sebring finns till elstartmodellerna också.

Flipmode har lagt ner verksamheten, fick ett mail av han. TomK's sebring system säljs till mig på onsdag :tuttar

Krille-666 skrev:
2180393 Flipmode har lagt ner verksamheten, fick ett mail av han. TomK's sebring system säljs till mig på onsdag :tuttar

Funderar på ett sånt. Hör av dej då det är monterat. Så får man höra om det är något att ha. Skulle vara intressant att höra resultatet, men tyvär har jag lite väl långt till stockholm. Ska visserligen förbi där snart.

ethno skrev:
2180486 Funderar på ett sånt. Hör av dej då det är monterat. Så får man höra om det är något att ha. Skulle vara intressant att höra resultatet, men tyvär har jag lite väl långt till stockholm. Ska visserligen förbi där snart.

Fick höra det för första gången för ca 4 år sedan hos Ragnar på LELLES, fick rysningar i kroppen av allt gött ljus men 10K var lite mkt då!. Krille-666 du kommer inte bli missnöjd!

ethno skrev:
2180486 Funderar på ett sånt. Hör av dej då det är monterat. Så får man höra om det är något att ha. Skulle vara intressant att höra resultatet, men tyvär har jag lite väl långt till stockholm. Ska visserligen förbi där snart.

Jag har inte mycket inspelat med bra ljud på hur det låter, men hittade i alla fall tre korta klipp från en digitalkamera, dock bara med låga varvtal när ljudet fångats upp. Hög volym på högtalarna och med mycket bas kan ge en hint i alla fall. Filmat vid en provkörning av min hoj ute vid Rörken för drygt två år sedan (en inbromsning av mig först och sedan "sb" här på forumet som puttrar fram lite :) ):

http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2004-03-13.14/2004-03-13-Tom_KTM658SC.AVI
http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2004-03-13.14/2004-03-13-Sara_KTM658SC.AVI
http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2004-03-13.14/2004-03-13-Sara_KTM658SC_B.AVI

Back