Vilka här har kört/köpt sig en MV Agusta F3?

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hur står den sig mot Daytonan?

Den är 10 gånger läckrare, men väljer man en MV före Daytonan är frågan?

Tanken är att den ska köras väldigt mycket på banan. Där har ju Daytonan bevisat sitt, men är redigt sugen på F3:an utseendemässigt.

Kan tyvärr inte tala av egen erfarenhet, men ja läste nyligen en jämförelse mellan dessa i Bike eller Fast bikes, på engelska om det nu är någon skillnad mot den svenska. Du kan ju leta upp den tidningen...

F3an skall väl va än mer raceig o kräva mer av föraren osv. Daytonan är nog ett klokare köp för de flesta, men ja håller med, görläcker!

Ägt en 675 daytona -10 så en del erfarenhet. Provat F3 i våras under 4-5 mil. Kort och gott, mest lättkörd Trajjan utan tvekan, snyggast MVn. Vem jag skulle välja själv hmm, troligen trajja 675 R för bättre kompo-
nenter och bättre motorgång på lägre varv. Jodå, jag vet att första mappen inte var bra på F3 under 5k varv.

F3 ska väl vara mest bygd för bana.
MCN klagade lite på en väldigt hög etta.

Jag hade köpt F3 oavsett.
Italiensk porr :kär

MCN ska man ta med en nypa salt. Enda stunden kan de säga att hojen är dålig, osv - andra gången är den fantastisk.

Liten jämförelse mot de japanska konkurrenterna. Den står sig helt okej på banan verkar det som iallafall. Videon rekommenderas :)

Kan tillägga att jag lagt x antal mil på en daytona 675, och jag gillade den starkt.

MCN ska man ta med en nypa salt. Enda stunden kan de säga att hojen är dålig, osv - andra gången är den fantastisk.

Ja men vad är meningen med att ställa frågan här på SH då? :huvet

OM man nu ägt båda hojarna så har man ju egna åsikter och preferenser OCH kan du inte ens lita på RIKTIGA MC recensenter tex på MCN, Vilka kan du då lita på? :va

Ja men vad är meningen med att ställa frågan här på SH då? :huvet

OM man nu ägt båda hojarna så har man ju egna åsikter och preferenser OCH kan du inte ens lita på RIKTIGA MC recensenter tex på MCN, Vilka kan du då lita på? :va

Jag kan lita på andra människor men har lite svårt för mcn, så enkelt är det :) För de motsäger sig själva gång på gång, den dagen någon annan mc recensent motsäger sig, eller någon annan - då är det väl klart att man tar deras åsikter med en nypa salt.

Har ju redan sett det klippet också, är i första hand ute efter folk som provat hojen, kanske rentav äger den och kan svara på kvalitetsbrister osv.

Tro det eller ej men det finns människor som kan tala ont om sina hojar, jag är en av dem.

Kan inte uttala mig om f3 men jag vill slå ett slag för mv. Jag var lite orolig för kvalitet och risk för krångel etc. Jag hörde mig för hos diverse kunnigt folk och läste mycket på mvagusta.net och blev absolut inte avskräckt. Jag är toknöjd med min och den har varit driftsäker och underbar på alla sätt. Jag skulle ta mv alla dagar i veckan. Bara ovanligheten är ju ett stort plus. Utseendet en annan. Om ljudet är hälften så skönt som på min f4 (slipon) så finns det inte längre något alternativ!

Senaste numret av Engelska Fast Bikes testar just dessa två mot varandra och de satte identiska varvtider men MV'n får lite kritik för att kännas lite 'ofärdig'. Att all elektronik distraherar och inte känns helt 100 medans Trajja 675R inte har direkt behov av allt det där. MV'ns Sachs-stöt fick också kritik men Agustan har ändå den italienska flärden som får 675'an att se lite tråkig ut i jämförelse.

'It feels that the MV is a brilliant starting package, while the Triumph is the final polished article'

FBK269.cover_.440.jpg

K-Man, det får man väl acceptera med tanke på att Triumphen har funnits så länge.

MV:en lär bara bli bättre med åren :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...