Vilka har det förmånligaste VISA-erbjudandet?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Bankerna vill att vi ska betala med kort men straffar samtidigt både butiker och kunder med en massa avgifter. Av ren princip ska jag nu byta från min vanliga bank till någon annan och letar efter de som har det bästa erbjudandet.

Fick nu ett brev från OKQ8 med erbjudande om VISA-kort genom dem. Ingen årsavgift samt 1% återbäring på allt du handlar med kortet, oavsett affär. Från förlustaffär till plusaffär alltså.

Vilka andra företag har liknande erbjudanden? Inte intresserad av kredit. Inte heller andra kort då VISA fungerat överallt där jag hittills handlat.

OKQ8 kortet har väll den nackdelen att det kostar att göra kontantuttag,ca 35 pix har jag för mig?

Jag beställde OKQ8 kortet förra veckan till mig och tjejen då jag har ledsnat på tjafs av typ vem som handlat mat för mest pengar varje månad (vilket är jag då det alltid är jag som handlar och lagar mat). Nu får vi varsitt matkort samt lite återbäring så jag kan "gratis tvätta bilen". Alternativet är annars att börja plugga vi har SEB och IOM att CSN trillar in på kontor gratis VISA samt MC. Ica sk också ha ett bra vis kort, ingen kostnad för kontantuttag i utlandet! Vi har också ett kort, men det är kredit.

Ursäkta stavfel och tappade bokstäver, inte helt lätt att skriva på ifon.

Ja det kostar 35kr att ta ut pengar med OKQ8 Visa. I övrigt ett kanonkort. Räntefri kredit i 45 dagar och ingen årsavgift. 1,75% sparränta på insatta pengar. Själv hämtade jag ut 150kr idag efter att ha storhandlat prylar i december. Inte helt fel.

För er som funderar på att skicka in ansökan som ni fick hemskickad kan jag säga att fältet som är ifyllt längst ner till höger på papperet där det står "B-ID 101" Kan jag tala om att det är en bonuskod för säljarna som skickade papperet. Om ni orkar kan ni hellre ta en blank kortansökan på närmsta OKQ8 mack och fylla i mitt bonus id istället :D

Last edited:
ICA MasterCard är väl rätt förmånligt har jag för mej?
Har iallafall tecknat upp mej på ett OK Visa nu. Perfekt att ha som reservkort när det är utan årsavgift. Mitt förra ICA MasterCard lade av när jag var utomlands, blev rätt jobbigt när man dessutom var utan kontanter.

Shell har något liknande genom avtal med Citibank. Jag får 1% på allt jag handlar och lite mer % på bensinen. Kör bara V-power i både bil och MC så det blir en bra slant varje år som jag får i rabatt.
Brukar dessutom se till att använda det kortet när jag är ute på tjänsteresor. Det går ju lätt 10-15 000 på hotell och taxi och sådant som man får tillbaka på reseräkningen. Då har jag fått några gratis öl i bonus :)

Generösast är väl att det bara är 1200 i självrisk om man slarvar bort koden till någon annan, kan ju bli en bra affär… :brinnerup

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg